Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsbroek met of zonder bovenstuk - Forum Wereldfietser

fietsbroek met of zonder bovenstuk

Hallo,

Bij de aanschaf van een nieuwe fietsbroek zit ik te twijfelen tussen één met een bovenstuk en één zonder bovenstuk. Bij die met bovenstuk weet je natuurlijk zeker wat je minstens aan hebt op je fiets, bij die zonder bovenstuk kun je zelf kiezen.
Ik hoop dat jullie mij meer voor- en nadelen van het ene en/of het andere type fietsbroek kunnen geven.
Overigens voor de statistieken meld ik even dat ik een vrouw ben, dus met ontbloot bovenlijf fietsen zit er voor mij niet in :lol:.

Groeten,
Agnes

Ik draag al een tijdje de damesbroek-met-bretelvan Gonso. Zonder shirt ziet het er niet uit, maar het zit reuze comfortabel, zo zonder tailleband. Wel erg duur, maar het gaat ook erg lang mee en heeft een fijne zeem. Tot nu toe ben ik alleen van Adidas wel eens een vergelijkbare broek tegengekomen, maar die was nog duurder en zat niet prettiger. Jammer dat niet meer merken zoiets aanbieden.

Een broek met bovenshirt eraan vast lijkt me wat al te sexy/opzichtig. Dus ik vermoed daar in praktijk toch vaak een wat losser zittend shirt overheen te dragen. Dan kun je net zo goed een gewone of broek met bretel aanschaffen. Voordeel is dat je er dan shirts bij kan dragen die sneller drogen dan de lycra-stof waarvan broeken-met-shirt doorgaans gemaakt zijn.

Lisette
abennen schreef:Hallo,

Bij de aanschaf van een nieuwe fietsbroek zit ik te twijfelen tussen één met een bovenstuk en één zonder bovenstuk. Bij die met bovenstuk weet je natuurlijk zeker wat je minstens aan hebt op je fiets, bij die zonder bovenstuk kun je zelf kiezen.
Ik hoop dat jullie mij meer voor- en nadelen van het ene en/of het andere type fietsbroek kunnen geven.
Overigens voor de statistieken meld ik even dat ik een vrouw ben, dus met ontbloot bovenlijf fietsen zit er voor mij niet in :lol:.

Groeten,
Agnes
Ik kies voor fietsbroek mèt bovenstuk bij:
--mountainbiken/veldrijden, korte snelle tochten op racefiets
Zonder bovenstuk bij:
--fietsvakanties of lange tochten

Met bovenstuk is de pasvorm beter en zakt de broek niet af. Een broekzonder heeft bij mountainbiken al snel de neiging tot afzakken. Je kunt dan bijv. met het kruis achter het zadel blijven haken als je even van de fiets moet en weer erop wil springen. Ook bij het vaak gaan staan op de pedalen en weer zitten kan de broek dan blijven haken.
Voordeel van een broek zonder bovenstuk bij langere tochten/ fietsvakanties is dat als je onderweg wel eens 'uit de broek' moet je niet eerst een of meer lage bovenkleding hoeft af te pellen. Dat kan lastig zijn zeker als de zakken van je shirt ook nog eens vol zitten.
Tot slot: een broek met bovenstuk is duurder dan een zonder.
Luc
opdefiets schreef:
abennen schreef: Voordeel van een broek zonder bovenstuk bij langere tochten/ fietsvakanties is dat als je onderweg wel eens 'uit de broek' moet je niet eerst een of meer lage bovenkleding hoeft af te pellen. Dat kan lastig zijn zeker als de zakken van je shirt ook nog eens vol zitten.
Een fietsshirt rechtstandig uittrekken zodat er niks uit de zakken valt vind ik minder werk dan het gevis naar de klemmen achter je rug van de bretels die je vroeger bij de fietsbroek droeg.

Combinaties van broek en shirt aaneen zijn leuk voor een tijdrit, op vakantie wil je zakken en de mogelijkheid alle kledingstukken door elkaar aan te trekken