Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verlenging visa in iran? - Forum Wereldfietser

verlenging visa in iran?

Dag van Garr,

Na ramadan 2006 fiets ik İran binnen met een 1 maand toeristenvisum (duurde 10 dagen in Ankara). De İraanse embassade in Ankara deed het voorkomen of ik dit in İran zelf niet kan verlengen. Wie heeft recente informatie over een mogelijke visaverlenging in İran (kosten, tijdsduur etc.)?

groeten van Garr

Hoi Garr,

Ik zit er nu, tijdens de ramadan dus. Ik heb ook een dertigdaags visum (het maximum wat je kunt krijgen). Ik heb nog geen ervaring met het verlengen maar ik heb van anderen gehoord dat het in elke wat grotere stad vrij makkelijk te verlengen is. Ik hoorde van mensen die het in Esfahan gedaan hadden en het was vrij snel geregeld voor ongeveer $ 10,-

Groeten,

Samuel

He Garr en Samuel,

Laat ons het even weten als jullie hierover meer informatie hebben. Wat zijn de mogelijkheden m.b.t. het verlengen van de visum in Iran?

Goede reis!!!!!!

Groet, Rena :wink:

Hallo , ik heb zelf ook plannen een visum voor Iran in Ankara aan te vragen. Kun je mij vertellen wat er nodig is voor een visum, wat kost het en in welke valuta moet betaald worden, moet de exacte datum van entry opgegeven worden? moet een vrouw met of zonder hooffdoek op de pasfoto? hoeveel pasfoto's ? heb ik een LoI nodig? vraag je het formulier ter plekke? kun je het bijv. in Ankara aanvragen en in Erzurum ophalen? etc. Zijn 10 dagen werkdagen?
Wanneer jullie iets weten over de verlenging dan hoor ik dat graag.
groet,
Bernadette
Dag Bernadette,

ik vroeg het visum aan op een maandag (werktijden 8-13/15-18 uur), nodig waren alleen 2 pasfoto's (en het invullen van een vragenlijst), je betaalt vervolgen 50 euro bij een bank in de buurt en met haar recu ga je terug naar de embassade en zij sturen het vervolgens naar Teheren; de datum hoeft niet precies, want vanaf het moment dat je je visum krijgt heb je drie maanden de tijd dit te verzilveren; ik geloof dat een vrouw met hoofddoek erop moet; wat Loİ is? De embassade meldde verder dat zij het ook verder konden faxen naar Trabzon of Erzurum (maar ik las ergens dat de ontvangst aldaar weer problemen op kan leveren).

Tot ziens van Garr

hoi

in mei 2006 fietsten wij door iran. Na 3 weken hebben we met gemak ons visum kunnen verlengen in Esfahan. We kregen een maand extra achter ons visum aangeplakt. Ontzettend vriendelijke mensen. Het duurde een uurtje en toen konden we onze paspoorten weer halen. Al met al zijn we een ochtend kwijt geweest. IK weet niet meer wat het kost maar veel zal het niet geweest zijn. Het is in ieder geval meer dan de moeite waard om langer te blijven. 30 dagen is te weinig om dat grote land door te rijden.

Groet
Joris
www.buurma.nl

Ha Garr,
Bedankt zover.
Krijg je hoe dan ook maar 1 mnd bij de 1e aanvraag?
Dat wordt dus verlengen in Esfahan!
LoI is een letter of invitation, een uitnodigingsbrief, niet nodig?

Weet iemand mij meer te vertellen over de pasfoto? Wel/niet (traditionele) hoofddoek.

Is het intussen al mogelijk TC te wisselen? misschien is er zelfs al een atm?

Ik lees dat iedereen naar Teheran lijkt te gaan, wat is een goede reden om deze grote drukke stad te bezoeken?

groetjes,
Bernadette

Beste

We verbleven enkele maanden geleden bijna meer dan 2 maanden in Iran en ik kan kort zijn : "een aanrader". Een prachtig land om te fietsen, je moet enkel de juiste wegen kiezen want het verkeer is moordend.

Visa verlengingen kan je zowat in elke grote stad krijgen. Esfehan is misschien wel de beste stad en ook de leukste om je hiermee bezig te houden.

Teheran is een grootstad en de vervuiling is groot. Bezienswaardigheden zijn er niet echt veel te rapen en de grootste reden om er naar toe te gaan is waarschijnlijk de visa run voor de volgende landen. Hou je vast want de bureaucratie van de buurlanden is groot !!!

Geld
Noch Travellerscheques of bankkaarten brengen je enig soelaas. Cash is de boodschap. Onze geldvoorraad geraakte even onrustwekkend en we gingen te raden bij de Bank of Iran (denk ik, maar de naam vind je in de LP). Zij kunnen wel een geld transfer organiseren. Dit is super goedkoop en een heel goede oplossing. Het is stukken goedkoper dan TC of Visa kaarten, enz. De man achter het loket is super en helpt je voortreffelijk. De transfer is geregeld in 2 werkdagen. Doe de man de groeten moest je hem tegenkomen en zeg hem dat we ondertussen in china zijn aangekomen :-)

Polle
www.elsenpolleoverzijde.be

Net mijn visa verlengd in Esfahan en geen probleem. Houdt voor de zekerheid rekening met een dag. Kosten: minder dan 10 euro voor een maand extra. In de LP van 2004 staat dat het buro vlak bij de universiteit is, echter ze zijn verhuisd en zitten nu 2/3 km ten zuidwesten van de wijk Jolfa en daarmee 5 km van het centrum. Goed te doen op de fiets, vraag naar het politiebureau van politiedistrict 15. Je moet (nu) wel zelf geld storten bij de Melli-bank, welke zich een stukje van het buro bevindt, en het is daarom handig om een fiets bij je te hebben.
Hoogstwaarschijnlijk overbodige tip: op het formulier moet je invullen in welk hotel je verblijft en wat je inkomsten zijn. Ik zou daarom adviseren om niet het allergoedkoopste luizenhol te nemen, maar iets duurder (10-15 euro per nacht 1/2p, heb je ook nog eens een keer een eigen douche en gat in de grond), dat geeft een betere indruk. Nogmaals: vermoedelijk niet nodig, maar....


Flip van Dyke
www.stukkiefietsen.com

Het is misschien een goed idee om visuminformatie op het forum van de wereldfietser te plaatsen onder landeninformatie, informatie speciaal voor fietsers.

Verlenging van visum kan ook in Shiraz. Een paar jaar geleden hebben wij een week extra visum geregeld en het ging relatief makkelijk.
Neem een taxi naar het department of aliens, vul een formulier in. Neem diezelfde taxi naar de bank. Bij de bank moet je contant betalen want het department of aliens accepteerd geen contant geld.
Visum ophalen en het is geregeld. Ik neem aan dat je ook voor langer dan een week een visum kan regelen.
Groeten,
Gudy

Hoi,

Ook in Yazd kun je je visum verlengen. Dit kun je doen aan de Hazrat Mahdi street, je kunt het allemaal lopend doen, want ook de Melli bank zit vlak in de buurt. Kosten zijn 100.000 rial (eind 2006). Let op, de lonely planet geeft een (inmiddels) verkeerd adres aan!

Groeten Gerben