Ik weet niet of het ding al op de markt is, maar Shimano heeft nu een naafdynamo van XT kwaliteit zeggen ze zelf. Overigens staat er geen XT op.rene 57 schreef:wie weet raad wel of niet laten monteren ,alvast bedankt groet rene
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Haike schreef:Ja Lightspin die bedoelde ik, ook over de kop? Alles heeft een begin en een einde. De exemplaren die ik dan gezien heb waren dan blijkbaar gewoon nog niet verkocht. En ik weet wel dat ik bij Rose en consorten een B&M kan krijgen, daar zit het punt niet. Het punt zit hem letterlijk in het volgende; aangezien je 371 verschillende vorken hebt en het ding dus dan op 371 verschillende manieren op die 371 verschillende vorken terecht kan komen, moet ik dus weer eerst op zoek naar het juiste beugeltje van die 371 mogelijkheden om het netjes pas te krijgen tussen band en vork. De kans dat dat via internet in een keer goed gaat lijkt me gering. Ik wil gewoon m'n fiets wegbrengen zodat de fietsenman kan zien welke van de honderdduizend beugeltjes die er zijn, hij moet pakken om de dynamo er op de juiste manier eraan te hangen. Dan koop ik ook gewoon die dynamo bij hem, maar ik wil wel een B&M en die kan-ie me niet leveren. Aankomen met fiets en dynamo gekocht bij Rose voor het juiste beugeltje ertussen vind ik ook zowat.
Daar had ik ook al naar gekeken maar ik vind het een lelijke (estetisch gezien) oplossing en die bout is gemaakt om een rem mee vast te schroeven op de nok. En niet om nog allerlei dingen tussen te voezelen. Geen geknoei aan mijn remmen daar zijn ze me te belangrijk voor. Overigens kun je dat ding ook bij Rose krijgen. Nietemin bedank voor de tip.Willem Jongman schreef:Zo zie je maar weer. En met een (verstelbare) Zinkens Dynashoe monteer je iedere dynamo op een vork met cantilevernokken, eventueel samen met de koplamp: http://www.zinkens-berlin.de/
Wim