Hallo allemaal,
Een paar weken terug brak ik 50 km onder Maastricht m'n frame: De horizontale stang vooraan bij het stuur. Nog een geluk dat het niet in de afdaling gebeurde. Maar pffh, daar stond ik dan op een landweggetje. Ik had me voorgesteld, om Praag te bereiken. Maar dat liep dus allemaal heel anders.
Moet ook wel toegeven, dat (ook) de voortassen overvol zaten (ik gebruikte geen stuurtas). M.a.g. een zwabberend stuur. Maar dat m'n frame zou breken...
Vandaar dat ik nu dus een fietsaanhanger overweeg. Behalve de 2-wieler Radical Cyclone, lijkt ook de 1-wieler Extrawheel me wel interessant. Vanwege het 26" wiel; daar word ik wel enthousiast van. Maar nou vraag ik me af: hoe groot is nou eigenlijk de torsie-kracht, die de 1-wieler op het achterwiel en frame uitoefent?
Mogelijk hangt de baggage op deze Extrawheel ook wat hoger, dan bij een Bob Yak, of de Weber Monoporter.
Hier een Extrawheel promotie filmpje. En hier iemand die door 3 woestijnen in Australië ermee is getrokken, met 38 kg aan water erop.
Extrawheel is een bedrijfje uit Polen. Kijk, en dat vind ik nou leuk. Een bedrijfje dat met een toch wel een 'gedurfd' produkt zich staande houdt tussen al het Bob Yak, Ortlieb, en Vaude geweld.
En weer on-topic (want 't mag niet op reclame gaan lijken ), m'n vraag is dus: Hoe groot is nou eigenlijk de torsiekracht, die een 1-wiel aanhanger op het achterwiel en frame uitoefent? Is de slijtage hierbij groter dan met 4 fietstassen? Iemand enig idee?
Ik overweeg namelijk ook CroMo-fiets met een leuk Rohloff-naafje.
Een paar weken terug brak ik 50 km onder Maastricht m'n frame: De horizontale stang vooraan bij het stuur. Nog een geluk dat het niet in de afdaling gebeurde. Maar pffh, daar stond ik dan op een landweggetje. Ik had me voorgesteld, om Praag te bereiken. Maar dat liep dus allemaal heel anders.
Moet ook wel toegeven, dat (ook) de voortassen overvol zaten (ik gebruikte geen stuurtas). M.a.g. een zwabberend stuur. Maar dat m'n frame zou breken...
Vandaar dat ik nu dus een fietsaanhanger overweeg. Behalve de 2-wieler Radical Cyclone, lijkt ook de 1-wieler Extrawheel me wel interessant. Vanwege het 26" wiel; daar word ik wel enthousiast van. Maar nou vraag ik me af: hoe groot is nou eigenlijk de torsie-kracht, die de 1-wieler op het achterwiel en frame uitoefent?
Mogelijk hangt de baggage op deze Extrawheel ook wat hoger, dan bij een Bob Yak, of de Weber Monoporter.
Hier een Extrawheel promotie filmpje. En hier iemand die door 3 woestijnen in Australië ermee is getrokken, met 38 kg aan water erop.
Extrawheel is een bedrijfje uit Polen. Kijk, en dat vind ik nou leuk. Een bedrijfje dat met een toch wel een 'gedurfd' produkt zich staande houdt tussen al het Bob Yak, Ortlieb, en Vaude geweld.
En weer on-topic (want 't mag niet op reclame gaan lijken ), m'n vraag is dus: Hoe groot is nou eigenlijk de torsiekracht, die een 1-wiel aanhanger op het achterwiel en frame uitoefent? Is de slijtage hierbij groter dan met 4 fietstassen? Iemand enig idee?
Ik overweeg namelijk ook CroMo-fiets met een leuk Rohloff-naafje.