Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Integriteit op het forum - Forum Wereldfietser

Integriteit op het forum

Best Bert,

Om mijn issue “Pas op met kritiek” niet verder te vervuilen met persoonlijk gesteggel, heb ik deze kletspraat geopend, om met jou een discussie aan te gaan over integriteit op dit forum.

Teun76 schreef “Ik ervaar nu de toon richting Leeuw als onprettig”, ik kan je wel zeggen dat ik hetzelfde gevoel heb.

Ik ben het 100% met je eens als je schrijft “uit je kritiek functioneel in plaats van een wilde schoppartij uit te lokken”.
Als we de topic http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=3635 als uitgangspunt nemen, waar ging het volgens jou fout?
Ik begin met het vragen naar ervaringen. Dat doen we bijna allemaal op het forum. Daarna beantwoord ik de vragen die gesteld worden.
Wat is hierbij de wilde schoppartij?
Wat zijn de appels en wat de peren? Ik heb geen idee waar je het over hebt.
Moet je met kritiek oppassen voor zoals jij dat noemt antireclame?
Hoe kun jij eigenlijk beweren, zonder mij te kennen, dat ik dit forum als discussiemiddel met de Fietsvakantiewinkel wil gebruiken, kijk weer even naar het begin van topic 3635.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, ik wacht even je reactie af.

By the way, ik heb de fietsvakantiewinkel altijd gezien als een zeer gezonde schakel tussen fiets en reiswereld. Eigenlijk, met hun kennis en aanbod, bijna onmisbaar. Des te meer de pijn dat ik persoonlijk deze gezonde schakel nu zal moeten ontberen.

Leeuw,

Waar het fout ging? Meteen in je eerste bericht. Met termen als 'instinkertje' en 'grof winstbejag' zette je een negatieve toon in de richting van de Fietsvakantiewinkel. Dat is toch wel iets anders dan anderen te vragen naar hun ervaring. Bovendien was je ook niet volledig met relevante informatie, zoals later bleek.
Die toonzetting van jou ging vervolgens een eigen leven leiden: een aantal mensen viel je bij. Anderen deden er nog een paar schepjes bovenop, gestimuleerd door jouw toonzetting.
Weer anderen vielen je stevig aan. Vervolgens vielen mensen over elkaar heen op dit forum, zonder nadere informatie over de toedracht.
Daarop vroegen mensen meer informatie over hoe zit het met de prijsopbouw. Jij reageerde wederom onvolledig.
De discussie denderde voort. zonder aanvullende informatie.
Uiteindelijk informeerde iemand de Fietsvakantiewinkel.
De Fietsvakantiewinkel gaf hun uitleg op het forum. Vervolgens trachtte je in discussie te gaan met de Fietsvakantiewinkel via dit forum.
Denk dat je eerst tot de Fietvakantiewinkel had moeten wenden, als je het niet eens was met de prijsopbouw, maar je bent al op 7 maart met jouw aantijgingen op dit forum gekomen.

Beste leeuw
Enige tijd geleden reageerde ik op het topic "2e hands fiets kopen in Amsterdam"

Bert Sitters reageerde als volgt:
"Gewoon op straat, omgeving Oudezijds. Ze komen vanzelf wel op je af: "Fietsie kopen?" Helaas geen service en garantie."

Mijn reactie:
"Bij het laatste antwoord van Bert Sitters heb ik toch enstige bezwaren; nu wordt op dit forum aanbevolen om maar gewoon (waarschijnlijk) gestolen fietsen te kopen. Sorry maar dit kan in mijn ogen niet."

Dit was de reaktie die ik kreeg:
"Voor degenen die Bert nog niet zo lang kennen: altijd zijn antwoorden met een korreltje zout nemen!"

De reactie van Bert Sitters:
"Marco, Jammer dat je de ironische humor van mijn reactie niet snapt. "Geen service en geen garantie," zou toch al voldoende moeten zeggen! Stink er voortaan niet zo snel in."

Hoe ik hier de ironische humor uit moet halen weet ik niet, ik ken Bert Sitters niet en "Geen service en geen garantie," heb je sowieso niet als je daar een fiets koopt. Misschien stink ik er nu wel weer in.

Mijn punt is dat je met serieuze onderwerpen kennelijk heel erg voorzichtig moet zijn wil je niet iedereen tegen je in het harnas jagen. Ga een gesprek aan met de Fietsvakantiewinkel zou ik zeggen, het blijft tenslotte een commerciele organisatie die afhankelijk zijn van de klanten.

Er zijn onderwerpen die vragen om een luchtige reactie. Met gerichte aantijgingen naar een bedrijf dat volledig afhankelijk is van fietsreizigers moet je echter voorzichtig mee omgaan op een forum van de Wereldfietser.
Lijkt me goed dat niet te verwarren.

bert sitters schreef: Met gerichte aantijgingen naar een bedrijf dat volledig afhankelijk is van fietsreizigers moet je echter voorzichtig mee omgaan op een forum van de Wereldfietser.
Lijkt me goed dat niet te verwarren.
Ze zijn niet afhankelijk, je kunt je afhankelijk opstellen, dat is een keuze, met de daar aan vast zittende concequentie. Je kunt ook voor een andere opstelling kiezen, met daaraan wederom (een andere) concequentie verbonden. Als ik op deze manier m'n brood moet verdienen, (reizen verkopen aan fietsers, en aanverwante) zou ik proberen optimaal in contakt te komen met een eventuele potentiele klant, en gebruik maken van een forum zoals dit. De werelodfietser wil wat, (hij/zij wil ergens fijn fietsen) en de fietsvakantiewinkel kan daar misschien iets in betekenen. Als je het samen eens kan worden over de prijs, dan ben je er toch?

Op de plek waar je fiets stond is het inderdaad luchtig.
Gestolen fietsen is geen luchtig onderwerp, lijkt mij.
En dit is mijn laatste woord hierover.

Beste Bert,

voordat ik 7 maart het forum betrad met het instinkertje topic heb ik zeer uitgebreide email uitwisseling met de Fietvakantiewinkel gehad. Je schrijft dat ik AL op 7 maart op het forum verschijn. Hoe weet jij nu wanneer dit alles is begonnnen?
Daarna beweer je dat ik "wederom onvolledig reageer". Je moet echt wel ALLES weten om zoiets te kunnen zeggen. Dat weten alleen de Fietsvakantiewinkel en ik....of zijn er meer.

Op een ander deel van dit forum, over fietsen in het vliegtuig, zeg je dat je moet zwaaien met een email van de directeur van de vliegmaatschappij om je fiets op deze manier goedkoper mee te krijgen. Ik wil graag gebruik maken van je zakenlijke connecties en je vragen mij een adres van de directeur van de Fietsvakantiewinkel, op gepaste wijze, te sturen. Ik kan dan eens persoonlijk met deze heer of dame contact opnemen.

Bijvoorbaat mijn dank.

enne....als je nog even tijd kunt vinden....probeer dan eens de feiten die je schijnbaar kent op een rijtje te zetten...

Met een vriendelijke groet van WIm

Beste Wim,

Ik heb puur gebruikt gemaakt van de informatie die jij op het forum hebt gezet en wat ik weet over sterk fluctuerende prijzen van vliegtickets.
Jij kwam tijdens de discussie steeds montjesmaat met flarden aan feiten naar buiten. Tijdens die discussie heb ik geprobeerd de meute die er op dook te matigen en de discussie te verhelderen.
Ik verwijs je naar mijn volgende uitspraak op het forum: "Je kunt vinden, speculeren en zwarte pieten toeschuiven, maar hoe zit het werkelijk in elkaar?" Ook anderen zaten te gissen.
Meer informatie van jouw kant kwam pas nadat de Fietsvakantiewinkel hun lezing van het gebeuren op het het forum had geplaatst. Maar steeds weer flarden.
Nu kom je met de informatie dat je al uitvoerig met de Fietsvakantiewinkel had gemaild voordat je met jouw uitspraken op 7 maart ophet forum kwam. Dat bleek niet uit de correspondentie tussen jou en de Fietsvakantiewinkel die je op het forum hebt gezet.
Dit alles maakt dat de discussie zo gevoerd is en gevoerd wordt.
Ondertussen heb je bij de Fietsvakantiewinkel niets bereikt.
Ik voel er niets voor om als intermediair op te treden tussen jou en de Fietsvakantiewinkel.
Je kunt natuurlijk directeur Frank Houtstra zelf benaderen.Ik denk wel dat het alleen zin heeft als je openingen biedt en uitspraken als "instinkertje" en "grof winstbejag" intrekt. Wellicht had je beter Frank Houtstra eerst kunnen benaderen na ontvangst van de mail van de Fietsvakantiewinkel, inplaats van die mail op het forum te zetten. Hiermee werp je wel een nieuwe barriere op om er met de Fietsvakantiewinkel uit te komen.

poehpoeh, wat een discussie....

Ik heb de indruk dat de heren allebei hun gelijk willen halen. Mijn suggestie is om via PB telefoonnummers uit te wisselen en elkaar buiten dit forum verrot te schelden. Jullie komen toch niet meer nader tot elkaar en voor mij als een van de lezers zie ik alleen negatieve zaken voorbij komen. Alle argumenten zijn gepasseerd en het gaat nu alleen nog maar over wie er gelijk heeft. Wim zal niet toe geven dat zijn manier van handelen niet handig was en Bert zal niet toe geven dat ook hij wel eens foute inschattingen maakt bij het plaatsen van een bericht. Dat is niet erg, niemand wordt er beter van als ze het wel zouden toegeven.

Sluit dit draadje en ga weer fietsen. Het is mooi weer.....

Sjirk

SjirkM schreef:poehpoeh, wat een discussie....

Ik heb de indruk dat de heren allebei hun gelijk willen halen. Mijn suggestie is om via PB telefoonnummers uit te wisselen en elkaar buiten dit forum verrot te schelden. Jullie komen toch niet meer nader tot elkaar en voor mij als een van de lezers zie ik alleen negatieve zaken voorbij komen. Alle argumenten zijn gepasseerd en het gaat nu alleen nog maar over wie er gelijk heeft. Wim zal niet toe geven dat zijn manier van handelen niet handig was en Bert zal niet toe geven dat ook hij wel eens foute inschattingen maakt bij het plaatsen van een bericht. Dat is niet erg, niemand wordt er beter van als ze het wel zouden toegeven.

Sluit dit draadje en ga weer fietsen. Het is mooi weer.....

Sjirk
IK sluit me hier helemaal bij aan!!
Nog even en het gaat over het plaatsen van komma's in een tekst (cynische opmerking).

Michael
===

leeuw schreef:Beste Bert,

voordat ik 7 maart het forum betrad met het instinkertje topic heb ik zeer uitgebreide email uitwisseling met de Fietvakantiewinkel gehad.
Begrijp ik nu goed dat je naast hier al door jou gepubliceerde mail ook nog niet hier gepubliceerde mail hebt, tussen jouw en de Fietsvakantiewinkel??

Maar zeker Haike heb ik meer mails.
Voordat ik zoiets op het forum plaats, heb ik eerst een uitgebreide email uitwisseling met de Fietsvakantiewinkel gehad om hun tekst en uitleg te vragen. Natuurlijk moet je de andere partij eerst de gelegenheid geven hun versie van de story te geven. Hadden ze mij kunnen voorzien van een redelijke uitleg, dan was dit topic niet onstaan.

SjirkM....
Ik vond de woordspeling opstappertje en instikkertje wel leuk, daarom heb ik de titel zo neergezet. Als ik geweten had, dat het woord instinkertje zo'n negatieve commotie teweeg zou brengen, had ik het niet gedaan. Van commotie ben ik niet vies, met negatieve commotie schieten beide partijen niets op.

Enne...je hebt gelijk, laten we weer gaan fietsen....

leeuw schreef:Maar zeker Haike heb ik meer mails.
Voordat ik zoiets op het forum plaats, heb ik eerst een uitgebreide email uitwisseling met de Fietsvakantiewinkel gehad om hun tekst en uitleg te vragen. Natuurlijk moet je de andere partij eerst de gelegenheid geven hun versie van de story te geven. Hadden ze mij kunnen voorzien van een redelijke uitleg, dan was dit topic niet onstaan.
Dat is niet waar ik op doelde, heb jij meer mails dan dat je hier hebt laten zien, in zake deze kwestie, dat is dan namelijk niet netjes naar de Fietsvakantiewinkel toe.

Een halve waarheid is namelijk gevaarlijker dan een hele leugen. Bij de laatste kan je constateren dat iemand liegt, en is er duidelijkheid. Bij het eerste kan iemand volhouden dat hij de waarheid spreekt. Het weglaten van relevante infomatie kan ook tot een verkeerd beeld leiden. Dat moge dan de waarheid zijn maar is dat dan ook de gehele waarheid?

Overigens vind ik het ook wel tijd worden om weer eens het over fietsen te gaan hebben.

Precies jongens, het is tijd dat jullie weer eens gaan zweten in plaats van lullen.
Willem

Dank je wel Haike,
Ik ben zeer blij met je integere manier van benadering.....
Mijn eerste, impulsieve gedachte destijstijds was, flikker alles op het forum/Internet. Gelukking (een opendeur zeer subjectief) heb ik dit beperkt naar een ervarings uitvraag. Met de wat provocerende titel, moet ik toegeven, wilde ik reacties losweken; ben ik de enige die dit zo ervaart?. Of zjn er meerdere.

Ik heb GEEN info achter gehouden, als iemand dat wil kan zij/hij alle mail uitwisseling, met de Fietsvantiewinkel, van mij prive ontvangen.

Ik ben, zo ervaart mijn eigen buitenwereld mij ook, ietwat extrovert. Hoge bomen vangen veek wind. Ik persoonlijk ben dan ook niet bang voor reacties. Echter, naief als ik ben, heb ik mij verkeken op het Forum (=lees Internet). Met objectieve zaken, hoe hoog moet mijn zadel, heeft dit forum totaal geen probleem. Echter komt daar opeens een SUBjectieve deel naar boven, dan is de lijn bij velen verdwenen. Goed bedoeld, vraagt men mij te gaan fietsen met dit mooie weer.......
OKE...
Wat ik van dit alles geleert heb is, NIET ideeen op het forum te plaatsen, die subjectief voor meerdere/verschillende uitleg/commentaar vatbaar zijn.
Haike, laten we we gaan fietsen, wil je meer info....ten allen tijde bereid die te geven...................

Willem Jongman schreef:Precies jongens, het is tijd dat jullie weer eens gaan zweten in plaats van lullen.
Willem
Willem,

ik zou het prettig vinden als je dit soort van grof-talige opmerkingen voor je houdt. Het bevordert de discussie niet en de wezenlijke bijdrage eraan kan ik ook niet ontdekken. Als het je niet intereseert staat je geheel vrij om de draad gewoon niet te lezen, en/of te volgen. Dat doe je toch al niet, want ik had al aangekondigd er mee te stoppen. Dat heb je blijkbaar gemist.

leeuw schreef:Dank je wel Haike,
Ik ben zeer blij met je integere manier van benadering.....
Graag gedaan
Haike, laten we we gaan fietsen, wil je meer info....ten allen tijde bereid die te geven...................
Laat die info maar zitten, :wink: We gaan gewoon lekker fietsen. Mocht ik je een keer ergens onderweg tegenkomen, dan drinken we er samen een, en fietsen dan weer verder, lijkt me een goed plan.

Ik vind trouwens dat iemand altijd zijn mening mag geven. Ieder zijn ervaring is anders.

Haike, ben jij een alleenstaande vrouw of zo, Willem bedoeld het toch goed?

Persoonlijk vind ik dat Bert zich niet te veel moet opwerpen als de advocaat van de fietsvakantiewinkel. Hij schreef zelf reisboeken over Spanje, maar vergeet er wel bij te vermelden dat die zelfde boeken al veel langer op de markt waren. Ik had vroeger een engels boekje thuis die heette
"On your bike from Burgos to Valencia" Lijkt verdacht veel op die van Bert.
Ook in andere recensies ben je er al eens opgewezen dat het slordig is dat je er geen bronvermelding bij noemt.

Laten wij lekker gaan fietsen.

Mario

Mario
Dit lijkt mij nou een niet zo verstandige opmerking om die in het openbaar te maken. Weet je het zeker? Zou ik eerst aan degene voorleggen die het betreft in een prive mail alvorens dit zo knalhard te zeggen.
Je bent nu echt aan het hakken op de man/vrouw. Is echt geen goede zaak en past niet op dit forum.

Mario,

Goede tip van jou! Advocaat van de Fietsvakantiewinkel. Wat is het uurtarief dat advocaten tegenwoordig rekenen?
Dat Haike een vrouw is, wel of niet alleenstaand, heeft niets met het onderwerp te maken. Dat geldt ook voor allerlei andere kreten van jou.
Ik kan voorlopig niet reageren, want ik sta ingepakt om te gaan fietsen in het noorden van Europa. Voor mij een nieuwe ervaring.

Ga jij ook vooral lekker fietsen!