Additionally, paste this code immediately after the opening tag: auto achterlaten in Hendaye/Irun of St.Jean-Pied-de-Port - Forum Wereldfietser

auto achterlaten in Hendaye/Irun of St.Jean-Pied-de-Port

Hallo,

Ben van plan om half/eind augustus het laaste stuk van Hendaye naar Santiago de Compostela te fietsen.
Ik kan natuurlijk met de fietsbus naar Hendaye gaan, maar overweeg om dit jaar met de auto naar het vertrekpunt te reizen. Dit heeft voor mij het voordeel dat ik min of meer de tijd aan mezelf heb.
Alleen zoek ik nog een betrouwbare plek om mijn auto voor max. 3 weken neer te zetten, in de omgeving van Hendaye/Irun of St.Jean-Pied-de-Port.

Wie heeft tips.

Roosje.

Wij hebben destijds de auto geparkeerd op een camping in Cambo-les-Bains (iets oostelijk het binnenland in).

Gewoon gevraagd ter plekke; was geen enkel punt. We hebben toen wel een prijs daarvoor afgesproken.

Vervolgens van daar naar Pamplona gefietst en verder naar Santiago. Vanuit Santiago langs de kust en door de Picos teruggefietst.

Het is misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar misschien is de informatie toch de moeite waard voor je. Ik kwam destijds in Oloron-Ste-Marie op de Camping du Municipal een echtpaar tegen die net terug waren uit Santiago, en daar op de camping hun auto hadden laten staan, met goedkeuring van de campinghouder. Er was niks aan de hand met die auto. Vandaar kun je de overweging maken om dan via de Col du Somport te gaan, naar Jacca. Of je fietst 70 km langs de voet van de pyrineeën naar St.Jean-Pied-de-Port slaapt daar in de nederlandse Auberge, (dat vind ik echt een aanrader),
http://www.espritduchemin.org En vervolgens kun je vandaar je zelf 600 meter klimwerk besparen ten opzichte van de Somport en gaat via de roelandspas naar Pamplona. en klim je maar naar 1060 geloof ik. Ik geloof dat dat echtpaar op de terugweg vanaf Hendaye weer terug is gefietst naar Oloron. Je kunt in ieder geval vanaf kaap finesstre of vanaf Santiago met de bus naar Ferrol en vanaf daar met het smalspoortreintje langs de noord-westkust terug naar Hendaye, je fiets mag gratis mee, en je hoeft niet te reserveren. Zorg wel dat je wat te bikken bij je hebt, want aan boord van dat treintje is alleen maar een toilet. Ik geloof dat ik voor dat hele stuk terug iets van € 26,50 kwijt was.

Bon Camino, Haike

Hoi,

Wij hebben een aantal jaren geleden de auto neergezet op een nederlandse camping http://www.esperbasque.com/. Vandaaruit zijn we eichting Hendaye gereden naar de Picos en via Leon, Burgos, Logrono, Pamplona via St. Pied de porte weer teruggekomen in Frans Baskenland.
Leuke camping en de auto heeft daar fijn gestaan, vier weken lang.

Hallo,

We zijn net twee dagen terug uit Henday, hebben op de camping gestaan
bij ontzettend aardige lui. We mochten onze fietsen met volle bepakking,
de laatste dag, in hun kantoortje parkeren.
Als je er om vraagt ben je natuurlijk even de naam kwijt maar........ er
is maar een camping aan de rue du cote. Je rijdt er langs als je over de
boulevard rijdt. Trouwens tussen Biaritz en Henday zijn volgens mij legio
plekken om je auto op een camping neer te zetten, dus er gewoon heen
rijden en hier en daar eventjes vragen.

veel plezier

hans stalpers