Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tandem; bepakking; slot; Limes - Forum Wereldfietser

Tandem; bepakking; slot; Limes

Beste Allemaal,

Ten eerste: Ik ben hartstikke nieuw op dit forum. Ik heet Minne en ben een onervaren vakantiefietser. Desalniettemin heb ik met mijn vriendinnetje laatst een tandem gekocht (een tweedehands Vittorio) en zijn we van plan deze zomer op fietsvakantie te gaan. Het plan is het oosten, via de Limes naar Wenen, en vandaar is het open. Terug langs dezelfde weg lijkt niet de leukste optie. Misschien heeft iemand sugggies?

Maar eigenlijk ging het me om andere dingen. Ten eerste:
Op een tandem heb je grofweg dezelfde bepakkingsmogelijkheden als op een gewone fiets: een tas voor en een tas achter. Nu vraag ik aan de mensen met ervaring: Heb je dan speciale tassen nodig, of gaat dat prima? Je bent wel met z'n tweeen met evenveel ruimte. Op zich ben ik altijd een kleine pakker geweest. Ik bedoel dat ik niet veel meeneem op vakantie. Wel eerder gewandeld. Dan weet je dat je niet veel mee moet nemen.

Een andere vraag is wat je nou nodig hebt aan reserveonderdelen. Een binnenbandje lijkt me erg nuttig, maar ik neem aan dat in Duitsland/Oostenrijk/misschien Hongarije wel een buitenband te vinden moet zijn. Zijn er meer dingen die absoluut mee moeten? Ventieltje? Tie raps?

Een ander ding is een slot. Als we in Wenen zijn of een andere grote stad kan ik me voorstellen dat je fiets goed op slot moet kunnen. Heeft iemand suggesties of ervaring met een fatsoenlijk en niet te zwaar slot?

Vriendelijk gegroet, en alvast bedankt,

Minne

PS Dit verhaal staat ook onder fietstechniek. Dat was per ongeluk, want het lijkt me daar niet erg thuis te horen. Mijn excuses daarvoor.

Leuk plan. Vittorio bouwt prima tandems die - een beetje afhankelijk van het model - ook goed geschikt zijn voor vakantie.