Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bericht van adogirl uit basse - Forum Wereldfietser

bericht van adogirl uit basse

na mijn eerste bericht ben ik met een gambiaanse kunstenaar de rimboe ingefietst [=veel zand] en hebben we heel hard gewerkt. we hebben daar voor een kleuterschool muurschilderingen gemaakt op een hele lange muur. sommige dagen was het zo heet dat we de verfpotjes niet vast konden pakken! het is een heel vrolijk alfabet geworden. daarna ben ik met een senegalese visser naar het eiland dioge in casamance gereisd. daar ben ik ook een tijd gebleven. het was campagne van de haaienvinnen. allemaal heel interessant. daar komt de haaienvinnensoep via een omweg naar hongkong vandaan. op het eiland zijn alleen maar gammele vissershutten. voor de vissers is het heel zwaar, voor mij was het beetje vakantie rondkijken en door de bush zwerven.
toen kon de grote reis op de fiets beginnen. ik ben door casamance zuidsenegal gefietst. heel prettig. het liefst op de kleine wegen. veel onder de mensen geweest, tussenstop zichinchor hard gewerkt en vrienden bezocht. nu ben ik in basse de laatse stad van gambia. ik fiets of ik fiets niet. als ik niet fiets maak ik schilderijen en kan ik gelijk fysiek een beetje uitrusten, want het fietsen is zwaar. vooral heet! de regentijd is begonnen. ik heb zware stormen meegemaakt. bij vrienden heb ik zelfs het golfplaten dak gerepareerd dat bijna de lucht in vloog. in soma ben ik weer in gambia gekomen via de noordelijke kant baligno vissersdorp kauur georgetown nu basse. de weg is nu geasfalteerd. nieuw asfalt fietst vanwege de grove kiezelstenen nogal zwaar. lateriet is lekkerder en ook mooier. wat dat betreft al allerlei soorten wegen gezien en gedaan. ik ben op weg naar mali, de route is niet echt aantrekkelijk, maar ik wil toch niet de trein of bushtaxi nemen. allerlei slaaplaatsen gehad, met en zonder vlooien, met veel aardige mensen. vanwege onder andere het schilderen wil ik niet altijd bij families slapen... ik word in het hele dorp geshowd, veel praten, ook gezellig.
de negatieve ervaringen wil ik niet echt over uitweiden. een jongen gooide een zware steen naar me om me te beroven en een politieman was erg driftig omdat mijn stempels niet zouden kloppen. na heel veel langdurig gedoe was hij heel blij met de foto die ik hem gegeven heb van mij voor de muurschildering in dimbaya en gaf hij mij zijn nummer en moet ik hem in geval van nood opbellen ... een beetje opgewonden ondat ik gauw het einde van gambia bereik en het onmogelijke een beetje dichterbij lijkt tekomen!
heel veel liefs van ada

Hoi Ada,

Leuk om je bericht te lezen en mooi dat je overal zo de tijd voor neemt. Ben ook benieuwd naar je foto's.
Ik heb de link naar dit bericht bij de landeninfo van the Gambia gezet: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=599 . Ik zag dat je eerder al een ander bericht gepost had. http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=3869 . Het zou misschien makkelijker zijn als je daar je vervolgberichten gewoon onder post (of hier), dat maakt het wat overzichtelijker.

Groet en heel veel plezier.

Harry