Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets mee met Scandinavian airlines - Forum Wereldfietser

Fiets mee met Scandinavian airlines

Hoi hoi,

Op 20 mei vliegen mijn vriendin en ik met Scandinavian airlines van Oslo naar Tromso om richting Noordkaap te gaan.

Nu zijn we bezig met inpakken, en ik vroeg me af of iemand de maximale afmetingen van een fietsdoos weet? Dit komt sowieso boven de 158cm uit die ik op de site tegenkom, en de AI bot maakt er een potje van.

We hebben in ieder geval 35€ extra per fiets betaald om ze mee te nemen, maar verder weinig te vinden.
Enkele vrij recente ervaringen, de grootte lijkt niet direct een issue te zijn. Reddit is een geweldige bron voor fietsgerelateerde zaken.

https://www.reddit.com/r/bicycletouring ... _airlines/
De lengte is vaak niet het probleem. Bij de breedte moet je serieus rekening houden dat veel scanners voor bijzondere bagage op de luchthavens een beperkte breedte hebbben. Schiphol heeft een ruime breedte. De fietsdozen die je in de kelder van Schiphol koopt zijn daar op afgestemd.
Veel fietsers hebben meeggemaakt dat de Schipholdoos op Schiphol wel geaccepteerd werd, maar dezelfde doos op de terugreis niet werd geaccepteerd, omdat de doos te breed was om door de scanner te gaan.
Het advies is om bij een doos van maximaal 85 cm breedte te aan houden. Dat betekent sowieso voorwiel eraf. Heb jeen groot frame, dan moet er meer van jouw frame af. Zoals het zadel. Met een Stanleymes en dtevige dozentape kun je jouw doos een stukje kleiner maken.
Doe het rustig thuis en regel vervoer voor jou enn jouw ingepakte fiets naar de luchthaven.
Doe alleen de fiets in de doos, die geen overige bagage. Je hebt kans dat je bij de controle deze spullen eruit moet halen en extra moet inchecken. Daar kan een stevig prijdkaartje aan vast zitten.
Zie het instructiefilmpje op de website van de fietsenzaak de Vakantiefietser.
Eric Schuijt, de eigenaar van deze zaak, heeft vele jaren ervaring in het meenemen van een fiets in het vliegtuig naat tal van landen. Ga naar www.vakantiefietser.nl
@bert sitters @ThomasG bedankt voor jullie ervaringen! Ik ben er een stuk geruster op dat het goed gaat komen. 8)