Additionally, paste this code immediately after the opening tag: st-m570 Deore LX shifters gevraagd - Forum Wereldfietser

st-m570 Deore LX shifters gevraagd

Dit voorjaar wil ik de Snel safari van mijn zoon opknappen om daar een andere tiener/fietser blij mee te maken. De rechter shifter is stuk en ik wil deze liefst vervangen door dezelfde. Het gaat om een st-m570. Heeft iemand zo'n shifter toevallig liggen of tips waar ik deze kan vinden? Ik wil er niet teveel geld aan kwijt zijn aangezien ik niet verwacht dat een dergelijke oude fiets nog veel op zal brengen, dus wil e.e.a. graag in verhouding houden.
Wat is er stuk aan de shifter?
Als hij oud is. En daardoor niet meer "omhoog" schakelt is dit in de meeste gevallen op te lossen door wat WD40 in de shifter te spuiten.
Om het vet op te lossen is dat een goed idee, wil je er langer plezier van hebben dan zul je het oude (droge) vet moeten vervangen door nieuw.
Ik vraag me nu wel af of je een XT hebt want 570 verwijst naar LX en 750 naar XT
Voor XT staat de exploded view voor als je besluit de boel te demonteren hier:
https://si.shimano.com/nl/pdfs/ev/SL-M7 ... -1784B.pdf
Bedankt! Het is inderdaad LX, heb het verbeterd in de topictitel. Ik zal eens kijken wat er nu precies mis is, goed om te weten dat het wellicht ook verholpen kan worden.
Als er geen klikjes voelbaar zijn dan is het idd oud vet wat de pallen vast kleeft.

Achter de hendels waarmee je schakelt zit een klein rubber dopje die je los schroeft met een kruiskopschroevendraaier, draai die er uit en spuit er eerst rijmreiniger in, lekker veel, even wachten en dan herhalen, dan kruipolie, terwijl je spuit de hendels bedienen tot ze weer gaan klikken, dan een slok olie er in