Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dwars door Spanje via de woestijn. Vervoer. - Forum Wereldfietser

Dwars door Spanje via de woestijn. Vervoer.

Hola amigos!

Lang had ik het idee om eens dwars door Australië te fietsen. Het grote niets, de woestijn, lekker warm ... Lijkt mij enig. Maar, ik wil het vliegtuig niet nemen (klimaat enzo) dus zoek ik ietsje dichter bij huis.

Blijkbaar is er in Spanje nog hier en daar wel wat woestijn. Tot in Spanje geraken moet niet zo moeilijk zijn; ik ben al vele malen naar volle tevredenheid met de bus van cycletours op pad geweest. Die bussen rijden echter niet heel veel verder dan het Noorden van Spanje, en ik had zo het idee om dwars door Spanje te fietsen en dan beland ik dus in het Zuiden.

Enkele vragen:
  • Iemand die weet of het lukt om in in Spanje met fiets en trein van Noord naar Zuid te reizen? Dat mag lang duren, dus geen probleem met de boemeltreintjes zoals in Frankrijk. Maar een hoge snelheidstrein mag ook natuurlijk. De fiets inpakken in een hoes is eventueel een optie.
  • Iemand een idee of er de mogelijkheid is om ergens in het Zuiden een boot te nemen die richting Noorden (Frankrijk? Of verder?) vaart?
  • En, behalve de woestijn, waar moet er nog echt doorheen gefietst worden?
Gracias
Ik heb geen verstand van treinen in Spanje. Wel heb ik een positieve ervaring met het meenemen van de fiets in een comfortabele langeafstandsbus van Alsa. Ik geef dit mee voor het geval de optie van treinen te omslachtig zou blijken.