Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Europa hanzefietsenroute te fietsen met 3 versnellingen - Forum Wereldfietser

Europa hanzefietsenroute te fietsen met 3 versnellingen

Hallo,

Ik zou graag de hanzefietsroute willen fietsen naar Lübeck. Is dat te doen met mijn 3 versnellingsfiets van Azor? Ik ben gisteren vanuit Epe op en neer naar Arnhem gefietst met wat bepakking en kon de hellingen prima aan. Alleen in centrum van Arnhem moest ik even naar 1 van Musis naar Sonsbeek. Dat is volgens mij een 4% helling. Graag jullie ervaringen.

Jon
Ja joh. Amper klimmen op die route. Ook nooit lang. Je één is lekker licht. Mocht het fietsend niet lukken stap je even af en loop je naar boven.
Kan makkelijk. Het beetje relief dat erin zit is vergelijk met sommige veluwe klimmetjes.

En wat Grandonneur zegt: als het niet gaat, gewoon ff lopen&duwen.
Top bedankt, dan gaat het zeker lukken.
Als je op de site van Europafietsers https://www.europafietsers.nl/routes-op-de-kaart/ op de kaart klikt op de Hanzefietsroute en dan het gedeelte Zaltbommel-Lübeck dan krijg je een hoogteprofiel, en las je daar langzaam over op beweegt dan zie je de hellingspercentages en dat het hoogste punt rond de 100m is.
Op ruim 1000 km heb je 1345 hoogtemeters.. Dat stelt niks voor.