Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Roemenie naar huis fietsen. Ervaringen? - Forum Wereldfietser

Van Roemenie naar huis fietsen. Ervaringen?

He, he eindelijk hebben we een keuze kunnen maken wat betreft onze volgende fietsreis. We gaan dit keer geen rondje doen maar we gaan een lange afstand fietsen.

Het plan: We reizen met het openbaar vervoer naar roemenie. Daar fietsen we naar hongarije, slowenie naar tsjechie. En als we het halen en zin hebben helemaal tot nederland. We hebben zes weken..........

Heeft iemand ervaringen met (gedeeltes van) deze route? Wat zijn de plaatsen de die je absoluut niet moet missen? En welke gedeeltes wil je missen?

Alvast bedankt voor de tips!!

Blanche
Blanche schreef:Het plan: We reizen met het openbaar vervoer naar roemenie. Daar fietsen we naar hongarije, slowenie naar tsjechie. En als we het halen en zin hebben helemaal tot nederland. We hebben zes weken....
Hoi Blanche,

Slowakije bedoel je waarschijnlijk?
Ik zou zeker het noorden van Roemenië aandoen, Maramures en de Moldavische kloosters in Bucovina. In Slowakije is het Tatra gebergte de moeite waard. Kijk verder maar op mijn website, maar die heb je waarschijnlijk wel gevonden...
[Hoi Blanche,

Slowakije bedoel je waarschijnlijk?
Ik zou zeker het noorden van Roemenië aandoen, Maramures en de Moldavische kloosters in Bucovina. In Slowakije is het Tatra gebergte de moeite waard. Kijk verder maar op mijn website, maar die heb je waarschijnlijk wel gevonden...[/quote]

Hee die minko,

Ik was al bezig om jouw site te lezen voordat je reageerde. Heb ik ontzettend veel aan. Bedankt! Blanche

Hoi Blance,

Het zijn precies de landen die ik aandeed in 2002, de tocht die ik beschrijf in mijn boek 'Afstand'. (Zie mijn website) Roemenië is zeker een aanrader, het staat hoog op mijn verlanglijstje om nogmaals te bezoeken. Neem er de tijd voor. Landschappelijk vind ik Hongarije (grotendeels vlak) en Tsjechië (vervelende korte steile heuvels) minder interessant. Slowakije heeft meer natuur dan de wester buur en even interessante dorpen en architectuur. Maak bijvoorbeeld een kleine omweg via de Lage Tatra. In de hoge kun je helaas niet fietsen, wel wandelen: prachtig! Duitsland is een fietsland in opkomst met een ruim aanbod van rustige wegen en fietspaden. Je kunt er een prachttocht van maken.

Groet, Harry

Hoi Blanche

I did it.
Zie www.wimleeuw.nl Nog vragen, je weet me te vinden.

Greetings