Additionally, paste this code immediately after the opening tag: WereldfietserCafé Utrecht woensdag 28 mei 16:00 uur - Forum Wereldfietser

WereldfietserCafé Utrecht woensdag 28 mei 16:00 uur

Op woensdagmiddag 28 mei vindt om 16:00 uur het tweede WereldfietserCafé plaats! Na het succes van de eerste editie pakken wij graag door.
Droom je ervan om naar Berlijn, Rome, of zelfs helemaal naar Peking te fietsen? Dan vind je hier gelijkgestemden met dezelfde ambitie – én ervaren fietsreizigers die hun vragen, kennis en verhalen graag delen.

Bestuursleden van De Wereldfietser zijn aanwezig om ideeën en feedback over de vereniging met je te bespreken. Het WereldfietserCafé zit nog in de testfase en gaan we op andere plekken in Nederland navolging geven.

🚴 Extra energie nodig? Wij bakken ter plekke overheerlijke pannenkoeken – dé perfecte brandstof voor lange fietstochten! Volgens recept van bakker de bisschopsmolen uit Maastricht.
🍻 Eerste consumptie is van het huis! Pannenkoeken en overige drankjes zijn voor eigen rekening.
📍 Locatie: Cycle Hub Utrecht, Koningsweg 358, 3585 LE Utrecht
🚲 Fietsenstalling op eigen terrein, direct voor de ingang van het café
🅿️ Parkeergelegenheid bij naastgelegen sportvelden
🚶‍♂️ Op loopafstand van station Utrecht Lunetten
🚴‍♂️ 12 minuten fietsen vanaf Utrecht Centraal
🔹Kom je ook langs? We zien je graag op 28 mei om 16:00 uur, afloop om 19:00 uur.

Bijdrage: € 5,00
Van te voren aanmelden gewenst via https://wereldfietser.nl/activiteiten/o ... ct/139/276

Heb je specifieke vragen voor de andere gasten over een bepaald land of continent of een bepaalde route of reis stel die dan vast hier dmv een reactie op deze post.
Op 12 mei in de ochtend is de Fietshub getroffen door een heftige brand. Een groot deel van de fietshub is verwoest. De finish, dat is het Cafe is gespaard gebleven maar heeft veel roet/rook en waterschade.
Binnen in het Cafe zit alles onder het roet en de geur is niet te doen. Het terrein is afgesloten en wordt beveiligd.

Wat ik niet weet is of de 28e het Cafe weer toegankelijk is., maar zoals het eruitziet heb ik het vermoeden van niet. Het is echt een grote ramp voor de fietshub, en ik hoop ook van harte dat de boel weer hersteld gaat worden.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/389158 ... l-overlast

:(
Zoals Robert al meldde, Utrecht Cycle Hub is getroffen door brand. Gelukkig kunnen wij het WereldfietserCafé laten doorgaan bij cultureel centrum De Kargadoor op de Oudegracht in Utrecht.
Een bewaakte gratis fietsenstalling is nabij op het Neude en Utrecht CS ligt op loopafstand.

Bij het WereldfietserCafé neemt Floor je mee op haar indrukwekkende fietstocht van vier maanden door Peru, Ecuador en Colombia. Inmiddels droomt ze alweer van een nieuw avontuur: fietsen naar en door Iran!

Laat je inspireren en meld je aan via:
https://wereldfietser.nl/activiteiten/o ... ct/139/276
Het loopt nog niet storm met 6 aanmeldingen. We weten inmiddels dat de meesten zich pas op het laatste moment aanmelden. Overweeg eens te komen en je nu reeds aan te melden. Er staat je veel gezelligheid, goede gesprekken en een mooie lezing van een jong lid te wachten.

Maak kennis met Floor Pekelharing (29), die ons meeneemt op haar onvergetelijke fietsreis van vier maanden door Zuid-Amerika. Zes jaar geleden trapte ze door Peru, Ecuador en Colombia – landen vol hoogtepunten en waardevolle lessen.

Maar Floor zit niet stil. Een nieuw avontuur lonkt: Iran! Ze is nu bezig met de voorbereidingen voor haar tocht naar én door dit fascinerende land. Hoe bereidt ze zich voor? Wat komt erbij kijken? En hoe kijkt ze aan tegen de veiligheid, zeker als solo reizende vrouw? En waarom juist Iran?

Laat je inspireren, stel je vragen en leer van Floors ervaringen – uit het verleden én voor de toekomst.
Toen ik me wilde aanmelden zag ik dat de inschrijving al was gesloten. Is het maximaal aantal deelnemers bereikt? Of kan ik nog aansluiten als ik me morgen aan de poort meld?

edit: Ik probeerde kaarten te kopen voor het wereldfietscafe in april. Logisch dat het gesloten was... :oops:
nu dus gewoon gelukt.
Avontuur, twijfel en doortrappen: Floor Pekelharing over haar fietsreis door de Andes

“Waarom doe ik dit eigenlijk?” Die vraag galmde meer dan eens door het hoofd van Floor Pekelharing (29) tijdens haar vier maanden durende fietsreis door Peru, Ecuador en Colombia. Op dinsdag 28 mei stond zij in het maandelijkse WereldfietserCafé voor een publiek van zo’n veertig luisteraars, en nam hen mee in een openhartige en visueel rijke voordracht over hoogte, hoofdpijn, hoop en heroïsche afdalingen.

Vier jaar geleden, op 25-jarige leeftijd, besloot Floor haar hang naar avontuur en het onbekende serieus te nemen. Samen met haar toenmalige partner trok ze op de fiets door het grillige Andesgebied. “We fietsten vaak tussen de 2000 en 5000 meter hoogte, met beklimmingen waaraan geen einde leek te komen. Zuurstoftekort was geen uitzondering. En chagrijn ook niet,” vertelde ze met een glimlach die haar eerlijkheid kracht bijzette.
Die hoogte, zo typerend voor vooral Peru en Ecuador, maakt fietsen fysiek en mentaal een opgave. De beloning? Adembenemende afdalingen van soms wel 50 kilometer lang, haar favoriete onderdeel. “Op zulke momenten voelde ik me grenzeloos. Het landschap, de snelheid, de stilte… Dat was mijn antwoord op alle twijfel.”

Spaans en spaken

Met slechts een basiswoordenschat Spaans begon Floor aan haar reis, maar onderweg leerde ze bij. Halverwege volgde ze een taalcursus, waardoor ze al snel in staat was om diepere gesprekken te voeren met de lokale bevolking. Vooral in afgelegen regio’s, waar het leven zich traag en vriendelijk ontvouwt, ontstonden er mooie ontmoetingen. “Mensen verwelkomden ons alsof we familie waren en we mochten overal onze tent neerzetten,” vertelde ze.
Toch ging het niet alleen over de landschappen of gesprekken. Floor deelde ook haar twijfels. Was haar fiets wel goed genoeg? Hadden ze niet beter andere banden kunnen kiezen, vooral op die zanderige en rotsachtige wegen in Peru? “Ik ben dol op mijn fiets, echt, maar soms sloeg de twijfel toe als ik andere supergoed uitgeruste fietsers tegenkwam” zei ze. Haar foto’s – van steile passen, stoffige dorpen en uitzichten die je de adem benemen – spraken boekdelen.

Toekomstplannen en existentiële vragen

Aan het slot van haar lezing deelde Floor haar plannen voor een volgende reis: Iran. Maar ook die zit vol vragen. “Ga ik alleen? Wil ik dat? En is dat wel veilig? Of kies ik een reisgenoot? En hoe combineer ik het met mijn carrière?” Het publiek herkende zich in haar afwegingen, die ze met ontwapenende eerlijkheid op tafel legde.
Inmiddels is ze alweer aan het trainen. Zo fietste ze onlangs door Italië en Albanië, opnieuw zonder vastomlijnd plan. “Ik laat me leiden door wat zich aandient.” In Italië sloeg ze haar tent op op het binnenplein van een universiteit waar studenten protesteerden tegen de oorlog in Gaza. “Het voelde goed om daar even stil te staan bij iets groters dan mezelf,” zei ze.

De reis als levensvorm

Floor Pekelharing belichaamt een generatie reizigers die niet alleen kilometers wil maken, maar ook wil reflecteren op de betekenis ervan. De combinatie van openhartigheid, twijfel, daadkracht en idealisme maakte haar verhaal tot een inspirerende geheel. Een WereldfietserCafé waar het publiek niet alleen meereisde door de Andes, maar ook werd aangezet tot de vraag: Waarom doen wij dit eigenlijk? En net als Floor, vonden velen het antwoord in de schoonheid van het onderweg zijn.

Houd de website en socials in de gaten voor de programmering van het volgende WereldfietserCafé op -naar verwachting- donderdag 26 juni in Utrecht.