Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft hele positievervaringen met een goede thermosfles? - Forum Wereldfietser

Wie heeft hele positievervaringen met een goede thermosfles?

Hoi,

Wij zijn op zoek naar een thermosfles voor het fietsen in erg koud gebied.

Heeft iemand ervaringen met een bepaalde thermosfles die het erg goed doet en die ook handzaam is?
We zoeken 1x 1 liter en 1x een halfe liter.

We zijn benieuwd naar je ervaring !

Groet,
Ik heb nu een jaar of 10 een geïsoleerd dopper en ik moet oppassen dat ik mijn mond niet brand aan de thee. Ik laat em ook wel eens vallen, de fles is nog heel en lekt niet.
Heb zelf nog maar weinig reiservaring met thermosflessen, maar ik heb recent de Camelbak Chute Mag gekocht (weliswaar om water koel te houden in de hitte) en ben daar, na slechts 1 reis, voorlopig heel tevreden over. Er zijn verschillende formaten.
ik heb een klean kanteen thermosfles waar ik erg tevreden over ben. Water blijft 12 uur warm. De versie van 592 ml past precies in een bidonhouder.
Isa en Youri schreef:
zo 12 jan, 2025 16:00
Heeft iemand ervaringen met een bepaalde thermosfles die het erg goed doet en die ook handzaam is?
We zoeken 1x 1 liter en 1x een halfe liter.
Kleen Kanteen 1 liter. Blijft zeer lang warm (of koud). Past ook keurig in een Santos alleshouder.
Ik heb toevallig gisteren een speciale thermosfles gekocht, bij de beschrijving stond “wat je er heet in doet blijft heet, wat je er koud in doet blijft koud”. Vanmiddag heb ik er tomatensoep en een magnum in gedaan, zo dadelijk eens kijken of het waar is wat ze allemaal beloven. Hij was in elk geval duur genoeg, dus ik heb goede hoop. Ik hou u van het resultaat op de hoogte.
Speeder300 schreef:
zo 12 jan, 2025 19:08
Ik heb toevallig gisteren een speciale thermosfles gekocht, bij de beschrijving stond “wat je er heet in doet blijft heet, wat je er koud in doet blijft koud”. Vanmiddag heb ik er tomatensoep en een magnum in gedaan, zo dadelijk eens kijken of het waar is wat ze allemaal beloven. Hij was in elk geval duur genoeg, dus ik heb goede hoop. Ik hou u van het resultaat op de hoogte.
Als je in die fles een Magnum en soep gedaan hebt, denk id at de soep niet meer warm en de Magnum niet meer koud zal zijn. En het gemengde resultaat ook qua smaak niet erg lekker is ook.
Tomatensoep met room(ijs) afhankelijk van de chocola-smaak misschien nog wel lekker ook
Met Fedor, kleen kanteen thermos.
Wel de dop gebruiken die er bij geleverd wordt. De doppen met drinktuit bijvoorbeeld, of andere holle doppen passen perfect maar doen de isolerende werking teniet.

Groet,
Tom.
Ik heb jaren 1 liter thermoskannen van Esbit gehad, die zij heel erg goed. De verf liet snel los vond ik wel.
Stanley heb ik nu, die is zwaarder en niet beter.
Ik heb onlangs, op advies van een kennis, een thermosfles van GSI gekocht.

https://gsioutdoors.com/products/microlite-1000-twist

Ik ben van plan om deze thermos in het voor- en najaar te gebruiken voor heet water, voor koffie en in de zomer koud water, zodat ik water heb dat drinkbaar is als het warm weer is.
Goede ervaringen met de lichtgewicht flessen (Thermax?) van Thermos, en ls het goedkoop moet zijn, de eenvoudige maar doeltreffende leifheit Coco.
Ik zie al verschillende merken voorbij komen en ik voeg nog eentje toe. Kan me herinneren een keer een test gezien te hebben van thermosflessen en die van de Decathlon kwam er goed uit. Die heb ik toen gekocht en ben ik best tevreden over. Echter nooit gebruikt in hele koude omstandigheden.

Als je de fles halfleeg hebt koelt het wel sneller af, maar dat zal bij andere merken mogelijk niet anders zijn.
Ik heb een rubytec thermosfles, de reden is dat ik een vacuüm fles wil. Een vacuüm fles is echt een enorm verschil met een reguliere dubbelwandige fles.
Emsa is de naam van mijn thermosbeker.
De thee blijft er loeiheet in.
Er zijn ook thermosflessen van 1 L.
Het is aan de prijs maar biedt o zo leuke kleuren! De Santos onder de thermosflessen of bekers. :lol:
Affijn.
Ik zweer al jaren bij een Stanley.
https://eu.stanley1913.com/nl/products/ ... 0206304580
Dank je wel allemaal.
Wel voldoende om een volgende stap te nemen met de merken die hier worden benoemd.
Tussen haakjes van een 1 ltr frles: gewicht, uren heet volgens fabricant, uren koud, prijs)

- Geisoleerde dopper (494gr, 9, 24, 45)
- Camelbak Chute Mag (493gr, 12, 32, 40)
- Klean kanteen (736, 38, 100, 63)
- Esbit (464, , , 35) warmte specificatie zijn aanwezig, levenslange garantie
- GSI microlite (370, 18, 32, 35)
- Thermax (500, 24, 24, 42)
- Dechatlon (630, 18, 18, 18)
- Ruby (550, 24, 24, 38)
- Emsa (582, 12, 12, 35)
- Stanley (807, 24, 24, 50)

Kijken we als eerste naar het gewicht dan valt de GSI direct als eerste op.
Mogelijk is het een aparte lijn van die flessen. Geen idee. @frank, al ervaring opgedaan?
Nee, zelf nog niet. Maar een kennis van me heeft me gewezen op een video van Davide Travelli, die is er tevreden mee.

Onder andere in deze video bespreekt hij deze fles (29:23). Ik denk dat de rest van de video ook wel interessant voor jullie is.

Ik zie merken die dezelfde tijd voor warm- en koudhouden weergeven. Dat lijkt me bijzonder. Een koude drank van zeg 5 graden in 35 graden buiten hoeft maar 30 graden kouder te zijn. Een warme drank van 90 graden bij 0 graden (of minder) heeft een 3 keer zo groot temperatuursverschil. De merken bovenaan het lijstje lijken daar goed rekening mee te houden. De merken onderin het lijstje zou ik hierdoor al niet helemaal geloven.