Bikepackend door de Luberon, Monts de Vaucluse, Dentelles de Montmirail en de Mont Ventoux staat op het programma. Technisch niet heel moeilijk maar wel de nodige meters klimmen. Ik woon nu ruim twee jaar in deze regio en denk dat ik met deze tocht een aantal van de mooiste onverharde wegen aan elkaar heb weten te verbinden. Een interessante klimtocht als je al ervaring hebt met off-road fietsen en kennis wil maken met deze regio.
ROUTE:
370 a 400 km lengte (400 als je op de top van de Mont Ventoux wil staan)
50 % onverhard en verder veelal kleine rustige wegen
6 á 7 dagen fietsen, +/- 8000 hoogtemeters op hoofdzakelijk brede gravelwegen met vaak grove stenen
Dagafstanden tussen 45 en 90 km
98 % is te fietsen op een mountainbike (-achtige fiets met dikke banden) korte passages hike-a-bike, singletracks en technisch. Een Bikepacking setup is het meest geschikt
Optie; off-road naar de top van de Mont Ventoux (dag 2 of 3)
Dagelijks mogelijkheid tot inkopen en/of koffiestops in Franse dorpjes zoals o.a. Sault, Montbrun les Bains, Malaucene, Baumes de Venice, Bonnieux etc…
Kamperen op campings of een bed in een Gite d’etappe (wildkamperen is niet toegestaan in de natuurparken)
DIVERSEN:
Start 18 mei in Saint Saturnin les Apt (camping les Chênes Blancs)
Groep van maximaal 12 deelnemers, zelfvoorzienend (zelf navigeren) en op eigen risico. Ik zorg voor de route, regel de campings en fiets mee
Als er meer interesse is kom je op de ‘reservelijst’
Kosten onderweg regelen we onderweg (camping, eventueel gezamenlijk eten)
Niet-leden moeten een éénmalige bijdrage in de organisatiekosten voldoen
Inschrijven mogelijk tot 1 mei
GPX file wordt ongeveer een week voor aanvang verstuurd.
Helm verplicht (op je hoofd)
Inschrijven kan hier.
ROUTE:
370 a 400 km lengte (400 als je op de top van de Mont Ventoux wil staan)
50 % onverhard en verder veelal kleine rustige wegen
6 á 7 dagen fietsen, +/- 8000 hoogtemeters op hoofdzakelijk brede gravelwegen met vaak grove stenen
Dagafstanden tussen 45 en 90 km
98 % is te fietsen op een mountainbike (-achtige fiets met dikke banden) korte passages hike-a-bike, singletracks en technisch. Een Bikepacking setup is het meest geschikt
Optie; off-road naar de top van de Mont Ventoux (dag 2 of 3)
Dagelijks mogelijkheid tot inkopen en/of koffiestops in Franse dorpjes zoals o.a. Sault, Montbrun les Bains, Malaucene, Baumes de Venice, Bonnieux etc…
Kamperen op campings of een bed in een Gite d’etappe (wildkamperen is niet toegestaan in de natuurparken)
DIVERSEN:
Start 18 mei in Saint Saturnin les Apt (camping les Chênes Blancs)
Groep van maximaal 12 deelnemers, zelfvoorzienend (zelf navigeren) en op eigen risico. Ik zorg voor de route, regel de campings en fiets mee
Als er meer interesse is kom je op de ‘reservelijst’
Kosten onderweg regelen we onderweg (camping, eventueel gezamenlijk eten)
Niet-leden moeten een éénmalige bijdrage in de organisatiekosten voldoen
Inschrijven mogelijk tot 1 mei
GPX file wordt ongeveer een week voor aanvang verstuurd.
Helm verplicht (op je hoofd)
Inschrijven kan hier.