Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thermarest NeoAir Dream strippen of doorzoeken - Forum Wereldfietser

Thermarest NeoAir Dream strippen of doorzoeken

Vorige week twee dagen mini tocht gedaan (2x85km met overnachting in tent) als test. Verslagje moet nog. Meeste ging goed behalve het slapen. Dat was drama. Ik had mee: een, niet lachen, National geographic inflatable (R waarde 0.5 geloof ik haha) en als kussen een Action kampeer opblaaskussen. Wat een, voorspelbare, ellende. Had het totaal niet koud maar het lag hondsberoerd. Mind you; we hebben huis vol goeie campinggear maar dat is allemaal gericht op auto dus zwaar en groot.

Enfin, ik was gisteren voor iets anders op zoek bij de kringloop, loop ik langs de kampeerhoek, valt mijn oog op een Therm-a-rest logo. Even kijken. En nu ben ik eigenaar van de rolls royce onder de slaapmatten: Een Thermarest NeoAir Dream XL in uitstekende schone en werkende (niet lek) staat met een R-waarde van 6. Wat ligt dat goddelijk. De reviews kloppen.
Oh, wat het kostte? In 2018 nog 280 euro, nu heb ik er €2,50 (zegge twee euro vijftig) voor betaald. Haha.

Afbeelding

Voor zo'n gecombineerd gebeuren inclusief foam wordt het nog best een compact pakketje. Zelfs in deze XL uitvoering. Zie hier een plaatje van internet:

Afbeelding

Maar compact is anders. En lichtgewicht is het ook niet. Geloof ergens rond de 2kg. Nu kan je dus die NeoAir (blauwe) mat ook los eruit halen en gebruiken. Dat ligt aardig.

Mijn vraag is. Wat zouden jullie doen?
1. het hele ding in een drybag proppen en achterop de fiets binden en slapen als een koning?
2. de blauwe NeoAir mat eruit halen en los meenemen?
3. Kijken of er liefhebbers zijn en verkopen en met dat geld iets specifiekers kopen?
4. Houden voor regulieren kampeertrips (auto)?
5. Teruggaan naar mijn speelgoed National Geographic self inflatable?

Bonusvraag: wat is een tip voor kussen met het compromis comfy maar niet de allerkleinste hardcore?
Wat ik zou doen? Double your money en aan mij verkopen. :lol:
heb je de blauwe 'binnenmat' al eens apart gewogen en op punten voor compactheid gegeven?
Dat is informatie die ik hier namelijk mis, waar kom je dan op uit. (en hoe dik is die mat, hoe goed slaap je dan?)

of hangen die vast aan elkaar?
Nee, die kan je er heel simpel uithalen (en je kan dus de hoes (ribstof zijkanten, heerlijke badstof bovenkant) dan ook los wassen. Het derde onderdeel is de witte foam mat).

Op diverse sites (tot 2018 was hij nog te koop en je kan hem overal wel vinden) adverteren ze o.a. met Het binnenmatje kan ook afzonderlijk worden gebruikt tijdens een trektocht, of wanneer je licht wilt reizen.

Afmetingen van het hele systeem up and running is 196 x 76 x 10cm
De losse neoair is zal ongeveer 195x75x7cm zijn. Niet nagemeten.
Leeg laten lopen en oprollen is het vrij compact (de neoair pad).

Het totaalgewicht is 2,36kg, volgens bronnen online is de blauwe losse neoair pad 640gram.

Ik blijf me verbazen over die lovende reviews overal. Beste waar men ooit op gelegen heeft. En ik moet zeggen: in basecamp mode (dus foam + airpad + hoes) ligt het nu al goddelijk. Hier nog een bron.
Tja een onmogelijk te beantwoorden dilemma. Zelf doe ik het met enkel een 40 jaar oud thermarestmatje wat me van heup tot schouders ondersteunt en een stapeltje kleren met een handdoek als hoofdkussen. Dat is niet ideaal. Maar je hebt weinig bagage mee te zeulen. Comfort heeft een prijs en in jouw geval dan niet in euro's maar wel in kilo's die je mee moet zeulen. Ik ben voor matje en slaapzak dik 1 kg kwijt (op een totaal van 15 kilo bagage). Heel veel R-waarde heb je in de zomer niet nodig, dus jouw oplossing (slopen) is wellicht een oplossing, tenzij je op je tocht boxspringkwaliteit wil ervaren. Als ik heel goed wil slapen ga ik met de caravan op stap.....(fiets mee voor dagtochten), maar ja dat is een ander soort vakantie.
Slopen is niet het juiste woord, want het hoort gewoon zo. Dat is juist een meerwaarde van deze.

Pasklaar antwoord verwacht ik ook niet maar meer een: ik heb dezelfde /ongeveer en doe het ook altijd zo.
Update!

mail van Themrarest gehad.
De blauwe mat binnen is inderdaad los te gebruiken. Volgens Thermarest is die vergelijkbaar met, en ik citeer: Blue pad is comparable with Topo Luxe XL. Je weet wel, die luxe mat van 200-230 euro.

Ik ben er wel uit: lichtgewicht pak ik alleen die blauwe. Met ruimte over of autovakantie: het hele systeem.

Nu nog een kussen zoeken.
Maar je gaat toch niet serieus die 3 zakken op de foto uit de openingspost meezeulen? Zo ziet mijn complete uitrusting eruit. :shock:
Als je 'm kan strippen, doen.
Jazzper schreef:
ma 26 aug, 2024 21:49
Update!

mail van Themrarest gehad.
De blauwe mat binnen is inderdaad los te gebruiken. Volgens Thermarest is die vergelijkbaar met, en ik citeer: Blue pad is comparable with Topo Luxe XL. Je weet wel, die luxe mat van 200-230 euro.

Ik ben er wel uit: lichtgewicht pak ik alleen die blauwe. Met ruimte over of autovakantie: het hele systeem.

Nu nog een kussen zoeken.
zipp
Nee, die foto is een benchmark! Dat zakje op de grond is het ding, die twee rollen erachter vergelijking.