Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Korte route naar Parijs - Forum Wereldfietser

Korte route naar Parijs

Beste leiden .
Ik ga 4 augustus naar Parijs voor olympische spelen .
Weet iemand een korte fiets route naar Champs Elessy.
Alvast bedankt.
Khlaid
Khalid schreef:
zo 16 jun, 2024 19:31
Beste leiden .
Ik ga 4 augustus naar Parijs voor olympische spelen .
Weet iemand een korte fiets route naar Champs Elessy.
Alvast bedankt.
Khlaid
Ik vermoed dat de kortste route niet erg aangenaam is om te fietsen.
Als je het rustiger wilt maar zonder veel omwegen, dan is de Sint-Jacobs-fietsroute misschien een optie. (zie europafietsers.nl). We hebben die gereden van Doornik (België) naar Parijs, via het Parijs alternatief.
Niet rechtdoor maar ook niet te kronkelend. Niet zwaar.
Het grote probleem - Parijs binnenrijden - wordt mooi opgelost door deze route, vind ik.
Ook ik fiets vanuit Den Haag naar de Olympische spelen ( ga daar waterpolo bekijken) ik kampeer onderweg en ook in Parijs.
Heb de volgende route gepland:
Den Haag - Breskens -Tournai - Peronne - Creil - Parijs ( camping de Pars Bois De Boulogne) het is ongeveer 500 km fietsen en op vertrek 1 aug.
De terugweg heb ik nog niet gepland, maar fiets dan vermoedelijk een route ten oosten van deze route.
Vanaf waar vertrek je? Het scheelt zomaar een paar honderd kilometer of je vanuit Sluis of vanuit Bad NIeuweschans vertrekt :lol:

Maar als je gaat voor de kortste route: ga naar Komoot.com, kies profiel 'wielrennen'; klik je startplek aan en klik je bestemming in Parijs aan. Er rolt dan een min of meer rechte lijn naar Parijs uit.

Eventueel te finetunen door waypoints te plaatsen om de grotere steden te vermijden; kost ook weer tijd.
Zouden er regio Parijs tentplaatsen op de bonnefooi beschikbaar zijn in augustus? Iemand die daar toevallig al naar geïnformeerd heeft?
Bedankt mensen hoor jullie reacties.
Ik heb geen slaap plek gepland.
Op bonnefooi ter plaats zoeken.
In Parijs er word een uitdaging
Ik vertrek 4 augustus ik ga alleen de zweer beproeven.
Ik heb geen enkel t kit
Gr.
Khalid
De kortste en mooiste fietsroute naar Parijs

Parijs met alle voorsteden is gigantisch groot met afschuwelijke verkeersriolen. Deze route brengt je over een voormalig jaagpad langs een kanaaltje autovrij naar het centrum van Parijs.

https://www.cyclingeurope.nl/routes/parijs/index.php
Of je rijdt de F4 van Antwerpen naar Gent en daarna langs de Bovenschelde en het Canal du Rubaix naar Lille. Dat is pannenkoekvlak. Daarna kan je Fleche van Lille naar Parijs volgen: https://www.audax-club-parisien.com/org ... de-france/