Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke banden op mijn Puch Strong? - Forum Wereldfietser

Welke banden op mijn Puch Strong?

Hallo medefietspadgebruikers,

Ik fiets vaak lange afstanden (variërend van 75 kilometer tot 120 kilometer) met mijn fiets op een tempo van ongeveer 19 km per uur. Het is een Puch Strong transporterfiets met zo'n voordrager. In juli ga ik ermee door Denemarken fietsen. Ik heb twee jaar geleden al een keer een tocht gemaakt naar Denemarken, ik had toen een Swapfiets. Zonder versnellingen maar ging toch wel prima.

Deze Puch Strong fiets heeft 3 versnellingen. Misschien een wat ongebruikelijk model voor fietsvakanties maar ik vind het heerlijk fietsen, rechtop zittend en om me heen kijkend naar de prachtige vergezichten.

Nu wil ik graag nieuwe buiten- en binnenbanden erop zetten. De maat is 28 inch. Het liefst lekvrije. En met redelijk wat profiel, al ben ik niet van plan om offroad te gaan. (Wellicht alleen even naar een kampeerplek in een bos)

Welke banden adviseren jullie mij?
WhatsApp Image 2024-05-27 at 09.57.56.jpeg
Let ook even op de breedte van je huidige banden.

Ergens op de zijkant staat bijvoorbeeld 40-622.

Dat eerste getal geeft de breedte in millimeters aan.
Inderdaad de breedte die past. Niet te ingewikkeld maken, gewoon de marathon pakken, 47-622 ofzo, net wat je nodig hebt.
Breder is comfortabeler en sneller op minder goed wegdek. Zelf ben ik wel een fan van de Schwalbe Marathon Almotion, maar die zijn wel aan de prijs. Op sommige van zulke transportfietsen passen ook de 50 mm Schwalbe Big Apples, en die zijn ook snel en comfortabel, maar flink goedkoper. Als ze passen zou ik ze liever hebben dan de gewone Marathon. Neem vooral geen "Plus" banden met super dikke antileklagen. Die zijn stug.