Vanaf 2010 heb ik hele mooie fiets reizen gemaakt met mijn hondje Dorus. De kleinste pelgrim,
Helaas heb ik hem afgelopen week moeten laten inslapen waardoor ik nu alleen op reis moet.
Hij is bijna 18 geworden en was de beste reisgenoot die ik me wensen kon.

Ik had een bagagekarretje op 1 wiel omgebouwd voor de hond. Zelfs een flightbag als treintas verbouwd. Zodat de hond altijd in de rijdende tas de trein in kon. (Nadat ze me op schiphol probeerde te weigeren vanwege de fietskar, terplekke op het station bedacht en gemaakt en nooit meer geweigerd. )
Er was aanvankelijk veel kritiek op dit forum over hondje mee en volle bepakking in de bergen, Dat ging goed!!
Ondanks dat heb ik 14 jaar veel plezier gehad van mijn reizen met mijn hondje.
Ik mis hem heel erg en alleen fietsen is wel een stuk stiller.

We hebben de pelgrimstocht in nederland, belgie en Frankrijk gefietst
We hebben de pegrimstocht van af Santarem Portugal naar fatima en richting Santiago gefiets door de heuvels heen en via de kust weer terug gefietst.
We hebben de route naar Rome gefietst vanaf limburg langs de rijn naar Bazel en terug gedaan.
We hebben in noord nederland een rondje friesland, Groningen en Drenthe gefietst.
We hebben een rondje door Hongarije gefietst.
We hebben Noordbrabant en Limburg door gefietst.
We hebben In noord Spanje gefietst

Met het karretje wat vanaf 2010 nog nooit stuk is gegaan. Zelfs geen lekke band. Was ik uitermate tevreden.
Met mijn Santos fiets en mijn kampeeruitrusting. Is alles ook altijd goed gegaan.
En zonder hond ga ik gewoon door met reizen, op de fiets, te voet of op de sup. (vorig jaar een sup gekocht omdat mijn hondje wat oud werd en hij op een rustige manier toch onder weg kon zijn.

Ik ga nu eerst binnenkort een stuk van de camino portuguesa lopen, (of fietsen) Volgend jaar hoop ik in Amerika te kunnen gaan fietsen. Mijn neef woont er een waarschuwde voor beren en wolven en dat je door bepaalde gebieden niet kan fietsen, dus met alle voorbereidingen hoop ik nog wat tips van ervaren amerika fietsers te krijgen.

Ik weet niet hoe ik foto;s er bij moet doen, Die komen nog wel. Groet Yvonne

PS Benny uit Belgie. Meld je aub.