Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsweekend 5, 6 en 7 mei in NL. - Forum Wereldfietser

Fietsweekend 5, 6 en 7 mei in NL.

Om de benen op sterkte te brengen voor mijn vakantie over drie weken wil ik 5, 6 en 7 mei een kort tochtje maken in Nederland. Afstanden rond de 80 km per dag en overnachten op campings. Alleen als het weer meezit natuurlijk.

Wie heeft er zin om met me mee te fietsen?

Omgeving kunnen we dan later nog afstemmen.

Richard, 32 jaar.

Hi Richard,

Waar ongeveer zou je willen fietsen en hoeveel kilometers per dag? Nog een bepaald tempo?
Ik zou eventueel namelijk wel de vrijdag en zaterdag kunnen, maar zondags moet ik afhaken. Ik speel dus met de gedachte, maar de antwoorden op bovenstaande vragen zijn cruciaal... hahaha

Groet, Rena :wink:

Oh ja, 38 jaar.... hahaha, met die leeftijden erbij lijkt het wel daten....

Wees niet bang Rena, ik zoek hier alleen fietsmaatjes :) Ik zette de leeftijd er even bij omdat dit vaak gevraagd wordt door anderen.

Zoals al aangegeven dacht ik aan zo'n 80 km per dag. Tempo zoals bij de paastocht stond mij wel aan.. Niet te snel... niet te langzaam.. gewoon lekker touren dus.

Waar ik ongeveer zou willen fietsen had ik nog niet bedacht. Als je dus ideetjes hebt, laat ze mij weten. Heel Nederland is mooi om te fietsen toch. Alleen even uitkijken dat we niet hetzelfde fietsen als bij de paastrektocht dan. Als ik kijk bij de LF routes, zien de LF22 Rondje rivieren (222km) en de LF21 ENECO Veluwe route (265km) er wel leuk uit. Maar ik sta open voor suggesties.

Groetjes,

Richard

Hi Richard,
Ik weet niet met welk groepje jij meefietste tijdens de Paastrektocht, maar zoals je weet zat ik in het laatste groepje "Lounge team" genaamd, zoals Antje het zo mooi noemde... hahahaha :lol:

Beide routen lijken me wel wat!
Kan jij de vrijdag 's morgens al of pas 's avonds?

Ik zat onder andere in het groepje van Leon en de laatste dag in een algemeen groepje. Onder andere met Lars en de jonkies. Geen gehaaste groepen dus :)

In mijn CAO staat 5 mei genoemd als feestdag en dus een vrije dag ;). Ik kan dus vanaf vrijdagmorgen.

Voorlopig zijn de voorspellingen voor het einde van de week nog zeer gunstig te noemen... einde van de week al 26 graden!!!

Gisteren een andere tent gekocht, en die wil ik nog even goed uitproberen voor ik over drie weken naar Barcelona vertrek. Niet dat ik hoop op storm en regen hoor.

Als er nog meer mensen interesse hebben..... iedereen is welkom hoor!

Groetjes,

Richard

UITERAARD, IEDEREEN IS WELKOM!!!

Dus heb je interesse, meld je!!!

Des te meer zielen, des te gezelliger!!
Nou zijn Richard en ik al gezellig, maar jij zou het nog gezelliger kunnen maken...

Hallo,

Het lijkt me leuk mee te doen, echter ben ik 5 mei niet vrij.
Misschien dat ik later aan kan sluiten, hoe meer zielen hoe ........

Zoals er opgemerkt wordt ziet het weer er goed uit.
Ik verneem je reactie wel.

M.v.g.. Rob

Hi Rob,

Aansluiten kan altijd!!! Hetzij 's avonds op de camping, hetzij onderweg... moeten we wel even afspreken waar en hoe laat!!

Na wat zoekwerk lijkt mij de Eneco Veluwe Route wel erg interessant om te rijden. Een totaal van 265 km en onderweg kom je regelmatig NS stations tegen. Dus de tweede dag aanhaken is zeer zeker mogelijk. Of natuurlijk vrijdag in de middag/avond. Ik stuur dan in de loop van de week wel mijn gsm nummer naar geïnteresseerden.

Als we dan de vrijdag starten vanaf Amersfoort lijkt mij dat het makkelijkst. Amersfoort is goed bereikbaar met de trein vanuit vele richtingen.
Gezien het feit dat 5 mei bij de NS geen feestdag is, moeten we even kijken hoe laat we kunnen verzamelen. (voor 9.00 uur mogen fietsen niet mee :().

Groeten,

Richard

Als ik om 9 uur de trein neem in Amsterdam, dan ben ik om ongeveer 9.30 uur in Amersfoort, dus laten we zeggen:

Verzamelen om 10 uur te Amersfoort CS !!

Wat betreft de route, dat laat ik helemaal aan Richard over!! Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat het een mooie tocht wordt.
Is de veluwe niet altijd geweldig?!

Ook ik overweeg deelname:)
Ik werk samen met ambtenaren en ben dus 5 mei ook vrij, balen zeg...
Ik ben gisteren terug gekomen van een weekend rugzaklopen door de Kroondomeinen tussen Apeldoorn en Ermelo met overnachting in Elspeet.
Het bos ligt er erg mooi bij en loopt al goed uit!
Ligt er bij mij een beetje aan hoe groot het animo is voor deze trip, twijfel nog tussen deze en een dag of drie fietsen langs de Belgische kust.

Groet,

Martijn

Ja, vervelend he al die vrije dagen en vooral als je nog keuzes, veluwe of kust, hebt ook...

Ik werk in Zeeland dus daar hebben ze meer dan genoeg kust!
Voor mij heeft het bos dus voorrang:)
Ik ga dit topic nog even aanzien maar wil wel graag op de lijst met personen die nog net niet definitief toezeggen:)
Er is nog een 0,05% dat ik toch voor de kust kies omdat ik net de kaarten gekocht heb....
Maar die eten geen brood en kunnen ook een andere keer gebruikt worden 8)

5 mei heb ik ook vrij; wordt mooi weer, even genoeg van inpakken, dus wegwezen is vrijdag mijn motto :)
Maar.... helaas kan ik maar 1 dag mee en dan is A'foort wel redelijk ver weg :( omgeving R'dam/Den haag/ Leiden komt mij dan beter uit...
Zijn er meer liefhebbers voor de westelijke regio?

Groet,
Freek
:o Hallo Hallo :D

Fietsen fietsen ik ga mee !!.
Een paar daagjes 26 graden dat vindt ik oké 8) .

Ik ben er vanaf vrijdag bij !!.

De groeten :wink: !!

Zo.... dat loopt lekker op deze manier.

Martijn, gewoon die kaarten een andere keer gebruiken en met ons meegaan joh. Wordt vast wel weer gezellig.
Als de groep erg groot wordt zullen we wellicht campingplaatsen moeten gaan reserveren. Iemand bekend met de drukte op campings in deze tijd rond de veluwe? Voor een paar trekkerstentjes is er meestal wel plek volgens mij.

Vrijdagmorgen 10.00 uur op Amersfoort CS. Voor de hoofdingang.

Groeten,

Richard

PS: Ik heb nog wat salmiaklollies over van de paastocht... Die gaan dus weer zeker mee :)

Aangezien er volop campings op de veluwe zijn, moet dat geen probleem zijn.

Ik zorg er in ieder geval voor dat ik een kopie van het boekje "Kleine campings" meeneem.

Dat gaat leuk worden!!!

Oeps, oh ja :o , waar blijven de dames????

Kennelijk is de veluwe uit, en is Friesland in. :lol:

Er heeft zich bij mij alweer een vrouw aangemeld voor Hemelvaart.

Misschien kom ik opdagen, twijfel nog....maar ook ik ben geen dame...

Maar gezellig is het altijd!! :)

Freek, kost het veel tijd om die kameel in te pakken?

Bert, jij bent toch zeker ook wel van de partij hé!?

Inmiddels hebben we al een groepje van ongeveer 8 personen. Er kunnen er nog altijd mensen bij hoor :)
Of gaat verder iedereen met dat mooie weer binnen zitten?

Groetjes,

Richard