Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Past een 28/ 29 inch fiets in doos voor vliegtuig - Forum Wereldfietser

Past een 28/ 29 inch fiets in doos voor vliegtuig

Ik heb tot nu toe met een 26 inch fiets in het vliegtuig in een doos gereisd voorwiel eruit stuur omdraaien klaar.

Nu wil ik een 29 inch aanschaffen maat medium vraag mij af of dan ook het achterwiel eraf moet en misschien spatborden.

Als dat zo is moet ik nadenken hoe die wielen in de doos te fixeren en beschermen. Zodat ze geen schade aanrichten.
Heb de eerste keer wel eens een n wiel er los in gedaan niet zo verstandig....de as had de doos doen scheuren

Misschien met ducttape vast plakken aan frame?

Makkelijkste is om een hoes te gebruiken, als dat toegestaan is, en fiets met bubbeltjes papier in te pakken.

Praktische tips worden op prijs gesteld.
Die ene keer dat ik recent (2017) gevlogen heb met fiets was bubbeltjesplastic en een rolletje plakband de ideale oplossing.
Voor een volgende keer zou ik er een paar stukken karton omheen en/of tussen plakken.
Hangt van de maten van de scanner van de luchthaven waar je jouw fiets incheckt af. Schiphol is waarschijnlijk geen probleem, maar veel andere luchthavens hebben een kleinere scanner voor afwijkende bagage..
of een fiets in een doos moet hangt af van de airline. Zelfs Ryanair accepteert tegenwoordig ook hoezen.
Het enige verschil tussen zg. 28 en 29 inch wielen is de gemonteerde band. De maat is 622mm en waar 29 inch banden beginnen en 28 inch ophoudt is kwestie van marketing.
Mijn methode, een los wiel met tiewraps aan het frame hangen.
Om op de gestelde vraag terug te komen (!): er zijn verschillende maten dozen en ook fietsen verschillen flink, dus je weet het pas als je doet. Mijn 61cm 28" fiets zou ooit vastvennzeker in een KLM-doos passen, maar bleek toch te breed, te hoog en te lang. Dus de doos bobbelde opzij, het achterspatbord stak uit een gat in de doos en er was ook iets met de hoogte.
Dank voor de reacties Heel duidelijk!

De eenvoudigste weg is een hoes dus. Transavia, Ryanair

Mooiste is om die lokaal te kopen... Ipv mee te slepen.

Nu ga ik zoeken naar de vertaling van bubbeltjes plastic in het Italiaans, frans en Duits....raak nu al in de stress als je dat net handen en voeten moet proberen uit te leggen...

En waar koop je zo iets ?

Meenemen kan natuurlijk maar dan heb je een tas vol met bubbetjes plastic! En moet je veel spullen thuis laten , wel lichter natuurlijk ha ha :D
Wat is trouwens de officiële naam voor dat spul :?:

Klinkt misschien wat onbeholpen maar ik heb mij scheel gezocht naar wasbenzine voor mijn benzine brander in Frankrijk en nasr de vertaling
Aldaar wordt het niet door de huisvrouw gebruikt uiteindelijk in het rayon Bricolage stonden een paar flessen. En ja gewone benzine kan ook naar dat riet zo erg en verstopt.
Mijn 64 cm met 28” wielen pas goed in de dozen van KLM en van Schiphol.
Op een terugvlucht naar NL een doos gevonden die wat kleiner is, ik moest wat meer “slopen” maar het paste nog goed.
De grootste beperking is m.i. niet de maat van de wielen maar de maat van het frame.
Ook een keer met een hoes gevolgen. De hoes was van onderen open. Mijn voorkeur is de doos.
De doos van Schiphol vond ik toen -2018- steviger dan die van KLM -2013-.
JanH schreef:
zo 11 feb, 2024 08:21
Mijn 64 cm met 28” wielen pas goed in de dozen van KLM en van Schiphol.
Op een terugvlucht naar NL een doos gevonden die wat kleiner is, ik moest wat meer “slopen” maar het paste nog goed.
De grootste beperking is m.i. niet de maat van de wielen maar de maat van het frame.
Ook een keer met een hoes gevolgen. De hoes was van onderen open. Mijn voorkeur is de doos.
De doos van Schiphol vond ik toen -2018- steviger dan die van KLM -2013-.
Dank, vanuit Schiphol is het wat voorspelbaarder. Vanuit Frankrijk of Italië kan je voor verrassingen komen te staan zo was er geen doos beschikbaar in Toulouse ondanks dat ik een plaats gereserveerd had, geen mogelijkheid om een doos te reserveren... :o

Een hoes zou je mee kunnen nemen, Decathlon verkoopt ze ook is in principe minder gedoe als je bubbel plastic kunt vinden wielen blijven er dan in.
Echtpaar ontmoet met Santos deden het altijd zo
robgru schreef:
zo 11 feb, 2024 07:49
Nu ga ik zoeken naar de vertaling van bubbeltjes plastic in het Italiaans, frans en Duits..
Deepl.com geeft best plausibele vertalingen in dit geval. Je zou die nog via google kunnen controleren.
Decathlon zit overal in Frankrijk en Italië.
Maakt een foto van bubbeltjesplastic. Laat die in een bouwmarkt of kantoorboekhandel zien.
bert sitters schreef:
zo 11 feb, 2024 15:45
Maakt een foto van bubbeltjesplastic. Laat die in een bouwmarkt of kantoorboekhandel zien.
Ja ondanks dat ik behoorlijk wat van automatisering af weet had ik niet daaraan gedacht ben nog van de donkere kamer generatie :shock:
Zoekt en gij zult vinden

Bubbel plastic in de volksmond

In Nederlands noppenfolie
In engels bubble wrap
In Italiaans pluriball....
In Frans papier bulle of plastic bulle

Persoonlijk klinkt de engelse versie het fraaiste, die hebben het uitgevonden is dus een merknaam .

Altijd leerzaam zo'n fietstocht plannen.. :wink:

Een woordenlijst aanleggen specifiek voor fietsers zou wel nuttig kunnen zijn, zal wel achterin een boek staan...
Wasbenzine: Ik ben al jaren opzoek geweest naar wasbenzine in Frankrijk. Nog nooit gelukt. Tanken bij de pomp is een prima alternatief.
Hoes: de hoes kun je mooi opgevouwen meenemen, onder de bagagedrager geplakt zit hij mij niet in de weg.
Ik heb lang gezocht naar wasbezine buiten Nederland. Op een gegeven moment ben ik daar mee gestopt en bij oppe wasbezine euro95 gaan gebruiken. Dat was al met al relaxter, ondanks de nadelen ervan.
Reinder schreef:
ma 12 feb, 2024 11:25
Wasbenzine: Ik ben al jaren opzoek geweest naar wasbenzine in Frankrijk. Nog nooit gelukt. Tanken bij de pomp is een prima alternatief.
Hoes: de hoes kun je mooi opgevouwen meenemen, onder de bagagedrager geplakt zit hij mij niet in de weg.
Je mag geen wasbenzine meenemen in het vliegtuig. Ook geen gastankjes, maar dat is geen probleem, want Decathlon verkoopt ze.
Even een reactie op Decathlon:
Decathlon zit vaak op een locatie waar je als fietser helemaal niet wilt komen, vaak op woonboulevards of doehetzelfboulevards, een soms in een stadscentrum. En de gasankjes als voorbeeld, je kunt op de site checken of ze deze op voorraad hebben. Van de kleine 100 grams Forclaz gaspatroon met schroefaansluiting heb ik dit in Roermond vaker gecheckt maar ik heb er nog geen kunnen kopen. De voorraad is bedroevend, en niet alleen in Roermond.
Voor mij is dit een reden om op spiritus te koken.
Twee keer Decathlon.
1.Decathlon in buitenwijk of rand van de stad of 'helemaal' in centrum: je bent op fietsvakantie, hebt een fiets, daarmee kun je toch overal komen? Ook bij bouwmarkten voor bubbeltjesfolie of Duct-tape of tie-wraps, handig voor fiets verpakken voor vliegtuig ( of wat dan ook...), In navigatie-app opzoeken en pijltje volgen, zo simpel!
2. Bij Decathlon hoeven ze iets niet op voorraad te hebben, je kan iets bestellen en het afhalen bij om 't even welke vestiging. Dus ook je gaspatroon of -tankje...kan allemaal online, met je mobiel.