Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Quadlock Outfront Mount in combinatie met Ortlieb stuurtas - Forum Wereldfietser

Quadlock Outfront Mount in combinatie met Ortlieb stuurtas

Beste allemaal,

Ik zag dat er een mooie actie is bij Quadlock (pre black Friday). Je krijgt nu 30% korting met een code. Voor andere geïnteresseerden, heb ik gevonden op pepper: BF23-VIP-QL 8)
Dit lijkt een heel mooi moment om alvast een Quadlock te kopen (de fietsen volgen begin 2024).

De reden waarom ik twijfel is dat ik me afvraag of er genoeg ruimte is tussen de Quadlock Outfront Mount (dus niet de pro!) met een stuurtas (waarschijnlijk de welbekende Ortlieb).
De Quadlock Stem Mount is helaas geen optie ivm de aan te schaffen type stuurpen. De telefoon zou dan haast rechtop staan en dat lijkt me niet prettig in gebruik.

Hieronder een setje afbeeldingen ter verduidelijking.
De afbeelding met stuurtas komt van de site van Koga en is overigens een Vaude Signature Box. Ik verwacht dat de afmetingen en plaatsing niet al teveel verschillen t.o.v. de Ortlieb versie.

Kortom, hebben jullie tips waar ik rekening mee moet houden? Past het, past het niet?
Alvast bedankt voor het meedenken! :D

Bijlagen

Nu weet ik niet of dit op je nieuwe fiets gaat passen, maar is het een idee om de mount een halve slag te draaien?
De tas gaat wel passen, echter bij het in- en uitklikken van de tas kom je steeds de mount tegen.
De Ortlieb stuurtassen zitten hoog en de afstand tussen stuur en tas is klein. Kun je zelf ook zien - kijk naar de positie van de koppelplaat op de tas, en zie hoeveel cm het deksel van de tas daar nog bovenuit komt. De bevestigingsplaat komt bij correct monteren uit ter hoogte van je stuur, de bovenkant van de tas komt zodoende centimeters boven het stuur uit (een en ander afhankelijk van of je een grote of een kleine stuurtas neemt. Dat kan je oplossen door de mount 45 graden omhoog te zetten, maar dat is weer niet prettig om het scherm af te kunnen lezen. Tenzij jij je stuur heel hoog hebt tov je zadel. Ik rijd zelf sportief op de vakatiefiets (race-stuur; wat lager dan het zadel) en dit is (een van) de reden(en) dat ik mijn Ortlieb stuurtas heb afgedankt.
Je kunt de langere versie van de stuurtas mount nemen. Ze noemen het specifiek voor e-bikes, maar is natuurlijk voor elke fiets geschikt, dan hangt de tas wat verder van het stuur. Wel zo prettig, en dan heb je idd ruimte voor de Quadlock Outfront Mount, is mijn ervaring.

Overigens wil je zo'n QL Stem Mount helemaal niet gebruiken, waar daar kun je de telefoon niet makkelijke met één hand vanaf halen, iets wat wel bij de andere QL mounts kan.

Ik zou me sowieso niet laten opjutten door die schamele 30% korting. Die komt wel vaker langs. En als je niet tevreden bent, kun je 'm tegen die tijd niet meer terugsturen/inwisselen, en dan ben je -met korting- je geld kwijt. 8)
Dus wacht gewoon tot je je fiets en tassen hebt, en schaf dan de QL mount aan.
_Peter_ schreef:
di 31 okt, 2023 19:58
Nu weet ik niet of dit op je nieuwe fiets gaat passen, maar is het een idee om de mount een halve slag te draaien?
Ja dat zou best wel eens een praktische oplossing kunnen zijn! Bedankt voor de tip. Soms kunnen dingen zo simpel zijn hè.
Bert van Sprang schreef:
wo 01 nov, 2023 09:23
De tas gaat wel passen, echter bij het in- en uitklikken van de tas kom je steeds de mount tegen.
Ik ben ook bang voor precies dat! Dan kan het in de praktijk wel eens heel vervelend worden/zijn. Ook het openen en sluiten van de fietstas zal geen feestje zijn.
br@m schreef:
wo 01 nov, 2023 11:13
De Ortlieb stuurtassen zitten hoog en de afstand tussen stuur en tas is klein. Kun je zelf ook zien - kijk naar de positie van de koppelplaat op de tas, en zie hoeveel cm het deksel van de tas daar nog bovenuit komt. De bevestigingsplaat komt bij correct monteren uit ter hoogte van je stuur, de bovenkant van de tas komt zodoende centimeters boven het stuur uit (een en ander afhankelijk van of je een grote of een kleine stuurtas neemt. Dat kan je oplossen door de mount 45 graden omhoog te zetten, maar dat is weer niet prettig om het scherm af te kunnen lezen. Tenzij jij je stuur heel hoog hebt tov je zadel. Ik rijd zelf sportief op de vakatiefiets (race-stuur; wat lager dan het zadel) en dit is (een van) de reden(en) dat ik mijn Ortlieb stuurtas heb afgedankt.
Exact wat je omschrijft. Maar die 45 graden lijkt me heel onprettig in gebruik (qua afleesbaarheid). Mijn fietsstijl is overigens helemaal niet sportief, dus daar is misschien nog wat te winnen. Dat kan ik later beter beoordelen als we de fietsen eenmaal in ons bezit hebben.
Flix schreef:
wo 01 nov, 2023 11:24
Je kunt de langere versie van de stuurtas mount nemen. Ze noemen het specifiek voor e-bikes, maar is natuurlijk voor elke fiets geschikt, dan hangt de tas wat verder van het stuur. Wel zo prettig, en dan heb je idd ruimte voor de Quadlock Outfront Mount, is mijn ervaring.

Overigens wil je zo'n QL Stem Mount helemaal niet gebruiken, waar daar kun je de telefoon niet makkelijke met één hand vanaf halen, iets wat wel bij de andere QL mounts kan.

Ik zou me sowieso niet laten opjutten door die schamele 30% korting. Die komt wel vaker langs. En als je niet tevreden bent, kun je 'm tegen die tijd niet meer terugsturen/inwisselen, en dan ben je -met korting- je geld kwijt. 8)
Dus wacht gewoon tot je je fiets en tassen hebt, en schaf dan de QL mount aan.
Ik wist niet van het bestaan van een Ortlieb mount die voor meer afstand zorgt. Goed te weten!

Hetzelfde geldt voor de tip over de quadlock stem mount! Als dat verwijderen van de telefoon al een probleem is…

Ik vind die 30% best wel een flinke korting! En ik zag dat niet zo vaak voorbij komen eigenlijk. Je hebt zeker een punt m.b.t. het retourneren als later blijkt dat het toch niet zo goed past en werkt.

Je laatste tip is voor mij goud waard ;-) een beetje geduld… Is soms best lastig hahaha! :-)

Dank allen voor jullie reacties!

Groeten,

Don
Ik heb een Quadlock houder op mijn stuur, samen met een Ortlieb stuurtas met standaard houder, niks extra lang of e-bike gedoe.
Zie de foto's voor meer details.
Werkt perfect voor mij.
Is het een dergelijke setup die jij zoekt?

Bijlagen

Headley schreef:
wo 01 nov, 2023 17:10
Ik heb een Quadlock houder op mijn stuur, samen met een Ortlieb stuurtas met standaard houder, niks extra lang of e-bike gedoe.
Zie de foto's voor meer details.
Werkt perfect voor mij.
Is het een dergelijke setup die jij zoekt?
Dit is PRECIES wat ik bedoel! Ontzettend bedankt voor het delen!!! 🙏🏼
Dus inderdaad andersom gemonteerd dan de fabrikant in gedachten had.
_Peter_ schreef:
wo 01 nov, 2023 19:26
Dus inderdaad andersom gemonteerd dan de fabrikant in gedachten had.
Ik was vergeten je te benoemen. Sorry _Peter_ 🫣
Maar je had helemaal gelijk!😃
Zo gebruik ik een houder voor mijn Karoo2 die je eigenlijk op een tijdritfiets haaks zou moeten monteren, en dan nog gedraaid ook, Soms moet je dus even iets verder kijken dan je neus lang is. Van Ortlieb hebben ze ook dit nog https://www.ortlieb.com/nl_nl/handlebar ... et-support zodat je daar iets op kan monteren, Op de ene poot je quad-lock en op de andere misschien een camera, zijn ook nog in hoogte verstelbaar ook zie ik.
Headley schreef:
wo 01 nov, 2023 17:10
...niks extra lang of e-bike gedoe.
Rustig maar hoor; er is weinig "gedoe" aan, maar gewoon een andere versies van zo'n montageset.

Overigens zie ik in de set-up van de foto het nadeel dat de telefoon wel heel laag/naar je toe zit, waardoor je nog langer je blik niet op de weg hebt. Het lijkt niet veel verschil te zijn, maar in mijn ervaring scheelt het best veel.
_Peter_ schreef:
do 02 nov, 2023 00:55
Van Ortlieb hebben ze ook dit nog https://www.ortlieb.com/nl_nl/handlebar ... et-support zodat je daar iets op kan monteren, Op de ene poot je quad-lock en op de andere misschien een camera, zijn ook nog in hoogte verstelbaar ook zie ik.
Deze heb ik ook gebruikt, nadeel is dat ze vooral bij oneffen terrein nogal de neiging hebben te trillen.
Een telefoon erop lukt nog, maar een camera geeft niet echt het gewenste resultaat.
Ik heb geprobeerd om beide delen te verbinden met elkaar waardoor ze ietwat stabieler zouden zijn, maar het resultaat was evenmin bevredigend, vooral niet in combinatie met een camera.
Flix schreef:
do 02 nov, 2023 01:14
Overigens zie ik in de set-up van de foto het nadeel dat de telefoon wel heel laag/naar je toe zit, waardoor je nog langer je blik niet op de weg hebt. Het lijkt niet veel verschil te zijn, maar in mijn ervaring scheelt het best veel.
Je ziet idd enkel de setup van mijn stuur, niet van de rest van de fiets. Stuur staat redelijk hoog tov het zadel.
Eigenlijk valt het best mee hoor, als ik mijn telefoon in het oog heb, heb ik ook de weg nog in het oog, het is niet zo dat ik mijn hoofd op/neer moet veranderen van positie.
Als je de houder om wilt draaien let dan wel even op de houder die je besteld. De Quad LockOut Front Mount is gemaakt om ook andersom te kunnen monteren, bij de Out Front Mount PRO kan dit niet. Je kunt ook gaan voor de gewone bike mount en deze op je stuur of stuurpen monteren. Als je deze op je stuurpen zet dan komt deze ongeveer op dezelfde plaats als de omgedraaide front mount.
Ik heb een incident gehad. Ik had de sluiting niet goed aangedraaid en op een hobbelige weg kwam hij los.
chanine schreef:
wo 15 nov, 2023 13:47
Ik heb een incident gehad. Ik had de sluiting niet goed aangedraaid en op een hobbelige weg kwam hij los.
Bedankt voor het delen!
Wederom een reden om alle schroefjes en boutjes eens in de zoveel tijd goed na te lopen! :wink:

Groeten,

Don