Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Midden-Brabant 18-11-2023 - Forum Wereldfietser

Rondje Midden-Brabant 18-11-2023

Hallo allemaal,

Geïnspireerd door de mooie opkomsten in Groningen gaan we het in Brabant ook weer eens proberen.
Het plan is om zaterdag 18 november een ronde van ongeveer 60km te fietsen met station Tilburg Centraal als start- en eindpunt. Als vertrektijd had ik 10.00 uur in gedachten maar denk vooral mee. De rit zal grotendeels verhard zijn en deelnemen met een racefiets is mogelijk maar de gemiddelde snelheid zal +/- 20 km/h zijn. We passen ons aan aan de langzaamste deelnemer.
Dus heb je zin om mee te fietsen, laat het even weten. Route-suggesties zijn ook welkom.

We hebben Midden Brabant nader gedefinieerd: het is het deel van Noord Brabant wat te bereiken is vanaf Tilburg, Den Bosch of Eindhoven!
We zijn met enig voorbehoud al met zo’n 5 deelnemers.
Rondje Midden Brabant.png
Dit gaat hem worden. 65km. Flink klimmen zo te zien :wink:

Aangemeld op dit moment:
Bert van Sprang
RuudB
PetervanRijn
LHTJoost

Nog geïnteresseerden?
Aangemeld op dit moment:
Bert van Sprang
RuudB
PetervanRijn
LHTJoost
Wietske (via FB)
Zijn er nog mensen die mee willen fietsen as zaterdag?
De gpx is beschikbaar en kan ik mailen. Stuur dan een pb met je e-mailadres.

Ik verwacht zonnig en droog weer dus… 😉
Henkk sluit ook aan. Top!
Verzamelen aan de zuid (=stadkant) toch?
Jazeker.

Wat het weer betreft. Ieder bepaalt voor zich om al dan niet mee te gaan. Als er minimaal 1 persoon wil gaan, ben ik er ook bij.
Ben er morgen ook...!
Groet, Robert
Dapper…dan ben ik er ook.
Afgaande op de buienradars kunnen we beter om 6 uur van start gaan. :-)
Gelukkig is de buienradar 24 uur van te voren weinig accuraat. Ik kom morgen ook gewoon.
Dan zijn we met 4-en denk ik. 👍🏻
Bikkels! De andere 16.903 forumleden gaan niet mee vandaag... Ik blijf ook lekker thuis.
tempImageEDq7Nq.gif
Tegen beter weten in en hopend dat de weerman ernaast zou zitten. Vandaag dus niet. Regen werd stromende regen maar dat mocht de pret niet drukken. Ach…we zitten weer bij de kachel met een goed verhaal. Was leuk Peter, Robert en Bert. Doen we nog eens over zonder regenkleding.

(ja, heel charmant zo helm met regenhoes. Not

Bijlagen

Regen had een voordeel dat de koeienvlaaien van het fietspad zijn weggespoeld :D
Nou, dapper hoor. Ik had het al koud toen ik vanochtend 5 minuten bij jullie onder de overkapping stond. Jullie zijn met vlag en wimpel geslaagd voor de wintertrektochttest.
Toen ik van huis vertrok, om met de trein naar Tilburg te gaan, was het nog net droog, maar we reden het station nog niet uit of de eerste druppels spatten al uiteen tegen de ruiten. Ik was onderweg naar een ontmoeting met drie heren (eigenlijk vier, maar dat wist ik toen nog niet) die ik nog nooit gezien had. Dat we elkaar niet zouden mislopen was wel duidelijk, op het station van Tilburg was verder niet één vakantiefietser te bespeuren. Robertfietst en LHTJoost waren er het eerst, en terwijl we op Bert van Sprang, die door toedoen van NS licht vertraagd was, stonden te wachten kwam Bart* even buurten. Hij was voor een boodschapje in de stad.
Nadat ook Bert verschenen was gingen we op pad. Het regende wel, maar niet overdreven hard. En dat bleef eigenlijk min of meer zo tot we voor de eerste keer de Bergse Maas overstaken. Aan de overkant bleek het ineens veel harder te regenen, en ook nog eens veel harder te waaien. Voortgedreven werden we door de uitspraak van Bert dat er bij het volgende veer over de Bergse Maas een gelegenheid was om koffie te drinken. De behoeftigen dachten vóór het veer, maar het bleek erna te zijn.
Het etablissement was nauwelijks als zodanig te herkennen, en het zag er zo donker uit dat we het ergste vreesden. Maar gelukkig, de boel was open. Binnen troffen wij enkele met perzen beklede tafeltjes, drie heren die even stil vielen toen wij als verzopen katten binnen wandelden, en de uitbater. Het was een café van het soort waarvan ik eigenlijk niet wist dat ze nog bestonden.
De geserveerde koffie was eh, drinkbaar, maar ik was blij met iets warms.
Na deze pauze reden wij gezwind weer verder, en nu bleek dat inmiddels ook ten zuiden van de Bergse Maas de regen gul uit de hemel viel, en de wind trad ons ook ferm tegemoet. Helaas bleek na enige tijd dat mijn fietsconditie in vergelijking met die van de andere aanwezigen nogal te wensen overliet, en ik ben bang dat ik hen daardoor langer in de regen heb laten fietsen dan strikt noodzakelijk was geweest.
Ik verontschuldigde mij, maar kreeg retourmeldingen als "Ah joh, maakt niet uit" en "Samen uit samen thuis", wat wel heel vriendelijk was, maar mijn schuldgevoel slechts ten dele deed verminderen.
Het is duidelijk dat er voor een volgend rondje door mij behoorlijk wat kilometers gemaakt moeten worden, want dat ik nogmaals met het rondje mee wil staat voor mij wel vast. Ik heb ondanks de iets te prominent aanwezige bijdragen van Pluvius en Aeolus toch genoten van deze tocht.
Joost bedankt voor de organisatie, en allen bedankt voor de gezelligheid en morele ondersteuning.