Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Breedte band 19 mm velg - Forum Wereldfietser

Breedte band 19 mm velg

Hallo.

Ik heb het bijna het hele forum al afgespeurd maar nog niet echt gevonden wat ik zoek.
Ik heb een Giant expedition travel uit 1992 die ik volledig uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet heb. Nu zitten er momenteel banden op van 40-622 op een 19mm velg. Echter als ik de daadwerkelijke breedte meet is het rond de 30mm ipv 40mm.
Niet echt betrouwbaar dus. Nu zoek ik een band die ook echt 40 of 42 mm is op een 19mm velg. Zijn hier mensen die ervaring hebben met daadwerkelijke maten op 19mm velgen?

Bijlagen

De meeste banden zijn een paar mm smaller dan hun maat. Het kan variëren per type en subtype band, dus zekerheid heb je niet.
Ik zou gewoon een 42 kopen.
De exacte velgbreedte maakt niet zo veel uit. Een band wordt geen 3 mm breder op een velg die 3 mm breder is. Eerder 3/pi.
30 i.p.v. 40 heb ik nog niet gezien. Wel eens 34 gehad i.p.v. 37.
Ik heb even wat banden bij verschillende fietsen gemeten met de schuifmaat, allemaal op 19mm velgen.
Allemaal Schwalbe banden.
Marathon Supreme 40-622 -> 39,3 mm
Marathon Almotion 40-622 -> 38,7 mm
Marathon Green Guard 40-622 -> 37,5 mm
Marathon Green Guard 47-622 -> 42,3 mm
Vanaf de velg gemeten zijn de 40 mm banden ongeveer 37 mm en de 47 mm band is ongeveer 41 mm vanaf de velg gemeten.
Helemaal top. Dit is precies wat ik zocht. Bedankt voor de moeite
Wat dacht je hier van?
DSC_0888.JPG
Continental Top Contact 42x622
Dat is aardig precies inderdaad