Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie van jullie heeft een tipi tent? - Forum Wereldfietser

Wie van jullie heeft een tipi tent?

Ik ben net even aan het kijken naar tipi tenten (nok tenten). Ik zie enorme prijsverschillen.

Wie van jullie heeft een tipi tent en kan hem aanbevelen?

Ik vraag dit omdat tijdens onze huidige vakantie twee van de drie aluminium tentstokken van onze koepeltent het begeven hebben door het buigen.

Ik heb geen enkele ervaring met tipi tenten, dus het zou fijn zijn als iemand me kan vertellen waar ik op moet letten.
Ik heb een Nigor Wicki-up 4 naar volle tevredenheid. Ik heb er een halve binnentent bij gekocht die nog steeds groot genoeg is voor 2 personen waardoor er een flinke voorruimte overblijft om bv te zitten/eten/schuilen. Gewicht: 3kg. Als ik alleen reis ga ik hem waarschijnlijk niet meer gebruiken want ik heb een Hilleberg Enan gekocht. Voor mij (1.85m) net geen stahoogte maar wel genoeg om even staand om te kleden.

Nigor is overgenomen door Bach. Bach heeft Wicki-up ook in het programma.
Ik heb de Hexpeak v4a van Luxe Outdoor. Alleen online te bestellen, kost plm €234 (excl stok en verzendkosten). Als stok kan je een trekkingstok gebruiken, ik zelf gebruik een stevige monopod die ik ook voor mijn camera's kan gebruiken. Veel simpeler op te zetten, steviger dan boogstokken, stabieler bij storm. Je hebt wel meer haringen nodig (tipi's zijn niet vrijstaand) en niet iedereen vindt het prettig om de stok middenin je tent te hebben. De buitentent kan je ook ophangen aan een tak ofzo, dan heb je helemaal geen stok nodig.

Het is ook een veelzijdige tent, je kan de binnentent eerst opzetten of eerst de buitentent. Dus ook of alleen de binnentent of alleen de buitentent, naar gelang de weersomstandigheden. Bij slecht weer pak ik eerst de binnentent droog in en al mijn andere spullen, en als laatste de buitentent.

Ik heb zelf een aantal fimpjes op youtube (er zijn veel meer reviews te vinden, is een populaire trekking tent voor backpackers, vooral in de UK): https://www.youtube.com/playlist?list=P ... ov0_QwdgjG
ik heb een bach wikiup4, ergtevreden mee, je kunt er gebukt in staan en in zitten met mijn stoel.
binnen 5 minuten op te zetten in je eentje.
ik heb de binnen en buitentent aan elkaar gezet wel,
minder wanneer de tent nat is en je wilt hem inpakken, dan wordt alles nat
Ik heb er heel kort 1 gehad.
Na een weekendje weer verkocht, ik vond het helemaal niks.
Nou was dit een kleiner model, waar je links en rechts van de stok moest liggen (op papier kon er nog een 3e persoon bij, met de stok in zn maag ofzo :shock: )

Ik vond mijn hoofd te dicht bij het aflopende doek komen en dit veel te benauwd aanvoelen.
Wellicht iets voor jou om rekening mee te houden.

Net als de schuine ingang icm regen. Het ene model heeft hier een betere oplossing voor dan het andere.