Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Websites om natuurcampings te vinden in NL, BE, DUI, FRA? - Forum Wereldfietser

Websites om natuurcampings te vinden in NL, BE, DUI, FRA?

Lieve fietsvrienden,
Ik ga binnenkort vanaf Amsterdam fietsen naar Maastricht en dan de Zwarte Woudenroute volgen van Benjaminse. Ik ben benieuwd!

Het allerfijnste vind ik op de bonnefooi reizen (zo min mogelijk vooruitplannen) en kamperen op natuurcampings (zo min mogelijk vouwwagens, zwembaden en zoveel mogelijk stilte en mooie omgeving). Zijn er goede websites om natuurcampings en fietsvriendelijke campings langs de route te lokaliseren in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk? Voor Nederland vind ik de routeplanner van de Fietsersbond erg fijn, die geeft natuurcampings, Nivonhuizen, etc. aan. Bestaat zoiets ook in andere landen?

Groet,
Geert
Probeer opencampingmap.org een schakel alles met caravans en zo uit.
Screenshot_20230718-220302.png
geert11 schreef:
di 18 jul, 2023 21:17
Zijn er goede websites om natuurcampings en fietsvriendelijke campings langs de route te lokaliseren in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk? Voor Nederland vind ik de routeplanner van de Fietsersbond erg fijn, die geeft natuurcampings, Nivonhuizen, etc. aan. Bestaat zoiets ook in andere landen?
Dit is niet echt een antwoord op je verzoek: een (fiets)routeplanner die campings aangeeft.
De Campspace website heeft wel een aanbod van type kampplaatsen dat je zoekt, en in de landen die je vermeld. Misschien vind je wat langs je geplande route.
geert11 schreef:
di 18 jul, 2023 21:17
Zijn er goede websites om natuurcampings en fietsvriendelijke campings
Ik (h)erken deze vraag goed. Ik weet dat de france Guide FFCC altijd een aparte categorie had voor natuurcampings.
Ik denk dat het aanduiden van de gezochte campings lastig was en is doordat er waarschijnlijk geen eenduidige manier is om te bepalen of een camping natuurvriendelijk is of niet. Persoonlijk heb ik niet veel tegen vouwwagens. De eigenaren daarvan zijn meestal bescheiden in hun manier van kamperen.
Ik heb dan weer een broertje dood aan campings waar men de grond onder je voeten, met alles wat daarin en daarop leefde, heeft verwijderd om te vervangen door een verharding van al dan niet losse steen of beton.
Natuurkampeerterreinen.nl
Geen tips voor campings, maar wel benieuwd naar je ervaring met de Zwarte Wouden. Staat op mijn lijstje voor volgend jaar ri Rome.
Deel je je ervaring ergens wellicht?
hoeksie schreef:
do 20 jul, 2023 07:34
Geen tips voor campings, maar wel benieuwd naar je ervaring met de Zwarte Wouden. Staat op mijn lijstje voor volgend jaar ri Rome.
Deel je je ervaring ergens wellicht?
Wij hebben m afgelopen juni gefietst. Mooie tocht, maar voor ons erg pittig qua klimmen. Laat je niet in de luren leggen door de beschrijving van Benjaminse :D

Mocht je meer willen weten, stuur even een bericht.
geert11 schreef:
di 18 jul, 2023 21:17
Lieve fietsvrienden,
Ik ga binnenkort vanaf Amsterdam fietsen naar Maastricht en dan de Zwarte Woudenroute volgen van Benjaminse. Ik ben benieuwd!

Het allerfijnste vind ik op de bonnefooi reizen (zo min mogelijk vooruitplannen) en kamperen op natuurcampings (zo min mogelijk vouwwagens, zwembaden en zoveel mogelijk stilte en mooie omgeving). Zijn er goede websites om natuurcampings en fietsvriendelijke campings langs de route te lokaliseren in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk? Voor Nederland vind ik de routeplanner van de Fietsersbond erg fijn, die geeft natuurcampings, Nivonhuizen, etc. aan. Bestaat zoiets ook in andere landen?

Groet,
Geert
Wij hebben Benjaminse afgelopen juni gefietst. Wij zijn op of aan de route helaas niet of nauwelijks kleine natuurcampings tegen gekomen. Daar moet je vaak toch voor omrijden. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je dagetappes zijn. Zijn toch veelal grotere campings. Al dan niet met overdadige faciliteiten. En heel veel campers. Maar het kan verrassend uitpakken is onze ervaring. Zo was de stadscamping bij Koln relatief een ware oase van rust. Stuur gerust een bericht voor meer info.

Gr. Paul