Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 11 juni 2023 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 11 juni 2023

Hallo fietsers,
Dit weekend wordt het heerlijk zonnig weer, dus niets hoeft je te weerhouden om mee te gaan met het rondje Groningen. Ik heb een rondje uitgezet met een koffiestop ergens in Drenthe, van ongeveer 75 km.
Wil je meefietsen? Geef je dan hieronder op. Dan zien we elkaar zondag om 10 uur bij het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation van Groningen. Tot dan!
Groet, Petra.
Dan moeten we maar meefietsen. Smoesjes worden dit keer niet geaccepteerd :D
Geke en René
Wij gaan mee, Barbara en Gerlof.
Ben er ook bij.
Wij bennen d’r ook!
Ik ga ook weer eens mee 👍🏻
Groet, Gerard
Ik ben er morgen ook weer bij!
Maaike
Jaaa, heerlijk fietsweer en mijn fiets weer op orde! Ik ga ook mee :D

Tot bij het Peerd,
Rikie
Hallo Fietsers,
Dat was weer een heerlijk rondje Groningen met een gezellig clubje, een leuke route (al zeg ik het zelf :D ) en prachtig weer. Even na tienen vertrokken we vanaf het Peerd met zijn veertienen: Geke en René, Margo en Maarten, Bert en Gert, Barbara en Gerlof, Rikie, Marten, Maaike, Gerard, Jan en ikzelf. Via Peizermade, Roderwolde, Nietap, Nieuw-Roden waar we na wat schelpenpaadjes en ploegen door het zand vlakbij het Rono-strand een wielerwedstrijd tegenkwamen en even moesten wachten tot alle wielrenners, auto's en motoren gepasseerd waren. Door de bossen kwamen we ze in Steenbergen nog een keer tegen en bleken ze rondjes te rijden. Het terras van café-restaurant Jachtlust lag door wat grote parasollen heerlijk in de schaduw, zodat we daar konden genieten van koffie/fris met appeltaart/cheesecake. Na de pauze was het nog een keer wachten op de wielerwedstrijd in de tuin van Rikies broer en daarna gingen we door oostwaarts, veel over lommerrijke wegen, door de bossen ten noorden van Norg, door Vries en via Tynaarlo tot vlak bij Zeegse, waar we in de schaduw van een boterhammenstop genoten en er zelfs wat wolkjes aan de lucht verschenen. Gerards zelfgemaakte fietstassen en zijn fiets werden uitgebreid bewonderd terwijl iedereen lekker wat hapte en dronk. Daarna konden we slingerdeslang langs de eendekooi, nog maar eens het spoor over, langs de Punt, door de bossen bij Harenerholt, Haren door en uiteindelijk over het Hoornsedijkje langs het kanaal de stad weer in. Exact na 75,140 km (volgens de teller van Jan) draaiden we ons rondje om het Peerd en was er weer een rondje Groningen volbracht. Iedereen bedankt voor de gezelligheid en een mooie zomer gewenst!
Groet, Petra.
IMG_0212.jpeg
IMG_0213.jpeg
De route van vandaag.
Route.JPG
Met twee sfeerfoto's
wachten.JPG
Wachten
Groep.JPG
In de natuur