Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Koga, vrijwel nergens montagepasta gebruikt. - Forum Wereldfietser

Nieuwe Koga, vrijwel nergens montagepasta gebruikt.

Ik dacht vanochtend toch eens even kijken of ze daar in Heerenveen wel montagepasta hebben gebruikt want RVS en Alu dat gaat niet samen, dan krijg je op een gegeven moment galvanische corrosie. En wat blijkt, vrijwel nergens is ook maar een likje montagepasta op gedaan. Ja, achter de derailleurhanger maar op de boutjes om het ding vast te zetten dus weer niet. De hele fiets van voor naar achter nagelopen, overal waar het hoort montagepasta op gedaan en alles weer op het juiste moment vast gezet. Is dit tegenwoordig hoe het gaat als je een nieuwe fiets koopt? De ochtend was zo om, dat dan weer wel :lol:
Als je wil dat er montagepasta wordt gebruikt bij een nieuwe fiets zul je een Avaghon, Baobab, idworx, Santos of Vittorio moeten kopen. Of een fiets die met dezelfde zorgvuldigheid in elkaar wordt gezet (-:

Een Koga maar ook bijvoorbeeld Gudereit, Kona, Surly of VSF wordt doorgaans droog in elkaar gezet. Helaas.
Lemwise schreef:
di 06 jun, 2023 12:13
Ik dacht vanochtend toch eens even kijken of ze daar in Heerenveen wel montagepasta hebben gebruikt want RVS en Alu dat gaat niet samen, dan krijg je op een gegeven moment galvanische corrosie.
Mij hebben ze geleerd een aluminiumdaktrim die je boven op de dakbedekking monteert schroef je vast met RVS.
Dus weet het zeker.
Ik had verwacht dat aan een Koga Signature meer aandacht zou worden besteed omdat die in z'n geheel door 1 monteur in elkaar wordt gezet.
Wat ik ook een beetje jammer vond maar dan ben ik wel een mierenneuker is dat de boutjes om de derailleurhanger vast te zetten net iets te kort waren. Die moeten aan de buitenkant minsten vlak zijn en nog liever iets doorsteken, dan weet je dat de volledige schroefdraad pakt.
hier ook slechte ervaring met levering van nieuwe worldtraveller.
achteras was niet vast gedraaid waardoor na 35 km fietsen spelling op de as kwam .
achterrem piepte als een gek .
ik dacht nog , zal wat in moeten slijten bleek remcilinder lek .
en voorband liep langzaam leeg .
was wel tegenvaller na eerste tochtje
is wel allemaal netjes opgelost door dealer maar toch geen goed gevoel er over.
heb zelf niet de kunde om zelf alles na te lopen en zit te denken om er mee naar andere dealer te gaan om hem een beurtje te laten geven .
Ik zie dit niet direct als nadeel maar het hoort natuurlijk niet voor zo'n dure fiets.
Je weet nu dat alles met montagepasta is vastgezet en dat alles vast zit. Zo leer je jouw nieuwste aanwinst ook een beetje kennen.
Als het toch zo normaal is kan Ikea misschien ook wel fietsen gaan verkopen. Met een los potje møntægepåsta natuurlijk. :wink:
Een blamage voor Koga vind ik dit.
Leon schreef:
di 06 jun, 2023 19:15
Als het toch zo normaal is kan Ikea misschien ook wel fietsen gaan verkopen. Met een los potje møntægepåsta natuurlijk. :wink:
Een blamage voor Koga vind ik dit.
Ach nee hoor, normaal is wat de meerderheid doet...

Dus wat de merken die Jurr noemt zijn niet normaal maar wel goed bezig
Jurr schreef:
di 06 jun, 2023 12:33
Als je wil dat er montagepasta wordt gebruikt bij een nieuwe fiets zul je een Avaghon, Baobab, idworx, Santos of Vittorio moeten kopen. Of een fiets die met dezelfde zorgvuldigheid in elkaar wordt gezet (-:

Een Koga maar ook bijvoorbeeld Gudereit, Kona, Surly of VSF wordt doorgaans droog in elkaar gezet. Helaas.
Montagepasta kost niet zo veel, de tijd om het aan te brengen wel en de fiets wordt vies dus moet daarna gepoetst worden..
[ gebruik zelf kleine metalen vetspuitjes voor vet en montagepasta, werkt snel en redelijk schoon]
Bijzonder, dit. Mijn WTS was tot op het kleinste boutje met montagepasta afgemonteerd. Bij aflevering heeft mijn dealer wel alles nog helemaal nagelopen (standaard procedure), maar alles zat ook heel netjes vast. En ik stond er naast, dus ik kan het weten. :D
Dus het kan wel!
Normaal hangt er aan een nieuwe Koga een kaartje met de naam van de monteur.
Als je dat er nog bij hebt, zou ik een mailtje naar Koga sturen met een foto van het kaartje, en dan ben ik benieuwd naar hun reactie op jouw verhaal.
Goed idee van DaVinci.
Kwam de fiets wel rechtstreeks van Koga? Ik heb ooit, kang geleden, een fiets ( geen koga maar een ander A-merk) laten bestellen waarna er een verkeerde fiets geleverd werd, met verkeerde onderdelen. Volgens de fietsenmaker kwam de fiets "uit de handel".
DaVinci schreef:
wo 07 jun, 2023 22:46
Dus het kan wel!
Normaal hangt er aan een nieuwe Koga een kaartje met de naam van de monteur.
Als je dat er nog bij hebt, zou ik een mailtje naar Koga sturen met een foto van het kaartje, en dan ben ik benieuwd naar hun reactie op jouw verhaal.
En dan wordt die monteur daar op aangesproken en dan moet ie gaan uitleggen dat hij niet genoeg tijd heeft om de fiets anders af te krijgen? Of dat de pasta weer eens op was?
[Pet kwaliteitsmanager ISO9001 etc.] Als hij zijn paraaf zet over wat hij niet heeft gedaan: Ja, big time.[/pet]
Wat ik van mijn fietsenmaker begrepen heb, is dat dit tegenwoordig vrij normaal is. Bij mijn fietsenmaker zit een afleverbeurt ook inbegrepen in de prijs. Wordt alles uit elkaar getrokken, goed afgesteld, van montage pasta voorzien en goed vastgezet.

Toen ik mijn fiets kwam ophalen, zat o.a. de zadelpen nog onder de montagepasta. Ze verontschuldigen zich hiervoor. Maar voor mij is het een teken dat ze hun werk goed gedaan hebben. Zadel afstellen en vervolgens ff met een doekje de rotzooi opruimen is prima service.

Oja. De boutjes van de "nokjes" voor accesoires zaten niet in de montagepasta. Bij de eerste servicebeurt 1,5 maand later dit aangegeven. Zij gaven aan dat dit in principe niet nodig is, maar ze hebben hier wel naar gekeken. Als het goed is zit alles nu mooi in de montagepasta.
Grandonneur schreef:
do 08 jun, 2023 09:53
En dan wordt die monteur daar op aangesproken en dan moet ie gaan uitleggen dat hij niet genoeg tijd heeft om de fiets anders af te krijgen? Of dat de pasta weer eens op was?
Ik hou niet van naming en shaming, maar als je niet klaagt gaat het ook niet veranderen.

Uit al deze verhalen (zie ook de draden over de Babboe) blijkt wel hoe belangrijk de FM blijft bij het opleveren van de fiets. De impact van de FM op je fiets is verassend groot.