Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Enviolo versnellingsprobleem - Forum Wereldfietser

Enviolo versnellingsprobleem

Beste leden, ik ben pas begonnen met fietsen en heb een elektrische fiets gekregen (bruikleen, onderhoud en dergelijke moet ik zelf doen) van mijn werk.

Fiets die ik heb gekregen fiets goed maar ben zelf meteen begonnen met een aantal onderhoudspunten. Ketting gesmeerd, remblokken vervangen en nou het volgende, versnelling instellen. Het probleem is dat wanneer ik de handmatige gripshift gebruik (berg op op het beeldscherm), trap ik nog lichter wanneer hij plat fiets zeg maar. Wanneer hij helemaal plat fietst, dan heb ik mijn zwaarste versnelling maar dan nog trap ik heel veel omwentelingen en na 19km/h kan ik niet meer trappen omdat het lijkt dat ik mijn lichtste versnelling heb. Ook als ik berg op heb staan lijkt het een klein heuveltje.

Weet iemand wat hier het probleem is? Het gaat om een n360 handmatige versnelling, fietsmerk is delhi met een middenmotor van Bosch. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Groet, Joost
Zet de versnelling in zwaar en kijk bij de naaf waar de versnellingskabel zitten of het deel waar de onderste kabel in zit helemaal tegen de aanslag zit, zo niet kijk of je dat bij kan stellen door de ene kabel loser en de ander strakker te zetten.

Helpt dat niet dan moet het wiel er uit en de schakelklok verzet worden, hoe je dat doet kan je op het @ vinden

Komt hij wel tot de aanslag dan moet de tandwiel verhouding aangepast worden.
Leuk dat je het van baas zelf uit mag zoeken, maar ik zou dan toch teruggaan en vragen of er ook technische documenten beschikbaar zijn om het onderhoud zelf te doen. Anders denk ik dat een ritje naar een goede fietsenmaker een goed idee is, en vraag dan meteen of je mee mag kijken zodat je het de volgende keer ok zelf kan.
Je hebt van je baas dus een gebruikte fiets te leen gekregen?
Nu kan je alles met elkaar afspreken natuurlijk
Maar baas blijft eigenaar. En is ook verantwoordelijk voor eventueel onderhoud enzo.
Remblokken vervangen ed is iets anders dan een technische mankement aan de fiets.
Die Enviolo versnellingen staan er om bekend dat ze in een elektrische fiets wat problemen geven.
M276 schreef:
wo 07 jun, 2023 06:33
Maar baas blijft eigenaar. En is ook verantwoordelijk voor eventueel onderhoud enzo.
In het startbericht staat juist van niet. Maar wat is onderhoud? En zou het niet moeten zijn dat de fiets in eerste instantie gewoon goed zou moeten functioneren? En inderdaad zou je er alle documentatie bij moeten krijgen.

Wat me te binnen schiet: is het een nieuwe fiets? Bij wie is die dan gekocht? Daar geldt de fietsmakersgarantie?
@Leon. Vandaar de zin nu kan je alles met elkaar afspreken :D