Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips gezocht: met de tandem in Europa - Forum Wereldfietser

Tips gezocht: met de tandem in Europa

Hoi!

Ik ben op zoek naar inspiratie voor een fietsvakantie deze zomer met de tandem.

Vorig jaar deden we een rondje door Noord-Italië gedurende twee weken, 1000 km, dat is toen erg bevallen met de tandem.

Waar ik op bots is de moeilijkheid om de tandem met openbaar vervoer mee te krijgen. Ik heb een camionette waar hij in past, maar dan moet je rijden om te fietsen, dat vermijd ik liever. Regionale treinen lukken vaak wel, maar om die aan elkaar te linken is toch een pak trager en veel zoeken en onzekerheden. Op termijn wil ik wel S&S koppelingen laten plaatsen, maar dat is niet voor nu.

De ideale fietstocht is voor ons
- niet in een lus
- komt voldoende water tegen om te zwemmen en ontspannen
- niet te veel klimmen, met de tandem is dat wat moeilijker
- gebruik makend van openbaar vervoer om er te geraken en/of weer thuis te geraken.

Wie heeft er tips/aanraders/ervaringen?

Alvast bedankt!
Stan
Vorig jaar de Elberadweg gedaan vanaf Praag naar Cuxhaven en vervolgens naar Nederland gefietst.

Op de heenweg vanuit NL een tandemplaats de trein gereserveerd tot Dresden, Tsjechie was niet te reserveren vanuit NL (NS Internationaal). De volgende dag ter plaatse (in Dresden) geboekt naar Praag.

Bij elkaar redelijk eenvoudig te regelen. Wat ik eerder heb gedaan is twee fietsplaatsen reserveren voor de tandem, dat is tot nog toe altijd goed gegaan.
Thuis wegfietsen via Noordzee, IJsselmeer onderlangs rond, Waddenzee langs, ook de Duitse, halverwege omkeren en langs dezelfde weg terug.
Door Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen naar de boot in Kristiansand. Die je eerst nog naar de Eemshaven bracht, maar nu net in Duitsland.

Kun je door Nederland eventueel heen en terug nog treinen om het korter te maken. Of de camionette pakken vanuit Vlaanderen (-:
Cycletours neemt ook tandems mee, volgens de website, dus dat lijkt me ook goede optie.