Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 25-27 aug: Nazomerweekend Dronten (voorh Harskamperdennen) - Forum Wereldfietser

25-27 aug: Nazomerweekend Dronten (voorh Harskamperdennen)

Het is weer zover! Het populaire nazomerweekend van de Wereldfietser is de plek om oude vrienden weer te treffen én nieuwe te maken. Vertel over je afgelopen (zomer)tochten, check elkaars fietsen, tenten en andere snufjes en deel je (sterke) verhalen. En natuurlijk gaat er overdag ook genoeg gefietst worden. Dit keer in een andere omgeving dan je gewend bent van andere jaren. Er valt dus weer genoeg te ontdekken.

Omdat er op de Harskamperdennen geen duidelijkheid bestaat t.a.v. het accepteren van Groepskampeerders is dit jaar besloten om het Nazomerweekend op een ander terrein te organiseren.

Het weekend wordt gehouden van vrijdag 25 augustus tot zondag 27 augustus op kampeer terrein de Abbert, Stobbenweg 13 Dronten.

Op de Abbert hebben wij 2 velden ( Veld 2 en Veld 3) gereserveerd om zodoende voldoende sanitair (met name douches) ter beschikking te hebben. Op beide velden is een sanitair gebouw met in totaal 4 douches en 8 Toiletten.

Anders dan bij de Harskamperdennen moeten wij op dit terrein zelf de toiletten en douches schoon houden. Hiervoor hebben we een aantal vrijwilligers nodig die dit in ploegjes van 2 kunnen doen.

Voor degene die rust in de avond willen is veld 2 zeer geschikt. Op veld 3 is een binnen gebouw voor slecht weer waar ook gekookt kan worden en op dat veld zal ook de kampvuur plaats worden opgezet.

Deelnemers kunnen vanaf vrijdag middag 15 uur terecht op het groepsterrein, op zaterdag wordt een fietstocht georganiseerd, hierover volgt later meer informatie. Vlakbij het terrein (+/- 300 meter lopen) kunnen liefhebbers in het Drontenmeer zwemmen.

Op zondag is het mogelijk om tot 16.00 op het terrein te blijven.

Op zaterdag avond wordt de maaltijd door de organisatie verzorgd, (hiervoor zijn zaterdag overdag vrijwilligers nodig, wil je ons laten weten of je mee wilt helpen?)

De kosten van het weekend zijn 44 euro pp inclusief toeristen belasting, de maaltijd en twee drankjes op zaterdag.

Aan en afmelden uiterlijk tot 18 augustus.

Aanmelden kan op de website van de Wereldfietser.
Dit is het Nazomerweekend.

Het Najaarsweekend is op Bosschenhoofd.

Bart O.
wie heeft er gelijk
caran schreef:
di 30 mei, 2023 17:48
wie heeft er gelijk
Beiden.

Twee verschillende organisatoren.

Dus kies maar.
Nee, niet beiden. Er zijn traditioneel twee weekenden: nazomerweekend eind augustus, nu dus in Dronten, en najaarsweekend in Bosschenhoofd. Met de benaming zoals nu gebruikt, wordt het onduidelijk.
En die onduidelijk was er vorig jaar ook, dacht ik. Beetje onhandig en verwarrend.
Het najaar valt dit jaar in augustus.

De Sinterklaastocht is trouwens met Kerstmis en de wintertrektocht in het voorjaar.
Ik meen aan dat er geen max aanmeldingen is?

Mario
supermario schreef:
di 30 mei, 2023 21:20
Ik meen aan dat er geen max aanmeldingen is?

Mario
Ja wel, 100. Maar dat is natuurlijk vrij hoog, dus eer we daar aan zitten...
Goed, aangepast. Al betwijfel ik of de verwarring zo groot was aangezien iedereen direct door had dat hiermee het welbekende evenement wordt bedoeld welke eerder altijd op HKD werd gehouden. Het staat zelfs in de titel. Maar technisch correct is de beste vorm van correct. Dus inderdaad, augustus is geen najaar en dus nazomerweekend van gemaakt.
Dank voor het aanpassen. Als er nu gezocht wordt op nazomerweekend, komt deze in ieder geval naar boven.
Zo te zien dichtbij het Veluwemeer, schuin tegenover Elburg. De dichtstbijzijnde stations zijn Kampen-Zuid of Dronten....
Verder stuitte ik op internet bij toeval een advertentie:
Veluwe Groepskampeerterrein Exito
Lage Bergweg 10
7361 GT Beekbergen
tel. 055-505 12 82
www.veluwe-groepskampeercentrum.nl

Misschien een idee?
Martin E. van Doornik schreef:
zo 18 jun, 2023 22:48
Misschien een idee?
Voor een andere keer bedoel je?
Zijn er deelnemers die uit NH komen en op de fiets heen gaan en zin hebben om vrijdags samen heen te fietsen via Enkhuizen?

Groet Michel
BartO schreef:
di 30 mei, 2023 14:56
Dit is het Nazomerweekend.

Het Najaarsweekend is op Bosschenhoofd.

Bart O.
Komt er nog een najaarsweekend in Bosschenhoofd dan? Ik zie niets aangekondigd staan, ook niet bij de overige activiteiten. Ik ben heel benieuwd welk weekend het is namelijk.

Martien Deijsselberg
Zijn er nog fietsers die vrijdag al een route richting Dronten fietsen dan hoor ik het graag.
Heenweg is voor mij geen probleem met de tijd om rechtstreeks vanaf Haaksbergen te fietsen maar de terugweg wel.
Daarom denk ik er aan om naar een bepaalde locatie met mijn bus te rijden en vanaf daar te fietsen en zondag weer terug naar deze locatie.

gr. Robert
Ik ga vrijdag vanaf midwoud en zondag weer terug. We kunnen ook ergens afspreken, Enkhuizen of Lelystad
ik heb me inmiddels ook aangemeld. Fiets vrijdag vanuit de omgeving van Enschede (ev met een boogje) naar Dronten en zondag van Dronten naar Den Bosch. Altijd leuk als er iemand een stukje mee wil fietsen.
Het zou fijn zijn als de routes voor zaterdag nog als gps-bestand aan de deelnemers worden verstrekt! (ik fiets vrijdag heen en zondag terug en kan mijn routes nu nog aanpassen om doublures te voorkomen.)