Additionally, paste this code immediately after the opening tag: terugreis vanuit omg Avignon - Forum Wereldfietser

terugreis vanuit omg Avignon

Is het alweer mogelijk om met fiets in de trein terug naar Nederland te komen?
Geen antwoord op je vraag maar ben je bekend met de fietsbussen van Cycletours? Die vertrekken ook uit Avignon. Ik ga er in juli ook vanuit Avignon mee terug naar Nederland. Die busreizen zijn me altijd erg goed bevallen

https://cycletours.nl/fietsbussen/frankrijk/avignon/
Het eenvoudigste lijkt me een tgv avignon-brussel nemen, maar daarvoor moet je jouw fiets in een zak steken.

Daarnaast lukt het, denk ik, om in Avignon naar Marseille te gaan, daar de nachttrein naar Parijs te nemen, dan via maubeuge en chaleroi naar Essen en Roosendaal en daar verder. Je bent op een weekdag om 17u38 in Roosendaal.
Wij hebben de bus geboekt naar Avignon dit jaar. Trein is helaas lastig, maar je kan altijd de vraag stellen bij; https://www.fiets-mee.nl/ wij gaan met de trein terug vanuit Basel. Met dank aan voorgaande website.
Ik ben van plan om van Basel naar Avignon te fietsen in september. Nachttrein naar Basel en terug met de trein, fiets laat ik vervoeren met Camino fietsvervoer.
glnvb schreef:
di 30 mei, 2023 17:25
Het eenvoudigste lijkt me een tgv avignon-brussel nemen, maar daarvoor moet je jouw fiets in een zak steken.
Sinds kort zijn er ook een aantal tgv's tussen Lyon en Parijs met een beperkt aantal reserveerbare fietsplaatsen.
Je kunt ze vinden en reserveren in de app SNCF-Connect. Hieronder wat voorbeelden voor 11 september.

Afbeelding

Vanaf Avignon reis je per regionale trein (met niet-reserveerbare fietsplekken) binnen 3 uur naar Lyon.

Vanaf Parijs blijft het vooralsnog boemelen (zie dit draadje), zolang de Thalys nog geen fietsplekken in gerenoveerde treinstellen beschikbaar stelt.

Een andere optie is om met regionale treinen van Avignon naar Basel te reizen (een hele dag boemelen en vaak overstappen; soms rijdt er een tgv met fietsplekken naar Mulhouse) en daar de nachttrein te nemen.
keesswart schreef:
wo 31 mei, 2023 15:52
Vanaf Avignon reis je per regionale trein (met niet-reserveerbare fietsplekken) binnen 3 uur naar Lyon.
Dat heb ik gedaan, en daarna met de nachtbus van Flixbus naar Nederland, met een overstap in Parijs. Het was heel bijzonder om tijdens zonsopgang door Parijs te fietsen op zoek naar een baguette.