Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koken op gas in Oeganda en Rwanda - Forum Wereldfietser

Koken op gas in Oeganda en Rwanda

Wij gaan in juli en augustus twee maanden fietsen door Oeganda en Rwanda. Het is mij tot nu toe niet gelukt om uit te vinden of er kleine gasblikjes te koop zijn om te koken. Weet iemand dat?

Groet
Olav
Campingaz zo wie zo niet, de storelocator geeft aan dat ze in de landen niets verkopen.
Familielid uit Oeganda kan zich ook geen kleine kleine busjes herinneren.
Zou op benzine gaan koken, overal en altijd te verkrijgen.
Ik zou altijd kijken naar universele prikblikjes voor dat soort gebieden. Anders inderdaad benzine.
Als je zo ver gevorderd bent ben je klaar voor een multifuel brander. Benzine dus , veel power ,soms prutsen maar onze Primus kookt heerlijk op Astaanse 82 Octaan. Hoef je nooit meer iets anders , ben je klaar voor de wereld. Oh, niet stiekum gasblikje meenemen in 't vliegmasjien , worden ze heeeel boos. Is ook lichter en compacter.
Pier.
Heb even gezocht op internet en kwam hierop: toko toko gas.
Is at wat je zoekt?

PS. ik zou ook gaan voor een multi-brander die zowel benzine als gastankjes aan kan.
Dankjewel JanH. Je kunt in ieder geval beter zoeken dan ik.
Dag Olav,

Ik heb onlangs in Rwanda (2022) en Oeganda (2023) gefietst en (zoveel mogelijk) gekampeerd. Eigenlijk maar 1 keer zelf gekookt, en dan vooral omdat we een kooksetje (met benzinebrander) bij ons hadden. Wel vaker thee gezet. Maar eigenlijk heb je m niet nodig. Wild kamperen kan toch niet (het zijn volle landen), en overal is wel eten te koop; ontbijt, snack, lunch, diner. Kampeerplekken zijn vaak bij een lodge/natuurpark, waar ook een restaurant is en altijd wel iets (simpels of uitgebreiders) te krijgen. Alleen voor ontbijt kan het handig zijn, dwz vooral goedkoper in de parken.

Je kunt dus overwegen geen kookspullen mee te nemen. Scheelt weer gewicht.

Veel plezier!
Groet,
Marleen