Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kreukvrije kleding uit de fietstas - Forum Wereldfietser

kreukvrije kleding uit de fietstas

Ik ben op zoek naar polo's & overhemden die redelijk kreukvrij blijven (stretch stof?) en een verstevigd kraagje hebben zodat dat niet gaat flubberen.

iemand ervaring / tips wat betreft merken/stof enz?

aanvulling: het gaat om kleding voor de avond. Dus niet voor op de fiets :)
Ik heb al heel lang een dun en licht kreukarm overhemd van het Bever 'huismerk' Kaikikilala (of zo) waarmee is best overal voor de dag durf te komen, maar het kraagje is niet superstevig. Ik vind het stevig genoeg.
Eh, Kaikkialla dus.
Naar een winkel en kijken, voelen en passen lijkt me belangrijker.
Kaikkialla wordt al een tijdje niet meer bij Bever verkocht, maar heb er zelf nog een slaapzak van. Echt prima spul! Volgens mij is het Bever huismerk wat je bedoeld Ayacucho. Ik zou ook nog eens kijken naar de hemden van Craghoppers, die hebben inderdaad verstevigde kragen en ze ademen best goed.
Bedankt voor de tips zo ver. Ja het is echt voor de avond en heb daarom het liefst dat het er niet zo 'outdoorsie' uit ziet met allerlei extra zakken enz :) Craghoppers heeft dat wel een beetje.

En ik ga inderdaad gewoon ook wat winkels in. Ik dacht misschien is er een go-to merk/stof waar ik niet bekend mee ben
Rollen ipv vouwen!

En verder zeg ik: draag je bergschoenen, afritsbroek en fleecetrui met trots! :D
ReinoudN schreef:
do 25 mei, 2023 11:05
Ik ben op zoek naar polo's & overhemden die redelijk kreukvrij blijven (stretch stof?) en een verstevigd kraagje hebben zodat dat niet gaat flubberen.

iemand ervaring / tips wat betreft merken/stof enz?

aanvulling: het gaat om kleding voor de avond. Dus niet voor op de fiets :)
Ik kan je de overhemden van Xacus (Active) aanbevelen. Zie: https://www.xacus.com/eu-en/man?xac_materiale=341

Deze hoef je niet te strijken, zijn snel droog. Komt het overhemd gekreukt uit de tas? Dan even besprenkelen met water (of besproeien), niet te nat, laten drogen en hij is kreukvrij. Ideaal.
Ook voor dagelijks gebruik fijne overhemden (zeker voor degene die thuis het strijkwerk doet).
Op fietsreis heb ik Uniqlo polo's mee (ik denk DRY-EX, wel andere kleurtjes dan die op deze website).
Ik vouw de polo klassiek op en rol hem dan compact op voor ik hem in de fietstas steek. Werkt goed naar mijn smaak.
Ik wil het online merk Seagale aanraden: www.seagale.fr . Ik ken het via deze site.

De polos zij zeker kreukvrij (of kreukarm), de hemden vermoed ik ook.
Ik gebruik de T-shirts (korte + lange mouw) altijd om te fietsen: Warm, niet te vochtig bij transpiratie, .. Ik kan niet meer zonder, ook al zijn ze vrij duur. Ik heb ondertussen ook vele andere kledingstukken gekocht, de regenbroek en bodywarmer zijn ook handig om te fietsen.
Ik heb twee Icebreaker poloshirts. Die kreukelen niet, maar hebben wel een flubberkraag ;)

Als bikepacking hipster zou je ook nog een flanellen overhemd kunnen overwegen (-:
@ReinoudN: Als je iets wilt kopen wat geen flubberkraag heeft/krijgt, kun je er op letten dat er baleinen in de kraag zitten. Die houden de kraag mooi stevig.
Google eens op Ranger Roll. Ideale manier om je kleding klein en kreukvrij op te rollen.
Een manier om te voorkomen dat je kleding kreukt, is door ze op te vouwen! Aarzel niet om video's op youtube te bekijken om erachter te komen hoe je dat moet doen, en dat is heel belangrijk als je je kleren wilt kunnen dragen ^^
ReinoudN schreef:
do 25 mei, 2023 11:05
Ik ben op zoek naar polo's & overhemden die redelijk kreukvrij blijven (stretch stof?) en een verstevigd kraagje hebben zodat dat niet gaat flubberen.

iemand ervaring / tips wat betreft merken/stof enz?

aanvulling: het gaat om kleding voor de avond. Dus niet voor op de fiets :)
De Fjallraven Crowley polo is wat je zoekt.