Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsonderdelen kopen - Forum Wereldfietser

Fietsonderdelen kopen

Hallo medefietsers. Sinds kort ben ik veel zelf aan mijn fiets aan het sleutelen omdat ik dacht hiermee geld uit te sparen tegenover naar de fietsenmaker te gaan. Ik bestel onderdelen zoals remkabels , versnellingskabels , buitenkabels etc bij online winkels maar dit lijkt me echter duur ....

Daarom wilde ik vragen , waar bestellen jullie onderdelen ? Tips voor goede , niet te dure websites ?

Vriendelijke groeten.
Deels op marktplaats, deels bij de fietsenmaker om de hoek, deels bij Bike4Travel, en deels bij vooral Duitse webshops zoals Rose, Bike-Discount, Bike-Components, Bike24 etc.

Buitenkabels zijn bijvoorbeeld per meter vaak veel voordeliger op de rol van 25m of 50m. Ligt er wel aan hoeveel je gebruikt of het loont om die rol zelf te kopen of de rol van de lokale fietsenwinkel daarvoor aan te spreken ;)
Mantel, bike-discount, bike-components, bike24.

Rose.de rekent hogere verzendkosten maar heeft vaak wat meer keuze in heel specifieke reserve-onderdeeltjes.
Mijn methode: zoek je boodschappenlijst eerst met google shopping, schrijf de prijzen van de bekende webshops op. Zoek vervolgens rechtstreeks op de websites van die shops.
Maak dan een keuze waar je wat bestelt. Bij mij Komt Rose.de er dan vaak goed uit omdat in dan vaak in één bestelling klaar ben, ondanks de hoge verzendkosten en het feit dat het een paar tot een aantal dagen duurt voordat het aankomt. (Duitsland) (Shrek is me voor...)

Onderdelen die met shopping niet te vinden zijn kun je vaak nog vinden door rechtstreeks op google te zoeken. Laatst heb ik een wat oubollig onderdeel besteld via de webshop van een doodgewone fietsenmaker ergens 200 km verderop; die had het kennelijk nog liggen.

Een tijd terug heb ik wat bij Cyclewear.eu besteld. Ging prima. Ook heb ik wel besteld bij Bikester en Futurumshop.
Altijd oppassen voor nepwinkels natuurlijk. Je kunt hier altijd vragen.

Amazon, Ali en alles rechtstreeks uit China doe ik niet aan. Aan de fietsenmakers in de buurt heb ik lang veel tijd besteed om daar wat proberen te bestellen maar ik heb nooit de indruk gekregen dat men dat daar fijn vond.
Hoewel ik de milieu-, arbo- en geopolitieke zorgen deel maak ik me soms wel schuldig aan het bestellen van dingetjes via Ali.

Enkele van mijn favorieten:

Kabeleindjes in vrolijke kleurtjes.

Crankbout voor Shimano HT2 met inbusaansluiting zodat je geen specifiek tooltje mee hoeft te nemen.

Narrow-wide kettingbladen van Deckas.

ANT+ hartslag- en snelheid/cadans sensoren van Magene.
En op aanbiedingen letten, de webshops hebben soms behoorlijke kortingen.
Als ik een bestelling doe voor dingen die ik nodig heb, kijk ik altijd even door de lijst van aanbiedingen naar slijtageonderdelen die ik op termijn toch nodig zal hebben, zoals (binnen)banden, kettingen en remblokjes.
Vergeet ook de levertijden niet in de gaten te houden bij online bestellen (-:
levertijden
Vooral bij AliExpress, hoewel de artikelen van AliExpress inmiddels steeds vaker vanuit de EU worden geleverd. En waarom zou ik niet rechtstreeks in China bestellen? Ik zie geen verschil tussen een vliegtuig met artikelen direct voor de consument of een vliegtuig met artikelen voor Rose.
Als je racebladen 52,53 nog zoekt, ik heb de advertentie nog op marktplaats staan 10 race bladen voor 50 euro

https://www.marktplaats.nl/seller/view/m1939148282
Ik bestel ook wel bij Hollandbikeshop. Die hebben heel veel en vaak partijen. Maar met veel dingen zijn ze niet voordeliger, gewoon je ogen open houden.
Bedankt iedereen voor de reacties. Ik kan beginnen zoeken op de verschillende websites :)
Volgens mij is Hibike nog niet genoemd. Je merkt dat je voor goede prijzen vaak in Duitsland terecht komt ;)
voor goede prijzen
Altijd eigenlijk en gelukkig heb ik daar ook nog een afleveradres, scheelt weer € 1 portokosten. Overigens ook goede ervaringen met Duitse Ebay- en Ebay Kleinanzeigen aankopen, veel meer keus als op Marktplaats.
Ik kijk vaak op deze duitse vergelijkingssite voor prijzen https://www.idealo.de/
En hier soms goede aanbiedingen https://www.wiggle.com/eu
Gewoon bij de fysieke fietsenzaak onderdelen kopen, want dat werkt het prettigst. Zo kan je de benodigde onderdelen beter bekijken, vergelijken en beoordelen dan achter een glazen computerscherm, zo afstandelijk
Gotthelife schreef:
do 11 mei, 2023 10:23
Hallo medefietsers. Sinds kort ben ik veel zelf aan mijn fiets aan het sleutelen omdat ik dacht hiermee geld uit te sparen tegenover naar de fietsenmaker te gaan. Ik bestel onderdelen zoals remkabels , versnellingskabels , buitenkabels etc bij online winkels maar dit lijkt me echter duur ....
Op de prijzen fietsenmaker versus online is volgens mij nog niet gereageerd. Onlinewinkels zijn echt veel goedkoper, tenzij je 7 euro verzendkosten gaat betalen voor iets van 5 euro natuurlijk.
Het is niet zo zeer dat de fietsenmaker wat meer vraagt voor hetzelfde ding. Ik ben wel bereid om meer te betalen bij een fysieke winkel. Het probleem is dat fietsenmakers de juiste opties vaak niet in huis hebben waardoor je dan aangewezen bent op onderdelen die twee keer zo duur zijn of bijvoorbeeld het hele cranckstel moet vervangen in plaats van alleen het middenblad.
Zo kan je de benodigde onderdelen beter bekijken, vergelijken en beoordelen
9 van de 20 keer heeft mijn lokale fietsenmaker wat ik wil hebben niet op voorraad. Als hij het daarna voor mij besteld, wordt verwacht dat ik het ook afneem. Om die reden vind ik het wel fijn dat we sinds een paar jaar een winkel van Mantel in Den Bosch hebben, verder vind ik het geen prettige winkel.
Maar ook een 'standaard winkelwagentje' met bijvoorbeeld Ultegra cassette, 2 kettingen, setje GP5000's, 4 biba's en een setje SPD-SL schoenplaatjes is online echt zó immens veel goedkoper (ordegrootte 40% goedkoper) dat ik toch voor online kies.
Shrek schreef:
vr 19 mei, 2023 11:25
Maar ook een 'standaard winkelwagentje' met bijvoorbeeld Ultegra cassette, 2 kettingen, setje GP5000's, 4 biba's en een setje SPD-SL schoenplaatjes is online echt zó immens veel goedkoper (ordegrootte 40% goedkoper) dat ik toch voor online kies.
Precies, dat is ook mijn ervaring.

En dan blijkt mijn zoon opeens een ballonband voor zijn lompe transportfiets nodig te hebben en je hebt zelf niks nodig om de verzendkosten te middelen.
Rose: band 20 euro + 10 euro verzendkosten = 30 euro
Hollandbikeshop: band 25 euro + 5 euro verzendkosten = 30 euro
Dan maar bij de fietsenmaker gaan halen voor 32,50 euro. Nou ja dat is niet zo veel duurder. Heb je hem ook gelijk in handen, wel zo handig.
De mindfuck is dat je die 20 euro van Rose met die 32,50 blijft vergelijken.
cyclos schreef:
vr 19 mei, 2023 14:05

Rose: band 20 euro + 10 euro verzendkosten = 30 euro
Hollandbikeshop: band 25 euro + 5 euro verzendkosten = 30 euro
Dan maar bij de fietsenmaker gaan halen voor 32,50 euro. Nou ja dat is niet zo veel duurder. Heb je hem ook gelijk in handen, wel zo handig.
De mindfuck is dat je die 20 euro van Rose met die 32,50 blijft vergelijken.
Bocholt is net over de grens, voor sommigen ook nog wel aan te fietsen. Of met een OV-jaarkaart of NS weekend-vrij met bijvoorbeeld een vouwfietsje.

Of gewoon de auto pakken ;) Al is voor 12.50 voor een retourtje de actieradiuscirkel rond Bocholt vaak niet zo heel groot...