Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wanneer bellen jullie de politie e.d.? - Forum Wereldfietser

Wanneer bellen jullie de politie e.d.?

Ik kwam deze eenzame container onderweg tegen. Ik heb een donker vermoeden hoe het er komende nacht uitziet daar: donker. Ik heb toch maar de politie gebeld want ik wil niet morgenochtend een bericht in de krant lezen en niet gebeld hebben.
Ik bel niet voor elk akkefietje, maar hier kun je je harstikke dood tegen rijden; zowel met de auto als met de fiets.
Wanneer bellen jullie? Voorbeelden?
Afbeelding
Onder andere in geval van gevaar of dreigend gevaar voor mezelf en/of een ander.

Niet heel veel zicht oo de rest van deze verkeerssituatie, maar in dit geval best kans dat ik er ook wel even 'geen spoed, wel politie' voor gebeld zou kunnen hebben ja.
Jurr schreef:
ma 08 mei, 2023 17:15
Niet heel veel zicht oo de rest van deze verkeerssituatie,
https://www.google.com/maps/@50.8802364 ... 384!8i8192
Het is een bekende sluiproute.
Ik neem aan dat jullie ook fixi hebben. Maak daar best veel gebruik van. Zie ik dingen bij ons in het dorp die aandacht vragen maak ik een foto en plaats deze op de site van fixi.
Bijvoorbeeld deze. Levensgevaarlijk als je daar met je fiets in duikt. Gemeld en de volgende dag was de straat weer glad.
WP_20220407_15_01_26_Pro.jpg
WimB schreef:
ma 08 mei, 2023 18:10
Ik neem aan dat jullie ook fixi hebben.
Wat is dat??


En hiervoor de politie bellen? Sinds wanneer heeft de politie stratenmakers in dienst?
Ik meld zulke situaties (zie onderstaande categorieën) via de Buiten Beter app die onze gemeente gebruikt. (Te veel voorbeelden om hier te gaan delen.) Meestal wordt het dan snel gefixt.

De politie bel ik alleen bij 'sociaal' onveilige situaties, en dat doe ik tot nog toe gemiddeld 1x per 50 jaar.
Screenshot_20230508-181746.png
Meest fascinerende in het lijstje van Willem M. Van de top10problemen?
Nr 10: aangedragen ideeën en wensen.
willem.m schreef:
ma 08 mei, 2023 18:19
De politie bel ik alleen bij 'sociaal' onveilige situaties, en dat doe ik tot nog toe gemiddeld 1x per 50 jaar.
Op het forum daarentegen doe je dat tot nog toe gemiddeld 555x per 1 jaar.
Gefeliciteerd met het doorbreken van de magische grens van 10.000 berichten Willem!
Ik heb in mijn telefoon een Whatsapp nummer van de gemeente waar ik woon. Als ik iets vreemds zie, van een kapotte straatlantaarn tot een gat in de weg, app ik dan. Morgen of overmorgen verholpen!
Ik heb eens tijdens een fietstocht in de buurt van Havelte een gedumpte keukenblok in het bos gezien. Eenmaal thuis gekomen een e-mail naar de gemeente gestuurd.
Ik hoop dat die rood-witte strepen op de container van jouw foto in het donker reflecterend zijn.
Peter Molog schreef:
ma 08 mei, 2023 18:18
WimB schreef:
ma 08 mei, 2023 18:10
Ik neem aan dat jullie ook fixi hebben.
Wat is dat??
Dit is het https://www.fixi.nl/

Als aan die containter s avonds aan de voor-en achterkant een toegelaten vorm van verlichting aan gaat dan mag het wel. Dacht ik.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 08 mei, 2023 19:21
Ik heb eens tijdens een fietstocht in de buurt van Havelte een gedumpte keukenblok in het bos gezien. Eenmaal thuis gekomen een e-mail naar de gemeente gestuurd.
Ik hoop dat die rood-witte strepen op de container van jouw foto in het donker reflecterend zijn.
Ik maak een foto markeer op de fixi site de plek. Upload de foto waar dat keukenblok ligt en de zaak wordt in beweging gezet. Met een foto weten ze precies wat er aan de hand is. Misschien kan je het ook met de telefoon melden. Even op hun site kijken.
Ik gebruik ook BuitenBeter. Prima app, foto maken. Locatie wordt mee-doorgegeven met de melding.
Doen mensen die een Apple hebben dit ook? Nee toch.
BuitenBeter app op de iPhone.
Die apps zijn leuk maar je zal net zien dat de gemeente waarin je een melding maakt die niet weer niet gebruikt, en zelfs iets in elkaar geknutseld heeft wat in het ene deel van de stad beter werkt dan in het andere.
WimB schreef:
ma 08 mei, 2023 19:54
Martin E. van Doornik schreef:
ma 08 mei, 2023 19:21
Ik heb eens tijdens een fietstocht in de buurt van Havelte een gedumpte keukenblok in het bos gezien. Eenmaal thuis gekomen een e-mail naar de gemeente gestuurd.
Ik hoop dat die rood-witte strepen op de container van jouw foto in het donker reflecterend zijn.
Ik maak een foto markeer op de fixi site de plek. Upload de foto waar dat keukenblok ligt en de zaak wordt in beweging gezet. Met een foto weten ze precies wat er aan de hand is. Misschien kan je het ook met de telefoon melden. Even op hun site kijken.
Het gebeurde in 2008, misschien bestond die fixi nog niet en heb er geen foto van gemaakt, ik ga geen analoge film aan rommel in het bos verspillen. Als dove kan ik niet telefoneren.
Polling schreef:
ma 08 mei, 2023 22:15
BuitenBeter app op de iPhone.
Ik heb er even naar gekeken, maar die lui van Yucat (BuitenBeter) willen mijn gegevens.
Ze beloven weliswaar dat alles anoniem verwerkt wordt, maar.....
Ik zag op het internet milieuklachten.nl, leek me sympathieker.

Vraag: noem andere apps of websites om rommel te melden.
Komen we er achter wat de prettigste is.

Mijn eigen ervaring: Ik heb een bank en een kast willen melden bij de gemeente Enschede.
Het was allemaal zo lastig en ze wilden zoveel over mij weten dat ze uiteindelijk geen melding van mij ontvangen hebben.

Politie bellen 0900 - 8844 vind ik frustrerend. Ik heb het een paar keer geprobeerd. Het duurt minstens 5 minuten voor je iemand aan de lijn hebt. Laat maar dus.
Of heel Nederland gedekt is geen idee. In de Hoekse Waard, dit eiland is een grote gemeente geworden werkt het best goed.
Wellicht hier eens buurten.
Poppink schreef:
di 09 mei, 2023 00:19

Politie bellen 0900 - 8844 vind ik frustrerend. Ik heb het een paar keer geprobeerd. Het duurt minstens 5 minuten voor je iemand aan de lijn hebt. Laat maar dus.
Dat ligt er maar net aan wanneer je belt, het kan ook zomaar zijn dat je gelijk doorverbonden wordt.
Ik had gisteren binnen seconden een echt persoon aan de lijn, maar had wel erg veel moeite om uit te leggen waar het was, ondanks dat ik alle straatnamen en andere zaken in de buurt van de lokatie noemde, met de OSM voor me. De persoon wekte bij mij de indruk dat hij geen idee had van de omgeving hier en geen middelen voor zich had om zich daar een beeld van te vormen.