Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Appeltaart - Forum Wereldfietser

Appeltaart

De belangrijkste webpagina sinds tijden.
https://www.fiets.nl/nieuws/het-grote-f ... t-jij-hem/

EDIT
Bij het fietsen ben ik verslaafd aan appeltaartenstops
/glashalfleeg:
Artikel met pakkende titel om aan elke lezer vijf (!) advertenties te kunnen slijten.
Ach, met een papieren tijdschrift verdienen ze het niet meer denk ik ;)

Hier graag met slagroom, slagroom ernaast, taart warm, zonder krenten&rozijnen, met een vorkje, met versejus/chocomelkoud of chocomelwarm en de slagroom delen met de taart, en ach... in de zomer mag er best een bolletje vanille-ijs naast ;)

Oh, en m'n fiets in het zicht van de appeltaarteetlocatie word ik wel blij van (-:
Hie graag zelfgemaakte appeltaart, met echte slagroom (niet uit een spuitbus) en vooral nog een beetje warm uit de oven.
Ik moet nog bibberen als ik denk aan de keren dat ik magnetrongewarmde koelkasttaart at, brrr.
Mijn vrouw zegt: appeltaart is het lekkerst met goudreinetten en rozijnen erin. Echte geslagen slagroom en niet uit een spuitbus. Natuurlijk meel van Koopmans.
Warme vers gebakken appeltaart met rozijnen en vers geklopte slagroom.

Ooit ook eens een variant met walnoten erdoor gegeten. Niet te versmaden!

Wat ook één van mijn favorieten is, is een warme zelfgemaakte appelflap van bladerdeeg.

Gevuld met stukjes goudreinet, kaneel, suiker, rumrozijnen (koop ik in Duitsland, heb ze hier nog niet gevonden), bovenop amandelstiften meegebakken (de appelflap aan de bovenkant insmeren met eigeel en daarop de amandelstiften, die ik eveneens in Duitsland koop) en dan eenmaal uit de oven de bovenkant van de appelflap met de amandelstiften bestuiven met poedersuiker.

Niet alleen een plaatje om te zien, maar ook een heerlijke appelflap om van te smullen.
Ik krijg tegenwoordig van een goede vriendin zelf gebakken appeltaart voor mijn verjaardag.
Ze welt de goudrenetten en rozijnen eerst in een beetje :wink: rum….HEERLIJK.
:D
Dirk
Voor mij zijn de toppers Crêpes Suzette of de variatie er op namelijk een flensje met erin gevouwen een bolletje ijs.
Wat mij weer doet denken aan warme appeltaart met slagroom en een bolletje ijs er naast.
Martin E. van Doornik schreef:
di 25 apr, 2023 22:12
Mijn vrouw zegt: appeltaart is het lekkerst met goudreinetten en rozijnen erin. Echte geslagen slagroom en niet uit een spuitbus. Natuurlijk meel van Koopmans.
niet eens meel van de molen? :wink:
jasmon schreef:
wo 26 apr, 2023 14:59
Martin E. van Doornik schreef:
di 25 apr, 2023 22:12
Mijn vrouw zegt: appeltaart is het lekkerst met goudreinetten en rozijnen erin. Echte geslagen slagroom en niet uit een spuitbus. Natuurlijk meel van Koopmans.
niet eens meel van de molen? :wink:
Hé, hé, niks mis met Koopmans hè? Mijn eega schijnt daar nog (vrij verre) familie van te zijn, vandaar. :wink:
Appeltaart, appeltaart...............
Doe mij maar een lekker stuk kersenvlaai, en dan gewoon ouderwets zonder slagroom.
Een week geleden in Formerum was er een heerlijke cranberrykwarktaart met slagroom....
Cranberrykwarktaart.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
wo 26 apr, 2023 18:30
Een week geleden in Formerum was er een heerlijke cranberrykwarktaart met slagroom....
Bij de molen denk ik?
Klopt, de Koffiemolen. Merkwaardige molen, want daar loopt de stelling (omloop) iets schuin van het molenlijf af. Alsof ik op een schip met lichte slagzij stond. Al 40 jaar molenaar op diverse stellingmolens gewend, maar daar raakte ik zowat uit evenwicht....
Leuk Martin!

Ik ben fervent Oerolganger en kom dan geregeld bij de Rustende Jager en de Vijfpoort natuurlijk.

Zal de volgende keer wat meer op die molen letten!
Mijn zoon en ik fietsen mijn vrouw een stukje tegemoet, van Stams richting Leutasch.

Na een eerste deel van een leuke klim hebben we ons op warme Apfelstrudel getrakteerd.
Dat gaat er wel in.

Morgen fietst ze verder richting Rome en gaan mijn zoon en ik klimmen in een Kletterhalle.
95A1DC2A-6050-4AEF-813D-8A088434DB55.jpeg
Nog wat favorieten van hier:
Nectarinetaart: bladerdeegbodem, frangipane en nectarines.
Afbeelding

Polentataart: Eén deeg met o.a. polenta en amandelen, met kersen. Op de achtergrond het brood van die dag.
Afbeelding
Heerlijk zien beide eruit! Toegegeven: moest wel even op frangipane googlen.