Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht kaarten Appalachen, Smokey Mountains, Alabama en Flo - Forum Wereldfietser

Gezocht kaarten Appalachen, Smokey Mountains, Alabama en Flo

Onder het motto: niet geschoten is altijd mis, probeer ik het maar eens.
Ik zoek (fiets) kaarten van de gebieden:
- New York en zuid west van New York
- Appalachen
- Smokey Mountains
- Alabama
- Florida

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt.

Mvg
Geerhard
Misschien niet het antwoord wat je hoopt: een smartphone met een nav app met OSM kaarten?!

Goede kaarten zijn in de VS een zeldzaamheid -in mijn ervaring- en zeker fietskaarten. Met OSM ben je klaar. Want ook nog eens erg goedkoop, licht van gewicht én actueel.
Iedere keer in de VS koop ik de laatste Rand McNally Road Atlas en scheur de pagina's uit met de staten die we waarschijnlijk doorkruisen , super kaarten ,Michelin-niveau. Ik wil ook papieren voor me snuffer ,heb je niks op te laden.
Pier.
Flix,
Dank voor je bericht. Ik heb de route (New York-Key West) in mijn Navigatie staan, maar kaarten geven mij flexibiliteit in geval van calamiteiten zoals bosbranden en huricanes.
Probleem met GSM is dat er niet overal dekking is, dus die gaat mij niet overal helpen. National Geographics heeft hele goede kaarten en zijn wel te bestellen, ik geef de voorkeur om kaarten over te nemen als ze er zijn.
Geerhard
piviets schreef:
di 18 apr, 2023 21:55
Iedere keer in de VS koop ik de laatste Rand McNally Road Atlas en scheur de pagina's uit met de staten die we waarschijnlijk doorkruisen , super kaarten ,Michelin-niveau. Ik wil ook papieren voor me snuffer ,heb je niks op te laden.
Neem dan de large scale versie: https://store.randmcnally.com/rand-mcna ... atlas.html

Ik vind ze voor fietsen lang niet zo bruikbaar als de Europese Michelinkaarten 1:200.000. Maar dat kan ook een persoonlijk ding zijn.
Lubbi schreef:
di 18 apr, 2023 23:13
Probleem met GSM is dat er niet overal dekking is, dus die gaat mij niet overal helpen.
De OSM kaarten zijn gedownloade offline kaarten, dus je hebt juist geen GSM signaal of data bundel of whatever nodig. Je kunt ze nu thuis al downloaden, en that's all.
Ook kun je door in- en uitzoomen alternatieven best goed bekijken. En meestal kan zo'n app een nieuwe fiets-route aanmaken.

Maar als je kaarten wilt, is Rand McNally geen slechte keus. Misschien wel de enigste keus.