Additionally, paste this code immediately after the opening tag: CO2 neutraal de Donau-route fietsen - Forum Wereldfietser

CO2 neutraal de Donau-route fietsen

Wij zijn van plan om met onze 2 kids (3 en 7 jaar) een gedeelte van de Donau-Radweg te gaan rijden. We hebben 2 weken de tijd en ik vind het geen probleem om de etappes en overnachtingen zelf uit te zoeken. Ik zit nu te denken om via Ulm naar Wenen te rijden.

Nu is het onze ambitie om zo CO2 neutraal dit te gaan doen. Dus het liefst gaan we met de trein naar Passau en dan via Wenen terug. Alleen is reizen met wat grotere fietsen in Duitsland (voor mij) een crime om uit te zoeken. De dozen mogen niet groter zijn dan 90x120. En dat is wel krap. Daarnaast willen we een fietskar meenemen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Of zijn er ook organisaties die vanuit omgeving Arnhem/Achterhoek de spullen naar Ulm en terug vanuit Wenen rijden?

Heeft er iemand tips hierover?

PS: dit wordt onze 6de vakantie met kids, dus we hebben al wat ervaring.
Het is een stuk co2neutraler om niet een doos te gebruiken. Waarvoor zou je hem trouwens überhaupt van plan zijn te gebruiken?
Omdat het verplicht is volgens de voorwaarden van NS International.
Aristos schreef:
ma 17 apr, 2023 23:09
Omdat het verplicht is volgens de voorwaarden van NS International.
Inderdaad neemt de NightJet naar Innsbruck / Wenen voorlopig geen fietsen mee, ondanks eerdere berichten.
Dan blijft met een normale fiets over: overdag reizen en met de treinplanner van DB de langeafstands-ICE's zoeken waar wel normale fietsen mee mogen, bijvoorbeeld vanaf Düsseldorf.
Of zie https://www.fiets-mee.nl/wenen/ voor een andere mogelijkheid.