Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Air Canada - Forum Wereldfietser

Air Canada

Beste
In onze zoektocht naar betaalbare tickets naar Bogota, kon onze vertrouwde reisorganisatie niet helpen.
We hebben zelf gezocht via skyscanner en kwamen uit bij AirCanada. Bagage en fiets apart te betalen, we denken dat we er aan uit zijn geraakt.
We hebben dit echter nog nooit zelf geregeld, juist omdat we fietsen meehebben.

Je moet eerst je ticket kopen en dan bellen.
Iemand hier ervaring mee want bellen naar Canada is behoorlijk duur.
En wat als er dan geen plaats meer is voor de fiets? Dan sta je daar met je ticket.
Ik heb niets gevonden over tijdelijk boeken van de reis.

Iemand ervaring met Air Canada? Of tips?

Vriendelijke groeten,
Sabien
Geen ervaring, maar ik zou gewoon bellen, die kosten vallen imho relatief gezien in het niets bij de totale kosten van de vakantie.
Ben trouwens nog geen voorbeelden tegen gekomen van fietsers die na het boeken van een vlucht de fiets niet mee konden nemen omdat er geen plaats zou zijn.

Succes, en laat even weten hoe het is afgelopen.
Geen Air Europe meer?

Goedkoop bellen kan bv via Skype (Skype Out).
Of via Whatsapp; gaat ook wel werken, neem ik aan.
Je kunt ook eerst bellen met de vraag of er op de vlucht die je wilt boeken nog fietsplaatsen beschikbaar zijn. Vervolgens boeken en daarna terugbellen dat je fietsplaatsen wilt bijboeken. Deze methode heb ik eerder toegepast.
Geen Air Europa meer: 750 euro voor fiets = teveel.
Dus nieuwe zoektocht.

Sabien
Alles is geregeld. We vonden een betaalbare vlucht met AirCanada en de fietsen kunnen mee voor 50 dollar. We zijn blij!
Van 6 juli tot 20 aug vind je ons in Colombia.

Groeten
Sabien
Wil je met ons delen hoe je het uiteindelijk zo hebt kunnen regelen?
Ja hoor. We hebben gebeld naar de maatschappij. Ze zeiden dat fietsen geen probleem zou zijn. En dat we na het boeken moesten telefoneren om fietsen te bevestigen. Plaats genoeg in zulke vliegtuigen.
Zeer vriendelijke dame aan de lijn. We wilden dus gisteren alles reserveren maar konden op het laatst niet betalen. wegens onze limiet op visa, daar hadden we niet aan gedacht. We vroegen dus een grotere limiet aan maar dat duurt even.
We hadden ondertussen ook nog eens naar de reisorg gemaild met de info over de gevonden vlucht. Zij antwoordden deze morgen vroeg al en uiteindelijk hebben zij dan geboekt.
Maar zonder ons visaprobeem hadden we het gisteren zelf gekund.

Sabien
Bedankt voor het delen van deze ervaring!
Sabien schreef:
zo 09 apr, 2023 21:35
... want bellen naar Canada is behoorlijk duur.
Hoe heb je uiteindelijk gebeld?
Gewoon met de vaste telefoon.
We hadden onmiddellijk iemand aan de lijn. Dus was het een korte telefoon. Je weet zo nooit of je eerst een halfuur een muziekje of zo hoort, maar het viel heel goed mee.

Vele groeten
Sabien