Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinksterweekend voor berggeiten 26-29 mei 2023 - Forum Wereldfietser

Pinksterweekend voor berggeiten 26-29 mei 2023

Pinksterweekend voor berggeiten

van vrijdag 26 mei tot en met maandag 29 mei 2023 door de Eifel naar Bernkastel-Kues aan de Moezel met een uitstapje naar de Hunsrück.

Aanmelden kan hier.

Het is een fietstocht met lange dagafstanden en -hellingen en af en toe een onverhard pad, totaal ca 435 km, waarvan ca 70 km onverhard en ca 5.750 hm. Deze keer vanaf Boerderijcamping De Limburgerhof in Landgraaf via de dalen van de Ruhr en de Ahr naar Bernkastel-Kues aan de Moezel met eventueel een uitstapje naar An den Zwei Steinen op 766 m hoogte in de Hunsrück en via de Belgisch-Duitse grens terug naar Boerderijcamping De Limburgerhof of het station in Heerlen..

Donderdagavond 25 mei:
Boerderijcamping de Limburgerhof, Groenstergracht 10, Landgraaf.
www.limburgerhof.nl, 06 52638605
Prijs per persoon € 10.00.

Vrijdag 26 mei: 
Vanaf Boerderijcamping de Limburgerhof langs Aken, over de Ruhr en de Ahr naar kampeerterrein Extal bij Dernau.
9:15 Vertrek vanaf de camping
9:30 Vertrek vanaf station Herzogenrath

Fiets in de trein tussen 6:30 en 9:00 binnen Nederland niet toegestaan tenzij je een internationaal kaartje hebt! Internationaal: Trein Utrecht – Herzogenrath 07:09 – 09:27 € 30 + € 10 ipv Utrecht – Heerlen € 27,50 + € 7,00.

Vrijdagavond 26 mei:
Kampeerterrein Extal bij Dernau, hier zijn alleen toiletten en stromend water.
Prijs per persoon € 5,00.

Zaterdag 27 mei:
Van kampeerterrein Extal bij Dernau langs of over het hoogste punt van de Eifel, de Hohe Acht op 747 m hoogte en de Nürnburgring richting de Moezel. Daarna weer omhoog voor een uitstapje door de Hunsrück, eventueel naar An den Zwei Steinen op 766 m hoogte. Daarna eventueel scherp afdalen naar de Knauscamping in Bernkastel-Kues

Zaterdagavond 27 mei:
Knaus Campingpark Bernkastel-Kues, Am Hafen 2, Bernkastel-Kues aan de Moezel
www.knauscamp.de/bernkastel-kues, 00 49 26182719
Prijs per persoon € 20,00. (sorry, andere campings hadden geen ruimte!)

Zondag 28 mei:
Van Knaus Campingpark via het Kylltal en Bitburg naar Camping Bleialf in Bleialf in de Schnee-eifel.

Zondagavond 28 mei:
Camping Bleialf, Im Bruhl 4, Bleialf met zwembad!
www.camping-bleialf.de, 00 49 65551059
Prijs per persoon € 12,50.

Maandag 29 mei:
Van Camping Bleialf omhoog langs Schwarzer Mann op 697 m hoogte in de Schneifel en daarna afdalen naar de Ourthe en door de Hoge Venen en langs Aken terug naar Heerlen of de camping.

Overige:
Daar we vier dagen door bergachtig gebied rijden, is een helm verplicht! Daar veelal over kleine wegen wordt gefietst die niet op de kaart te vinden zijn, is een GPS-apparaat of de ijzeren wil bij iemand met een GPS-apparaat in het wiel te blijven zinvol. De tocht wordt veel prettiger als je je bagage beperkt tot maximaal 15 kilo. Eten verzorg je zelf.

Hoe werkt het:
Er zijn geen organisatiekosten. De campingkosten bedragen € 10 voor de Limburgerhof en € 37,50 voor de overige 3 campings. Er is ruimte voor 25 deelnemers en de sluitdatum is 24 mei. Inschrijven via de website van de wereldfietser. Na inschrijving ontvang je van mij een betalingsverzoek, je inschrijving is pas definitief na ontvangst van de campingkosten. Daar in het verleden veel aanmeldingen werden geannuleerd, wordt bij annuleren voor de sluitdatum € 5 ingehouden. Bij annuleren na de sluitdatum vindt er geen restitutie plaats. Niet-leden betalen € 5 extra.

Let op!
Deelname is voor eigen risico. Ondergetekende kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Ik raad u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering. https://www.wereldfietser.nl/veiligheid

Deze tocht wordt georganiseerd door Bert van Sprang.

Aanmelden kan hier.
leuk! een heus berggeiten pinksterweekend.
Ik ben er graag bij. Inschrijven lijkt echter niet te werken. Zie schermafbeelding.

Bijlagen

Ik doe ook graag mee en krijg dezelfde foutmelding. Geen aantal en omschrijving te zien en kan niet op verder drukken.

Jeroen
Ik heb het probleem al aan Coen gemeld. Hoop dat het snel is opgelost.
Is opgelost!
Excuus, stond iets fout ingesteld. Nu doet ie het.
Ik zou graag mee gaan, maar helaas zit dat er vanwege fysieke klachten niet in. Hopelijk in 2024 wel weer. 🙏 Hoe dan ook wens ik jullie veel voorpret!

Voor de liefhebbers nog wat foto's van de Zeer Succesvolle Berggeiten Pinkstertocht 2022:
https://www.themeeg.nl/de-ardennen-2/
Zonet de 10e aanmelding.
Het zou leuk zijn ook een Pinksterweekend voor niet-berggeiten te organiseren en dan op vrijdag vanaf dezelfde camping te starten. Als er iemand is die dat wil organiseren wil ik hem/haar wel ondersteunen.
Ik kan helaas niet mee, maar zou wel graag de gpx willen hebben, indien mogelijk.

Mario
Daar kunnen we niet aan beginnen :D . Herinner me er over een paar weken nog eens aan. Of mocht je hem voor gaan fietsen en feedback geven?
Bert van Sprang schreef:
do 02 mar, 2023 13:09
Daar kunnen we niet aan beginnen :D . Herinner me er over een paar weken nog eens aan.
Mixed signals... ;)

Oftewel: verwarrend antwoord :)
De eerste opmerking was ironisch, leek mij erg duidelijk. Geen probleem tzt de route te delen, vooralsnog na Pinksteren.
Een internationaal fietskaartje kun je gelukkig ook telefonisch bestellen:
Voor telefonische boekingen kunt u terecht bij het NS International Service Center. Zij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar via 030 – 2300023. U betaalt geen boekingskosten voor een fiets.
Het treinkaartje voor jezelf kun je online kopen bij NS Internationaal.

Je zou ook nog kunnen doorreizen naar Aken: Trein Utrecht – Aachen 07:33 – 10:12 € 34 + € 10, waardoor je de afstand tot Adenau met ca 15 km inkort.
Wij kunnen jammergenoeg dit jaar niet mee, maar is zeker een aanrader! Even puzzelen of voorrijden lukt, dan neem ik contact met je op Bert.
Bij voorrijden misschien wel rekening houden met de eerste camping? Dat lijkt me geen reguliere camping waar je zo terecht kan...
Website lijkt heel normaal, maar check ik dan van te voren. Dank voor de tip
De camping in Adenau is id geen reguliere camping, maar een scoutingterrein. In het Ahrdal zijn de campings nog gesloten vanwege de overstromingen.
Ok, ik had naar de camping in Nederland gekeken, maar die na de eerste fietsdag dus. Als we besluiten te gaan is daar vast een oplossing voor!
Inmiddels al 17 aanmeldigen! Nog 8 te gaan. Wil je mee meld je aan, ook niet-leden en aspirantberggeiten zijn van harte welkom! De eerste versie van de route:
pinksteren_2023.jpg
Zoals ik al eerder aangaf wordt er de tweede nacht bij Adenau legaal wild gekampeerd, er is echter wel stromend water Afbeelding
en een schuilgelegenheid:
Afbeelding