Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Wereldfietser op de Fiets en Wandelbeurs groot succes - Forum Wereldfietser

De Wereldfietser op de Fiets en Wandelbeurs groot succes

156 berichten
Het Paviljoen van de Wereldfietser op de Fiets en Wandelbeurs was op de eerste dag een enorm succes.
Er werd veel informatie gegeven over tal van landen en over de voorbereiding van een lange fietstocht. Het publieke drong zich massaal rond de tenten, fietsen en overige materialen op ons tentenveldje. Bij de stand van de Wereldfietser zijn meer dan 65 nieuwe leden ingeschreven. Het was er vooral ontzettend gezellig: een weerzien van oude bekenden, maar ook veel nieuwe gezichten.
Met dank aan Anja die dit allemaal razendsnel heeft georganiseerd en deze geweldige groep bij elkaar heeft getrommeld.
Wat hebben we toch een leuke vereniging.
Je kunt het meemaken, want vandaag en morgen volgen nog twee dagen.
Het was een gezellig druk hoekje met enthousiaste mensen daar gisteren inderdaad. De rest van het weekend ongetwijfeld ook, succes daar aan de vrijwilligers!
Complimenten aan alle vrijwilligers die bezoekers te woord stonden met veel passie en geduld. Je moet er maar tegen kunnen dat bezoekers aan je kostbare fiets zitten te rommelen, je tent open trekken (zonder beleid) en ongevraagd op je matje en stoeltje duiken. Respect. De mensen achter de tafels en kraam deelden met veel enthousiasme hun kennis en ervaring. De tabel met wannneer en waar welke landen vertegenwoordigd worden was wat lastig te lezen. Maar bij de Europafietsers was dat niet anders en ook wat rommelig om de juiste info te vinden. Enfin, het blijft natuurlijk vrijwilligers werk en dat moet het zeker ook blijven. Verder was het een prima beurs. Hoewel het aandeel leveranciers en producenten van electrische fietsen het grootste deel van de beurs vormt en het aandeel analoge fietsen steeds verder wegdrukt. Die moet je zoeken bij de kleinere standjes. Ik heb genoten van de lezing van Frank van Rijn (en hem gesponsord door 2 boeken te kopen) en her en der zeker ook inspiratie opgedaan voor nieuwe tochten.
Terra schreef:
za 25 feb, 2023 14:41
Je moet er maar tegen kunnen dat bezoekers aan je kostbare fiets zitten te rommelen, je tent open trekken (zonder beleid) en ongevraagd op je matje en stoeltje duiken.
Zeker leuk om te zien dat ook die er weer stonden ja, maar zelf zou ik het inderdaad ook niet zo snel doen ;)
Terra schreef:
za 25 feb, 2023 14:41
Hoewel het aandeel leveranciers en producenten van electrische fietsen het grootste deel van de beurs vormt en het aandeel analoge fietsen steeds verder wegdrukt.
Veel e-bikes inderdaad.

Maar non-ebike was er ook best nog wat te zien met onder andere de fraaie nieuwe twee Vittorio fietsen met de kundige mensen erbij die meegeholpen hebben om het merk onder het stof vandaan te halen, de nieuwe Koga WorldTraveller waar ik naar het verhaal erachter van 1 van de ontwerpers heb staan luisteren in een gesprek bij de Vakantiefietser, de 3D printer bij Bike4Travel en maar 1 Pendix fiets tussen de kleurrijke Avaghons op de fraaie nieuwe stand, Rohloff schakelen met mountainbike remhendels bij Jongerius, idworx onderdelen om eens goed van dichtbij te bekijken, een heuse SCC02 op de drukke stand bij Santos, een mooie Baobab Moja op de Wereldfietser stand, RVS frames die ik nog niet kende, de enthousiaste mensen van de tandemclub waardoor er eens een rondje met een Hase Pino gemaakt kon worden.... en dat waren dan alleen nog maar de materialen ;)

Zo heb ik ook bijvoorbeeld met een stel enthousiaste Portugezen staan praten over een toekomstige trip, het Offroad deel van de Wereldfietser gesproken die met met 3 vrijwilligers sterk op de stand waren en Coen van de activiteitencommissie vol passie horen praten over de komende UK trip van de vereniging.

Ik heb me wel vermaakt (-:

Jammer dat de koppeling met BikeMotion er niet meer is, maar die hebben liever een plek later in het seizoen begreep ik door de productintroducties op andere beurzen vlak daarvoor.
Bikemotion miste ik ook.
Er was wel een motorbeurs. En erg grappig om te zien waren de verschillen tussen de bezoekers aan beide beurzen, die 's morgens stonden te wachten tot ze om 10 u naar binnen mochten.
Zonder te stigmatiseren (of stiekem wel), de gemotoriseerde bikers waren veelal mannen, met zwarte (leren) kleding, enigszins gezet en vele stonden buiten rokend te wachten. De wandelaars en fietsers, wat sportiever gekleed, rugzakje op, verhouding man/vrouw gelijk, wat slanker gebouwd ...
verder ieder zijn hobby natuurlijk

Nb. Zag een biker incl. leren gilet met colors en clubleuzen een beetje verbaasd op de fietsbeurs rondlopen.
Verkeerde afslag genomen? :D
Ben uit nieuwsgierigheid maar eens gaan kijken. Paar tips opgehaald voor leuke gebieden om nog eens te bezoeken.

Qua fietsen viel het me wel wat tegen. Gazelle had een grote stand, maar zelfs geen enkele fiets meegenomen. :shock:

Gelukkig stond deze er op de stand van Vittorio. Beetje bloot, zo zonder spatbordjes en rekje (die er wel op horen) en die wijnfleshouder gaat natuurlijk helemaal nergens over, maar wel een fraai ding. Uit 1963, naar ik mij heb laten vertellen. Waarschijnlijk nog door Witte Ko gemaakt:

Afbeelding
non-fixie schreef:
za 25 feb, 2023 17:39

Gelukkig stond deze er op de stand van Vittorio. Beetje bloot, zo zonder spatbordjes en rekje (die er wel op horen) en die wijnfleshouder gaat natuurlijk helemaal nergens over, maar wel een fraai ding.
Blijft een mooie fiets. En de moderne variant erop die ernaast stond had wel een rekje achterop ;)

Deed ik nou gisteren een stap voor jou opzij om je die foto te laten maken, of was dat voor iemand anders om die dezelfde foto te laten maken? (-:
Op vrijdag heb ik die Vittorio helemaal niet gezien.
Bij welke stand staat deze?
Jurr schreef:
za 25 feb, 2023 17:55
Blijft een mooie fiets. En de moderne variant erop die ernaast stond had wel een rekje achterop ;)

Deed ik nou gisteren een stap voor jou opzij om je die foto te laten maken, of was dat voor iemand anders om die dezelfde foto te laten maken? (-:
Nee, dat moet een soortgenoot geweest zijn. Ik was er vanmiddag.

Die moderne interpretatie heb ik uit beleefdheid ook maar even op de gevoelige plaat gezet:

Afbeelding
Terra schreef:
za 25 feb, 2023 18:48
Op vrijdag heb ik die Vittorio helemaal niet gezien.
Bij welke stand staat deze?
In die van de nieuwe eigenaren: https://vittorio.cc/

Misschien dat de Rohloff-logo's meer opvielen. Ze zijn ook de importeur voor Nederland.
Terra schreef:
za 25 feb, 2023 18:48
Op vrijdag heb ik die Vittorio helemaal niet gezien.
Bij welke stand staat deze?
Bij Elan. Rohloff importeur, maar tegenwoordig ook in hetzelfde pand als Vittorio. Hadden ook nog een gele Vittorio Globetrotter staan:

viewtopic.php?f=36&t=38269
Het is fijn om een juwelier/fietsenbouwer dichtbij te hebben, ook als is dat 135 km.
Jurr schreef:
za 25 feb, 2023 19:09
Terra schreef:
za 25 feb, 2023 18:48
Op vrijdag heb ik die Vittorio helemaal niet gezien.
Bij welke stand staat deze?
Bij Elan. Rohloff importeur, maar tegenwoordig ook in hetzelfde pand als Vittorio. Hadden ook nog een gele Vittorio Globetrotter staan:

viewtopic.php?f=36&t=38269
Inderdaad ben bij de Rohloff stand geweest, en nog met Elan en de nieuwe eigenaar Vittorio staan praten.
De randonneur gewoon niet gezien, wel die gele globetrotter.
Het was vandaag voor mij de eerste keer dat ik de beurs heb bezocht. Leuke beurs en informatieve stand van wereldfietsers.nl
Leuk om even met Jan van Vliet gesproken te hebben.
Vandaag is Poppink ook naar de beurs geweest.
Bij binnenkomst viel al op dat de bezoekers in twee hoofdsoorten onder te verdelen waren.
Je had mensen met boots
DSC_9087.JPG
en je had mensen met wandelschoenen.
DSC_9085.JPG
De eerste soort ging linksaf en de tweede soort sloeg rechtsaf.
De eerste soort hoorde tot de groep die nog hopen jeugdig te lijken, de tweede soort was meer van het type van de bejaardensoos, maar dan meestal met een verrassend fris en kwiek voorkomen. (nee, ik zeg niet kras)
De mooiste fiets fiets vond ik deze.
DSC_9051.JPG
Verder viel mij op hoe keurig Marco en Lisette hun fietsen vuil hadden gemaakt voor de beurs.
DSC_9054.JPG
Let op het schoongeveegde Santos embleem.
Ik heb vandaag ook een paar dingen geleerd.
De meneer van Rohloff bevestigde dat je het tandwiel op de naaf gerust om kunt draaien voor een volgende 20.000 km.
Iemand van Idworkx bevestigde mijn vermoeden dat de Gates riem bij een Pinion veel harder slijt dan bij een Rohloff.
Bij de Ortlieb stand zag ik Anti-diefstal middel kort en lang om je tassen te beveiligen.
Er liep ook een mevrouw rond die me de woorden uit de mond nam door tegen een bediende achter de balie te klagen over de bevestiging van de kaartenmap op het voortasje.
Goed op weg.
DSC_9083.JPG
DSC_9082.JPG
Wat bezielt iedereen toch.
Gelukkig zijn er naast de elektrische fietsers....
DSC_9063.JPG
ook nog europafietsers...
DSC_9058.JPG
en wereldfietsers.
DSC_9075.JPG
Een welgemeend compliment voor alle vrijwilligers van Wereldfietsers die dit op touw gezet hebben!
Poppink schreef:
za 25 feb, 2023 23:15
Vandaag is Poppink ook naar de beurs geweest.
Bij binnenkomst viel al op dat de bezoekers in twee hoofdsoorten onder te verdelen waren.
Je had mensen met boots.
Geweldige analyse. Enige overeenkomst: twee wielen :D
Ik had gewoon een setje gympies aan (-:

En had eigenlijk ook best wel een rondje motorbeurs willen doen. ;)
Jurr schreef:
za 25 feb, 2023 23:43
Ik had gewoon een setje gympies aan (-:
Oh, was hij dat? :lol:
Jurr schreef:
za 25 feb, 2023 23:43
En had eigenlijk ook best wel een rondje motorbeurs willen doen. ;)
Dan was ik zo met je mee gelopen.
Op de terugweg in de trein zat er een heel nest motormuizen in de coupe. Prachtig!
Wat me opviel is dat ze het op een gegeven moment over Zündapp's hadden en ze duidden het vermogen in kW aan en niet in PK.