Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zijn de emojis te zien/tijd op het forum - Forum Wereldfietser

Zijn de emojis te zien/tijd op het forum

Beste wereldfietsers,

Ik krijg een bericht dat er geen emojis meer zijn te zien. :shock: :arrow: :?: :roll: Hebben meer mensen dat? ik zie het graag. Laat het even weten in dit topic of geef via een link aan in welk topic de emojis niet zijn te zien en hoe je deze hebt geprobeerd te maken.

Verder nog een mededeling over de tijd op het forum. Dit staat goed maar ik denk dat het bij de meeste leden fout in de instellingen staat. In onderstaande afbeelding kun je zien hoe je het op de juiste manier kunt instellen zodat de tijd op het forum voor jou goed wordt weergegeven. De tijd moet momenteel staan op Europa/Amsterdam = UTC+01:00
2023-01-15_17-32-19.png
Alleen op m'n mobiel werken de emoticons niet goed bv bij een duimpje omhoog 👍

Zie ik dit
IMG_20230115_174142.jpg
Op mijn pc wordt het wel goed afgebeeld.
Bij mij dus precies hetzelfde als bij De tovenaar, maar dat had ik al gemeld.
En is dat bericht dan weer wel goed te zien op de pc of blijft het dan hetzelfde? Heb je een voorbeeld van zo'n bericht? Laat het desgewenst zien in dit topic.
Op de pc is het duimpje wel goed te zien
De tovenaar schreef:
zo 15 jan, 2023 17:45
Alleen op m'n mobiel werken de emoticons niet goed bv bij een duimpje omhoog 👍

Zie ik ditIMG_20230115_174142.jpg

Op mijn pc wordt het wel goed afgebeeld.
👍 ↙️
Het aparte is dat het duimpje wel goed gaat, maar het pijltje niet.
😀😃😄😁😆😅😂🤣😭😉😗😙😚😘🥰😍🤩🥳
Screenshot_20230115-183317.png
Het lijkt op de mobiel vrij random bij sommige emoticons wel en bij veel andere niet goed te gaan...
Ik zie op mijn mobiel (Opera browser, Android) dit Willem:
IMG_20230115_183807.jpg
Waarom staan die emojis (behalve die in de openingspost) op een CDN?
Het lijkt erop dat jullie emoticons gebruiken die van buitenaf komen zoals bijvoorbeeld https://twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f44d.svg. Dat kan soms problemen geven.
De bij dit forum geleverde emoticons zijn erg beperkt. Er zit bijvoorbeeld geen duimpje bij. Ik zal eens kijken of het uitbreidbaar is.
Het gebruik en tonen van de emoji's die je ziet bij Windows+. was nooit een probleem tot deze week.
Wat is er dan veranderd in de software van het forum?

Ik bedoel deze emoji's:
emoji.JPG
emoji.JPG (29.79 KiB) 1050 keer bekeken
Ik vind een veelheid verschillende poppetjes geen voordeel.
Wereldfietser beheer schreef:
zo 15 jan, 2023 21:34
Het lijkt erop dat jullie emoticons gebruiken die van buitenaf komen zoals bijvoorbeeld https://twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f44d.svg. Dat kan soms problemen geven.
De bij dit forum geleverde emoticons zijn erg beperkt. Er zit bijvoorbeeld geen duimpje bij. Ik zal eens kijken of het uitbreidbaar is.
Het probleem speelt enkele dagen. Ik gebruik het standaard toetsenbord in de Chrome app in de nieuwste versie van Android. De icoontjes van de forumsoftware zijn beperkt en ik vind ze nogal ... gedateerd :lol:
maxcdn.com bestaat niet meer.

Het achterliggende probleem zit in de forumsoftware:
https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2634331

In dat bericht staat ook een fix voor @Wereldfietser beheer.
Duimpje omhoog voor eindgebruiker :)

Nog een bug: ik kan geen posts meer waarderen met de + knop rechtsonderin. Ik zie zodra ik ben ingelogd alleen een x knop. Dit is zowel op de pc als op de mobiel het geval.

Niet ingelogd
IMG_20230116_085104.jpg
IMG_20230116_085104.jpg (2.94 KiB) 962 keer bekeken
Wel ingelogd
IMG_20230116_085137.jpg
IMG_20230116_085137.jpg (2.74 KiB) 962 keer bekeken
Zowel op desktop als mobiel heb ik geen problemen met de like-knop. De plus is de knop, en dat is een png op de forumserver. Bij jou is het getal voor de 'x' ook verdwenen, tovenaar.
eindgebruiker schreef:
ma 16 jan, 2023 09:11
Zowel op desktop als mobiel heb ik geen problemen met de like-knop. De plus is de knop, en dat is een png op de forumserver. Bij jou is het getal voor de 'x' ook verdwenen, tovenaar.
Ja maar hoe kan dat, en ben ik de enige?
Ook maakt het niet uit met welke browser ik het bekijk, wel maakt het uit of ik ben ingelogd of niet.
Zit er iets in de instellingen of ben ik geband om deze functie te gebruiken? :wink:

PS Ik zie wel een notificatie dat je mijn post hebt geliked.

PS2 Toon lijst met alle "vind ik leuks" werkt ook niet meer in een ander gebruikersprofiel
Ik (de tovenaar) heb nu een nieuw account aangemaakt, nu zie ik de "like" knop wel en kan er ook op klikken. Dus ergens in de profielinstellingen van "de tovenaar" is die knop disabled of door de moderators uitgeschakeld. Kan dat weer gereset worden?

Edit: probleem opgelost, zie onder :roll:
Probleem opgelost, er stond een vinkje bij "hide like icons" in mijn profiel :oops:
hide.jpg
Bedankt voor het meedenken, jongens. Ik heb die fix van https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2634331 toegepast. Helpt het?
Hier nog niets veranderd in de weergave.