Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forum lag er even uit - Forum Wereldfietser

Forum lag er even uit

Beste mensen,

In mijn enthousiasme om het forum bij te gaan werken (onderhoud plegen) heb ik het wachtwoord van de database veranderd maar was vergeten dat dit ook doorwerkt in de instellingen van dit forum. Daardoor gaf het forum vanochtend een tijdje een error (access denied voor user localhost). Een aanpassing in de config.php loste het probleem snel op :-).

Overigens zal het forum worden bijgewerkt door een enthousiast lid met veel ervaring in de ICT.

We hebben nu ook SSH toegang tot de server (werken met commando's) zodat we eindelijk de tijd kunnen aanpassen. Deze staat nog steeds op zomertijd. Ik doe dat z.s.m. zodra ik tijd heb.

Fijn als mensen mij snel op de hoogte brengen als er een error is.

Groet,
Phillip
Mag toch hopen dat het password niet als plain text in die file staat ?
In de meeste (php) webapplicaties staat het wachtwoord als platte text erin. Zelf programmeer ik in Java (Jakarta EE) en daar staat het iets veiliger maar nog steeds als platte text. Bij het versturen over het internet, als het https is, wordt het wel versleuteld.