Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nazomeren in eigen land - Forum Wereldfietser

Nazomeren in eigen land

Wat een mazzel deze herfstvakantie: een week vrij én prachtig weer. Erop uit dus!

Laatst had ik in Zeeland al naar tevredenheid gebruik gemaakt van Campspace. Dat smaakte dus naar meer.

Ditmaal vertrek ik in noordwestelijke richting, dwars door de bible belt. Ik fiets over wegen die ik o.a. ken van de bezoekjes aan de fietsenmaker in Rotterdam. Ik zie regelmatig omgekeerde vlaggen; men voelt zich blijkbaar verbonden met het eigen dijkenland.

Het logeeradres is bij Dirk en Janneke in Vlist, midden in het typisch Hollandse slotenlandschap. De kampeerplek, een weide van 30 x 30 meter op 300 meter van de weg (en het toilet), heb ik helemaal voor mezelf. Ik hoor af en toe een tractor, en verder vooral vogels. Het wordt hier straks pikdonker. Wat zal ik lekker slapen!

Zijn er nog meer forumbezoekers aan het nazomeren in eigen land?
PXL_20221026_161509380-01.jpeg
PXL_20221026_161604005-01.jpeg
PXL_20221026_155924206-01.jpeg
PXL_20221026_163727398-01.jpeg
willem.m schreef:
wo 26 okt, 2022 19:03
Zijn er nog meer forumbezoekers aan het nazomeren in eigen land?
In elk geval de 'Huttentochters' die komend weekend op pad gaan. Ik zal daar bij zijn, en ben erg benieuwd, zover ik me kan herinneren is dit mijn eerste deelname aan een WF-activiteit. Aan weer en omgeving zal het niet liggen, het gezelschap is ook vast aangenaam. :)
Veel plezier Peter!

Ik heb zelf drie keer deelgenomen aan een WF-fietstocht, waaronder de Klimgeitentocht die Bert van Sprang afgelopen voorjaar uitstekend organiseerde.
Ik ga ook kamperen op huttentocht, Drenthe /Overijssel/ Friesland zien rood/geel van de prachtige herfstkleuren. :D
Vanmorgen kwam Luna op bezoek bij mijn stukje weiland. Alhoewel ik een kattenmens ben, vond ik deze jonge hond best schattig.
PXL_20221027_070403951-02.jpeg
PXL_20221027_070024754.PORTRAIT-01.jpeg
PXL_20221027_072412758.PORTRAIT-01.jpeg
Fotogeniek zo'n knalrode tent in het groen onder de blauwe lucht (-:

Veel plezier!
Ja die rode tent valt behoorlijk op. Goed voor kekke foto's, niet zo handig voor wildkamperen...

Helaas zit de trip er alweer op. Ik had de hele dag last van een geïrriteerde pees onder een knie (misschien nog van de lange wandeldagen eerder deze week). Rust nemen is dan beter.
Beterschap!
Balen met zulke mooie dagen. Dan maar in het zonnetje in de tuin zitten? Beterschap!
Hier vandaag een ommetje gemaakt. Wilde deze wel eens in het echt zien.
DSC05584.JPG
DSC05585.JPG
DSC05586.JPG
Fedor schreef:deze
Raadplaatje?
dunlop schreef:
vr 28 okt, 2022 18:05
Raadplaatje?
Da's een ander topic. Ging er van uit dat een aantal deze wel kenden ;)

"Fietsen door de heide". Gefietst van Limburg naar Limburg dus.

Fietsbrug vond ik overigens tegenvallen (je bent er zo overheen en maar aan 1 kant uitzicht... en niet over de heide. Het traject ten noorden hiervan is wel prachtig.
Fedor schreef:Ging er van uit dat een aantal deze wel kenden
Klinkt als "Wij in Amsterdam weten waar Amsterdam is."
Fedor schreef:
vr 28 okt, 2022 18:11
"Fietsen door de heide". Gefietst van Limburg naar Limburg dus.
Buitenland dus. Ik was daar gisteren nog, een van mijn standaard rondjes met fijne lange autovrije stukken.
dunlop schreef:
vr 28 okt, 2022 18:05
Fedor schreef:deze
Raadplaatje?
Nu dus niet meer. Zo slinkt m'n voorraad zonder mee te doen. :(
lbrug.jpg
Ik snap het al. Geen foto's van tochtjes/reizen meer posten op het forum.
Fedor schreef:
za 29 okt, 2022 10:04
Ik snap het al. Geen foto's van tochtjes/reizen meer posten op het forum.
Verkeerde conclusie. Juist wél foto's plaatsen, zodat we elkaar inspireren om er op uit te trekken. (Ook al moet renel nóg verder gaan fietsen voor raadplaatjes.)
Fedor schreef: Ik snap het al. Geen foto's van tochtjes/reizen meer posten op het forum.
Fout!
En onzin.
In Raadplaatje plaats je foto's waarvan je denkt dat je een bijzonder onderwerp hebt. En (wat nooit klopt) wat niet te raden is.
In andere rubrieken meldt je gewoon waar het is.
Net terug van een korte fiets- en kampeertocht naar Zuidland, ten zuiden van Rotterdam. Vertrek was vanuit Maassluis en terugkeer tot in Schiedam.

Het was vreemd om de hele rit in T-shirt te rijden, ook wanneer het bewolkt was.
Vooral de stukjes langs de Maasroute waren zeer mooi. De stukken door de Rotterdamse haven iets minder, maar nu heb ik de haven van Rotterdam ook eens 'van dichtbij' gezien.
NKT_DeKersenboomgaard_Zuidland_20221030 - kl.jpg
NKT De kersengaard in Zuidland
Voor de eerste maal reed ik per fiets door de Beneluxtunnel.
Beneluxtunnel voor fietsers_20221030.jpg
Fietstunnel van de Beneluxtunnel
Onderstaand is weliswaar niet 'on topic', maar toch deze foto. Daar ik zelf bij het tuinieren teveel geconfronteerd wordt met deze woekerplant.
Mogelijk vreest het havenbedrijf voor overlast aan pijpleidingen, oeverbescherming,.. en denken ze "beter voorkomen dan genezen". Het gaat vooral over kleine oppervlaktes waar ze de plant proberen te bestrijden (door uitgraven van het betreffende stuk grond - tot op heden misschien de enige effectieve maar omslachtige manier).
HavenRdam_BordJapanseDuizendknoop WP_20221029 - kl.jpg
Bord in haven Rotterdam
Bestrijden van deze plant langs de Maas is brand blussen. De Vlaamse Maasoever staat er vol mee en als ze het vervelend vinden maaien ze het gewoon. Het spul blijft gewoon liggen en spoelt met hoogwater in de winter weg.
De oevers van het Julianakanaal staan er ook vol mee. Bestrijden op deze oevers met grote stenen (40 cm) met bijbehorende diepe holtes is vrijwel onmogelijk. Het gebeurt tot nog toe dan ook niet.
Ik vermoed dat de enige oplossing een natuurlijke vijand is, met alle risico's van dien helaas.