Ik ben het spoor een beetje kwijt over goede fietsvakantie(fiets)banden, 28 inch, 37 tot 47 mm. Vroeger de Continentals, later de Schwalbe Marathon, de Schwalbe Marathon Plus, de Schwalbe Almotion…. Maar de ene is er niet meer, de andere heet anders, een derde dit en een vierde zo. Zoeken op ‘review’, ‘tests’, icm andere zoektermen levert niet veel objectiefs op, of wel iets objectiefs (nl tests, o.a. van de Fietsersbond) maar dan oud. Ik vertypte me bijna en wilde schrijven ‘maar dan out’ en bedenk dat dat best een leuke verschrijving is. Fietsgebruik: Europese fietsvakanties, bepakt met max 10% slechte wegen met gravel/stenen. In dit forum vind ik er ook niet heel veel over.
Kortom: wat zijn suggesties voor een goede buitenband voor genoemd gebruik? De ‘gewichten’ die ik er ongeveer aan zou willen hangen zijn: lichtlopendheid = 40% / lekbestendigheid = 40% / slijtvastheid = 20%. Wie heeft onderbouwde suggesties?
André
Kortom: wat zijn suggesties voor een goede buitenband voor genoemd gebruik? De ‘gewichten’ die ik er ongeveer aan zou willen hangen zijn: lichtlopendheid = 40% / lekbestendigheid = 40% / slijtvastheid = 20%. Wie heeft onderbouwde suggesties?
André