Ik gebruik buienradar en buienalarm.
Meestal is de informatie correct, maar eergisteren zaten ze er allebei goed naast. Als een bui zowat plaatselijk blijft ronddraaien, dan hebben ze het allebei goed fout voor de korte termijn. (1 uur).
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ook voor realtime waarnemingen. De Vlaamse weerradar is hier in Zuid-Limburg gewoon beter dan de Nederlandse. KMI.be versus KNMI.nl.Polariteit schreef: ↑wo 28 jul, 2021 08:49Ik gebruik altijd 'lokale' weersvoorspellers, dus in NL een nederlandse, in Duitsland een duitse, in zwitserland een zwitserse.
De site en de app van Buienradar (de afdeling van RTL) zal wel werken in het buitenland, maar toont daarom nog niet de beste lokale radarbeelden.Joris Flemming schreef: ↑wo 28 jul, 2021 10:36Buienradar werkt ook in het buitenland; het beeld springt dan over van NL naar Europa.
Windy is inderdaad een goede, ook op de Desktop (www.windy.com) naast het weer kun je bijvoorbeeld ook zien waar de luchtvervuiling zit.
Dat doet een beetje denken aan periodieke onthouding als anticonceptie volgens Herman Finkers: het wil wel, maar je moet gek zijn met kinderen. Als je een dagje gaat fietsen, kun je in een klimaat als het onze natuurlijk prima naar buiten kijken, bij blauwe lucht met een enkel donzig cumuluswolkje vertrekken en een paar uur later in de gietende regen terechtkomen. Ik vind een buienradar thuis weleens handig om te zien of het de rest van de dag blijft regenen, of dat ik over een uurtje droog boodschappen kan gaan doen. Vanuit mijn raam kan ik dat niet zien. Kuipers Munneke woont misschien vrijstaand in een lege polder.