Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Delta-variant: Hoe erg is het? & Kan ik nog op vakantie? - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

De Delta-variant: Hoe erg is het? & Kan ik nog op vakantie?

249 berichten
Het gaat bij een reisverzekering uiteindelijk niet om klein bier als een fietstas met geld, een smartphone of zonnebril.
Daarvoor hoef je geen reisverzekering af te sluiten.

Een reisverzekering is vooral van belang als je in de onfortuinlijke situatie komt dat je het ziekenhuis in moet, bv door een ongeluk, of een hartinfarct o.i.d. Je ziektekostenverzekering vergoed vaak de kosten tot één of soms 2x wat het in NL zou kosten, en dat klinkt oké, maar dat is vaak onvoldoende. Die kosten lopen in buitenlanden snel enorm op; zelfs in een EU land. Bovendien dekken ziektekostenverzekeringen niet altijd alles, zoals ambulancevervoer of repatriëring.
Om hier geen ellende achteraf me te hebben, kun je beter een reisverzekering afsluiten.

Maar ik geloof weer niet dat een reisverzekering niet thuis geeft, als een land oranje is geworden, en er overkomt jou iets.
Belgie heeft gisteten ook de eisen aangescherpt: volledige vaccinatie of een heel recente pcr test. Dit lijkt ongeveer de norm te worden, en terecht. Voor jongeren en gezinnen met kinderen wordt het allemaal wel lastig. Onze dochter van 25 met nog maar 1 prik van wel drie weken geleden was gisteren mee naar Herstal en ik ontdek nu vanmorgen dat Belgie de regels gisteren vervroegd had aangescherpt.
Flix schreef:
za 17 jul, 2021 21:10
Om hier geen ellende achteraf me te hebben, kun je beter een reisverzekering afsluiten.

Maar ik geloof weer niet dat een reisverzekering niet thuis geeft, als een land oranje is geworden, en er overkomt jou iets.
Lees een paar verzekerings door op de voorwaarden. Het wisselt. Bijvoorbeeld: als een land terwijl je er bent van geel naar oranje springt heb je maar weg te wezen bij eerste gelegenheid, om je dekking te behouden. Land kan ook vrij simpel op rood springen hè, het is duidelijk dat zoiets snel geregeld kan zijn. Dan heb je helemaal weg te wezen.

Omdat je weet dat de optie van geel/oranje/rood snel kan veranderen liggen de consequenties ook in je eigen risicosfeer. Stel je moet thuis in quarantaine en kunt daarom niet werken is doorbetaling van loon niet vanzelfsprekend.
Flix schreef:
za 17 jul, 2021 21:10
Maar ik geloof weer niet dat een reisverzekering niet thuis geeft, als een land oranje is geworden, en er overkomt jou iets.
Dit was vorig jaar: https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... e-gebieden
Ik dacht dat iedereen door corona wel tot bezinning was gekomen en dat het anders moest.. voortaan. Ik hoorde en las niet anders.. vorig jaar (nog).
Het grote verschil met vorig jaar is dat we nu werkende vaccins hebben, dat die nog veel beter zijn dan we mochten hopen, en dat inmiddeld iedereen in elk geval een eerste prik gehad kan hebben en de helft ook al een tweede. Dat betekent dat het accent nu verschuift van beschermende maatregelen zoals horecasluiting of mondkapjes naar controle op en bevordering van vaccinatie.
fud0 schreef:
ma 19 jul, 2021 15:56
Ik dacht dat iedereen door corona wel tot bezinning was gekomen en dat het anders moest.. voortaan. Ik hoorde en las niet anders.. vorig jaar (nog).
Wat bedoel je?
Wat bedoel je?
fud0, vriendelijk verzoek deze vraag niet te beantwoorden :D .
Sorry!

Nou, de tweede prik zit erin. Nog even wachten en dan op vakantie!
Ik mag woensdag! Eindelijk.
Bert van Sprang schreef:
ma 19 jul, 2021 22:05
Ik mag woensdag! Eindelijk.
De prik of op vakantie?
En dan heb je twee prikken (de tweede op 1 juni, dus geruime tijd geleden) en dan vertikt de CoronaCheckApp het om een mooie QR-code voor je te maken. Inmiddels al drie keer gebeld met de GGD, de prikkende instantie, maar ze krijgen het niet voor elkaar. Gelukkig heb ik vooralsnog geen buitenlandse plannen. En toen ik onlangs in België en Noord-Frankrijk rondfietste was niemand in mijn meegenomen gele boekje geïnteresseerd.
prik
Bert van Sprang schreef:
ma 19 jul, 2021 22:48
prik
Pas maar op... 💉💉🧲🧟‍♀️
Bert van Sprang schreef:
ma 19 jul, 2021 22:48
prik
prik.jpg
priknaald
prik.jpg (4.35 KiB) 1367 keer bekeken
PeterVanRijn schreef:
ma 19 jul, 2021 22:42
En dan heb je twee prikken (de tweede op 1 juni, dus geruime tijd geleden) en dan vertikt de CoronaCheckApp het om een mooie QR-code voor je te maken.
Er is verschil met de NL QR-code en een internationale QR-code. De laatste al geprobeerd aan te maken in de app? Want mijn ervaring is dat de NL code nog wel eens fout gaat (bv bij doorgemaakte corona én één prik), maar de intern. komt dan wel omhoog.
Bij mij kwam de internationale al omhoog na 1 prik. Ik ben via de huisarts geprikt, en het blijkt zo dat het bij ons dan langer duurt voor het wordt doorgegeven. De NL-code is er dan ook nog niet (afgelopen donderdag geprikt).
Al geprobeerd om via de webversie www.coronacheck.nl een pdf met QR aan te maken?
internationale al omhoog na 1 prik
Ik heb gelijk getrakteerd op mijn werk :D . Vooral erg blij dat mijn naasten er (tot nu toe) zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen.
Wim schreef:
ma 19 jul, 2021 17:55
Het grote verschil met vorig jaar is dat we nu werkende vaccins hebben, dat die nog veel beter zijn dan we mochten hopen, en dat inmiddeld iedereen in elk geval een eerste prik gehad kan hebben en de helft ook al een tweede. Dat betekent dat het accent nu verschuift van beschermende maatregelen zoals horecasluiting of mondkapjes naar controle op en bevordering van vaccinatie.
Met het huidige beleid zullen we nooit(!) meer wat nauwer fysiek contact met mensen kunnen hebben zonder een kans om toch ziek, mogelijk ernstig ziek te worden, al dan niet met langdurig (of blijvende) gezondheidsschade. Je reuk kwijt zijn bijv. is niet dodelijk maar wel knap vervelend.

https://nos.nl/artikel/2389157-corona-g ... an-dit-nou

Je kunt zonder dramatische ontwikkelingen op gebied van vaccins of medicijnen nooit meer de zekerheid hebben dat je dat contact wel veilig kunt hebben zonder enig risico op besmetting. Dat zal alleen kunnen als we het virus elimineren met containmentbeleid zoals Nieuw Zeeland, Australië, Taiwan, China en Thailand bijv. nastreven.

Ik ben het ongetwijfeld op heel veel punten met Mw. Simons oneens, maar hier kwam de Tweede Kamer dichter dan ooit bij de waarheid in het debat op 14 juli om 21:55.

https://debatgemist.tweedekamer.nl/deba ... tart=31751

Jammer dat ze van zo'n 'fringe' partij is en daarom alleen al niemand het lef had om zich er achter te scharen uit angst niet meer serieus te worden genomen. En ze wist nog net niet de aanvullende juiste en essentiële feiten te melden.

En Rutte speelde heel verontwaardigd te zijn en dat het beledigend zou zijn voor al die mensen die meegeholpen hadden het virus te bestrijden. Nee meneer Rutte. Het is beledigend dat u zonder enig probleem die mensen keer op keer op keer gestuurd heeft om de kolen voor u uit het vuur te halen, waarbij er velen ook zelf het leven hebben gelaten. De wens om het na 1,5 jaar en 30.000 doden en de zoveelste golf die u nu weer heeft veroorzaakt nu misschien toch maar eens anders te doen zal die mensen juist ook heel erg helpen en lijkt me voor elk rationeel mens toch op zijn minst het bediscussiëren waard. Maar er als rationele en verstandige mensen over praten is voor u al veel te bedreigend omdat dat de waarheid over uw falen wel eens aan het licht zou kunnen laten komen en u zult zich doodvechten om dat te voorkomen.

Is er nog maar iemand die dit, na alles wat er gebeurd is, nog een 'succesvol' pandemiebeleid zou willen noemen? Zo niet, dan lijkt alleen maar nadenken en praten over een alternatief me alleen maar verstandig, misschien zelfs wel 'wijs'.

"Wat is wijsheid?" Is dat totaal niet twijfelen aan je besluiten en daden, hardnekkig volharden daarin en zelfs weigeren alleen maar over eventuele alternatieven te praten meneer Rutte? En u denkt dat al die andere 17 miljoen mensen er net zo over denken?

Ik in elk geval niet. Al heel lang niet En o kijk... Mw, Simons nu ook niet meer. Dat zijn er al twee. Wie nog meer niet?