Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinion i.c.m. Onyx naaf - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Pinion i.c.m. Onyx naaf

Als het een 16 was ipv een 17 ga je het wel merken, o.a. dat alle versnellingen ongeveer een halve versnelling zijn opgeschoven.
Klinkt goed. Toch maar weer terug naar die gemene klimmetjes waar ik eerst nog moest lopen om te testen of ze nu fietsbaar worden ;)
Ik ben laatst de van Randwijckweg in Beek opgereden, schijnt op het laatste stuk 10,5% te zijn. Ik had met de Pinion 18 de laagste versnelling niet nodig, volgens mij kun je in de één bij wijze van spreken tegen de muur op rijden. Omdat de krachtvermeerdering vóór de ketting of riem zit lijkt me die wel nogal wat voor de kiezen te krijgen, dat heb je bij een Rohloff dan weer niet.
Speeder300 schreef:
wo 10 mar, 2021 07:39
Ik ben laatst de van Randwijckweg in Beek opgereden, schijnt op het laatste stuk 10,5% te zijn. Ik had met de Pinion 18 de laagste versnelling niet nodig, volgens mij kun je in de één bij wijze van spreken tegen de muur op rijden.
Lekker laag vertand, fijn!

Maar daar is dus wel mee naar wens nog te spelen door de tandwielverhoudingen van de twee tandwielen die aan de buitenkant te zien zijn juist te kiezen. Dan schuif je alle 18 versnellingen tegelijk naar boven of naar beneden.

Zo is volgens mij de Rock oPinion als mountainbike lichter vertand dan de oPinion met dragers en spatborden. En als je een nieuwe koopt, misschien wel het moment om juist voor die tandwielverhouding te kiezen. Zeker met riemaandrijving, niet goedkoop om even je verhouding aan te passen.
Jurr schreef:
di 09 mar, 2021 20:15
Klinkt goed. Toch maar weer terug naar die gemene klimmetjes waar ik eerst nog moest lopen om te testen of ze nu fietsbaar worden ;)
Jouw 35/18 moet al heel wat makkelijker klimmen dan de 50/20 of 50/22 die meestal met een riem worden gebruikt.
Waar rij jij mee dan als tandwielen?

Met 50-622 banden?
Jurr schreef:
wo 10 mar, 2021 08:08
Waar rij jij mee dan als tandwielen?

Met 50-622 banden?
62-584 banden :P

Nu met een 50/20. Heb al een 22 klaarliggen (snel gekocht voordat de schroefversies niet meer verkrijgbaar zijn) voor Zuid-Limburg, maar ik wacht nog ff met vervangen tot de riem op is. Denk er dan ook aan om evt. voor een 46 te monteren.
Fedor schreef:
wo 10 mar, 2021 08:23
Denk er dan ook aan om evt. voor een 46 te monteren.
Da's wel een lekker verschil. Laag genoeg voor jou om naar 75-584 te gaan? ;)
Jurr schreef:
wo 10 mar, 2021 08:26
Fedor schreef:
wo 10 mar, 2021 08:23
Denk er dan ook aan om evt. voor een 46 te monteren.
Da's wel een lekker verschil. Laag genoeg voor jou om naar 75-584 te gaan? ;)
Dat gaat bij mijn fiets (Koga WTS) niet passen.

Eerst maar kijken hoe de 50/20 (zit er nu eenmaal op, standaard werd zelfs een 50/19 gemonteerd) bevalt in het Limburgse, daarna kan het alleen maar makkelijker worden ;)
Dat reed toch wel erg lekker. Het is dus een Pinion (18) met DD mute geworden (op een opti BLT).
Mooi. Mag ik vragen wat een fiets in deze opzet kost?

Verder wens ik je veel mooie fietsavonturen toe!
Hi Willem,

Thanks!

De prijzen staan op de IDWORX site (standaard/vast voor alle dealers), het is afhankelijk van de opties die je neemt. Titanium versie start bij 7700, met Pinion 18 en Mute zit je op 8740. De alu versie met Pinion 18 en Mute is 6340. Het is een hele sloot geld waarbij je allerlei argumenten voor en tegen kunt verzinnen, die discussie ga ik me hier niet aan wagen. :wink:

Gr, Daiz.
Ach met nog wat andere extraatjes zit je op bijna 11k, dus je hebt je nog ingehouden ;)

Heel mooie fiets, dat wel :) Al plannen mee?
Gefeliciteerd!

Met Hope en 27.5 inch wielen?

Nog een beetje normale levertijd in deze rare tijden?
Fedor schreef:
vr 12 mar, 2021 18:00
Ach met nog wat andere extraatjes zit je op bijna 11k, dus je hebt je nog ingehouden ;)

Heel mooie fiets, dat wel :) Al plannen mee?
Niet echt :oops: , met uitzondering van de Gates (bewust ketting) en Tubus (voorlopig niet nodig) zitten alle opties erop. Ik heb er over gedacht om een aantal upgrades uit te stellen, maar achteraf andere wielen laten spaken is weer duurder dan een upgrade. De rest zijn wat kleinere updates, dus dan maar in een keer klaar.

Ik ga dit jaar vooral lekker fietsen in de regio (NL/BE) incl. een korte fietsvakantie, meer zit er ook niet meer aan :wink:
Jurr schreef:
vr 12 mar, 2021 18:17
Gefeliciteerd!

Met Hope en 27.5 inch wielen?

Nog een beetje normale levertijd in deze rare tijden?
Dank Jurr. Ik heb gekozen voor de 29" wielen, rolt net wat lekkerder voor gemiddeld gebruik, extra 27.5 kan altijd nog maar ik twijfel of ik die ooit nodig ga hebben. Inderdaad met Hope remmen, Tech hendels van de laatste jaren vind ik niet de mooiste maar de remmen blijven fantastisch. Levertijd lijkt normaal tussen de 4 en 8 weken, minder standaard is nu een voordeel.
daiz schreef:
vr 12 mar, 2021 18:43
Fedor schreef:
vr 12 mar, 2021 18:00
Ach met nog wat andere extraatjes zit je op bijna 11k, dus je hebt je nog ingehouden ;)
met uitzondering van de Gates (bewust ketting) en Tubus (voorlopig niet nodig) zitten alle opties erop. Ik heb er over gedacht om een aantal upgrades uit te stellen, maar achteraf andere wielen laten spaken is weer duurder dan een upgrade. De rest zijn wat kleinere updates, dus dan maar in een keer klaar.
Niet echt ingehouden dus :lol: :lol: :lol: ;)

Veel plezier er mee :)
daiz schreef:
vr 12 mar, 2021 18:51

Tech hendels van de laatste jaren vind ik niet de mooiste maar de remmen blijven fantastisch.
Heb nog wel een zwarte Tech uit de vorige serie liggen, dat type wat boven en onder gelijk is. Die mag je zo omruilen voor een Tech3 als je wil. Maar ja, dan zul je zelf nog wel ergens een tweede vandaan moeten toveren, want die heb ik helaas dan weer niet....

Nette levertijd trouwens, dat hoor je lang niet meer overal helaas.
Inderdaad, nette levertijd.
Dat is bij de Rohler BLT anders zie ik https://www.idworx-bikes.de/nl/produkt/rohler-blt_nl, weer leverbaar vanaf september 2021.
Da blijf ik maar op mijn oude Giant rondfietsen :wink:
Idworx moet de levertijd nog wel bevestigen, fingers crossed tot na het weekend. Ik kreeg het aanbod om de fiets mee op te helen in Duitsland, dat is nog wel een leuk extraatje als de situatie het toelaat en iedereen zich er t.z.t. senang bij voelt.

@Jurr; dank voor het aanbod. Ik doelde meer op de combinatie van de oude race levers met een wat stevigere caliper (bv. E4). Deze waren niet zo lomp en pasten wat mooier op het stuur, al kon je daar de afstand en met bijtpunt niet mee instellen, wat ook wel weer fijn is bij intensiever gebruik (zwaar, dalen).. Ik ga in dit geval maar voor functie i.p.v. vorm.

Ik was nog wel even benieuwd naar de V2 caliper op de Idworx fietsen, ik zie deze niet meer in het huidige assortiment van Hope.